درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

بهترین صبحانه برای کاهش وزن


 

با توجه به مطالعه‌ای که اخیرا در مورد چاقی صورت گرفته است، شاید بهترین صبحانه برای کاهش وزن، در واقع حجیم‌ترین صبحانه باشد! در این مطالعه، زنان دارای اضافه وزنی که صبحانه‌ی پرکالری‌تری مصرف کردند، نسبت به آنهایی که شام سنگین‌تری خوردند، وزن بیشتری از دست دادند.



ادامه مطلب ...


چطور به روشی سالم وزن اضافه کنیم؟


 

در دوران دانشگاه من یک مشکل داشتم (مشکلی که دیگر ندارم). من بیش از حد لاغر بودم. بنظر می‌رسید که مردم، بخصوص دوست دخترهایم از من متنفر هستند، و بخاطر اینکه از این مشکل شاکی بودم، حتی بیشتر از من متنفر می‌شدند!

اما مساله این بود که من همیشه خسته، مضطرب، و زودرنج بودم، و آنقدر قوی نبودم که کیسه‌های خریدم را ۱۲ بلوک حمل کنم و به خانه ببرم! صرفنظر از اینکه شلوارهای جین چسبان من، چقدر خوب فیت تنم بودند، من می‌دانستم که برای بهبود کیفیت زندگیم باید وزنم را بالا ببرم. من برای چندین سال، وزن سالمی داشتم اما مطمئنا اولین شخصی نیستم که سعی دارد وزنش را بالا ببرد.

خواه یک فرد به این علت بخواهد وزنش را بالا ببرد که بخاطر خستگی دائمی به ستوه آمده، یا فقط به این خاطر که می‌خواهد وزن بدن سالمتری داشته باشد، این مقاله، اطلاعات و مشاوره‌های لازم در مورد نحوه‌ی انجام این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.


 توضیحی در مورد افراد لاغر



ادامه مطلب ...


در سنین بالای ۵۰ سال چطور وزن کم کنید


 

  بخش عمده‌ای از افزایش وزنی که در سنین بالای ۵۰ رخ می‌دهد، به دلیل کاهش عادات غذا خوردن سالم و ورزش است. خوشبختانه این عادات می‌توانند معکوس شوند و شما می‌توانید بدون توجه به سنتان وزن کم کنید. هیچ یک از این تغییرات، آنقدر سخت نیستند که وسوسه شوید آن‌ها را رها کنید. این تغییرات اساسی کوچک اما مهم در شیوه‌ی زندگی شما می‌توانند به کاهش وزنتان کمک کنند.


قدم اول



ادامه مطلب ...


تکرار کم در مقابل تکرار زیاد، کدام را انتخاب کنیم؟

خیلی ساده است: اگر می‌خواهید زورتان زیاد شود و عضله بسازید، با وزن زیاد و تکرار کم تمرین کنید، و اگر می‌خواهید چربی بسوزانید و کات کنید، با وزن کم و تکرار زیاد تمرین کنید. اما صبر کنید، آیا واقعا به همین سادگی است؟

نه دقیقا!

ما معمولا شاهد این هستیم که برخی از بدنسازان، طرفدار این الگوی فکری هستند که برای چربی سوزی، باید با وزن کم و تکرار زیاد تمرین کنند. اما آنطور که ما یافته‌ایم، همیشه این صحیح نیست. قبل از اینکه به سراغ اصل موضوع برویم، اجازه دهید که بحثی را برایتان روشن کنم.


 عضله، عضله است



ادامه مطلب ...



کاردیو چیست و چرا باید آنرا انجام دهید؟

کاردیو چیست؟ به عبارت ساده، چیز مهمی‌ است تا شما را سالم و همانند تمرین با وزنه بدنتان را خوش اندام نگاه دارد. کاردیو چیزی فراتر از آنست که فقط به کاهش وزن شما کمک کند. در این نوشته تعریف کاردیو به علاوه‌ی ۱۰ دلیل برای اینکه چرا باید به کاردیو اهمیت بدهید برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.


 کاردیو چیست؟

عبارت «cardio» مخفف کلمه‌ی



ادامه مطلب ...


مزیت دوش گرفتن با آب سرد


 


جنگجویان سامورایی باستان، هر روز صبح یک سطل آب سرد بر روی خود می‌ریختند، چرا که اعتقاد داشتند روحشان پالایش و بدنشان پاک می‌شود. چه این اتفاقات برایشان می‌افتاد چه نه، اما قطعاً باعث می‌شد که پس از استراحت شبانه هشیار شوند و سرحال بیایند. این حداقل چیزی‌ست که اساسا در صبح به آن احتیاج دارید، اما در کنار آن، دوش آب سرد فواید زیاد دیگری هم دارد.

زمانی که می‌گوییم دوش آب سرد، منظورمان این نیست که مانند سامورایی‌ها ناگهان غوطه‌ور در آب سرد شوید، بلکه می‌توانید دوش خود را با آب ولرم شروع کنید و سپس آب سرد را جایگزین کنید. حتی فقط می‌توانید چند دقیقه‌ی آخر را با آب سرد دوش بگیرید تا مزایای آن به شما برسد. در ادامه‌ی این مقاله می‌توانید چند مزیت دوش گرفتن با آب سرد را بخوانید.


 ۱. گردش خون را بهبود می‌بخشد



ادامه مطلب ...


 
 قرص‌های خطرناک کاهش وزن

دستیابی به کاهش وزنی سالم، گاهی اوقات تقریبا غیر ممکن بنظر می‌رسد. رژیم گیرندگان در بسیاری از مواقع به سراغ قرص‌های کاهش وزن خطرناکی می‌روند تا به آنها کمک کند که به وزن ایده آل خود برسند. با‌اینحال آنها بندرت خطر مرتبط با این قرص‌ها را در نظر می‌گیرند. پاراگراف‌های بعدی در مورد خطرات مربوط به قرص‌های کاهش وزن و همچنین خطرناکترین مواد تشکیل دهنده‌ای که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود صحبت می‌کند.

بعلت آنکه قرص‌های خطرناک کاهش وزن



ادامه مطلب ...


غذای بسیار خوب چربی سوز


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاهش وزن آسان نیست. اما بعضی از غذاها هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. این ابر غذاها، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و همچنین باعث می‌شوند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

در نتیجه با پر خوری نکردن، وزنتان کاهش می‌یابد. همچنین بیشتر از میزان نرمال چربی می‌سوزانید. دفعه‌ی بعد که به دنبال مواد غذایی چربی‌سوز هستید، فراموش نکنید که این مواد غذایی را هم به لیست خریدتان اضافه کنید:


 شکلات تیره

 



ادامه مطلب ...


با این اسموتی‌های میوه‌ی خوشمزه، چربی شکمتان را آب کنید، و میلتان به خوردن شیرینی را کاهش دهید.

این اسموتی‌های سریع و آسان، پر از میوه‌های تازه و ‌اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که چربی‌های شکمی را هدف قرار می‌دهند. این ۱۰ اسموتی سیر کننده و غلیظ، برای صبحانه، ناهار یا میان وعده مناسبند.

اسموتی انبه

مناسب برای یک وعده



ادامه مطلب ...


۱۳ نوع از بهترین مواد غذایی عضله ساز


 

13 نوع از بهترین مواد غذایی عضله ساز

گوشت گاو



ادامه مطلب ...


مصرف آمینو اسید برای خانم ها


 مصرف آمینو اسید برای خانم ها

 

 

 

 

 خانم ها هم می توانند مثل مردها از همه مکمل های آمینو اسیدی بهره ببرند. آمینواسیدها از منابع غذایی پروتئین از جمله گوشتها، لبنیات، ماهی، لوبیا و آجیل تامین می شوند. مصرف مکمل های آمینواسیدی می تواند باعث افزایش عضله سازی و چربی سوزی شود. مصرف آمینواسیدها در کنار رعایت رژیم غذایی صحیح و تمرینات منظم، واقعاً در نتیجه گیری خانم ها از تمرین تاثیر دارد و کمک می کند تا فیزیکی کم چرب و شکیل ساخته شود.


 1 - آرژنین



ادامه مطلب ...



ادامه مطلب ...


9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید


 9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید

در دنیای تناسب اندام خرافات و باورهای غلطی وجود دارد، تمرینات هوازی نیز از این قاعده مستثناء نیست. در واقع میزان اطلاعات غلطی که درباره تمرینات هوازی وجود دارد با میزان محبوبیت این تمرین ها برابری می کند. اطلاعات غلط زیادی در جامعه امروزی وجود دارد، برای همین ما از دو متخصص تناسب اندام، تراویس هاکینگز و مایکل ملینیوتیس خواستیم تا به چند مورد از شایع ترین خرافه هایی که در طول حرفه شان شنیده اند، اشاره کنند تا موضوع برای همه روشن شود.

 اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، فقط مقدار زیادی تمرین هوازی داشته باشید

واقعیت


ادامه مطلب ...


شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین


 به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین

در ۳ تحقیق مشابه، محققان تأثیرات نوشیدن شیر شکلات کم چرب بعد از تمرین را با نوشیدن با آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی، نتایج نشان دادند که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به:


 عملکرد بهتر



ادامه مطلب ...


به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟


 برای تأمین اعمال حیاتی مانند تنفس،گردش خون، حرکات عضلانی و انجام فعالیت های روزانه به انرژی نیاز داریم. نیاز بدن به انرژی عبارت است از مقدار کالری مورد نیاز برای انجام هر نوع کاری به اضافه کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز پایه یا متابولیسم. انرژی نتیجه سوخت و ساز (متابولیسم) مواد مغذی در بدن است که واحد اندازه گیری آن کیلو کالری (۱۰۰۰کالری) می باشد.

به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟

به چه مقدا کالری نیاز داریم؟



ادامه مطلب ...


عوارض ورزش در هوای گرم و پیشگیری از آن


ورزش در هوای گرم به دلیل افزایش دمای بدن، گرمازدگی و کمبود آب بدن، حس خوشایندی برای ورزشکاران ندارد. گذشته از این نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید! همچنین فعالیت ورزشی در آب و هوای گرم باعث کاهش توان هوازی در ورزشکاران شده و با افزایش دمای داخلی باعث کاهش حجم خون جریانی در عضلات می شود که این به معنای کاهش کارایی عضلات می باشد. با این وصف باید دور ورزش کردن در هوای گرم یک خط قرمز بکشید! اما چنین چیزی برای شما که عادت دارید در بیرون از منزل ورزش کنید امکان پذیر نیست. پس لازم است برخی نکات را به نقل از سایت Prevention رعایت کنید.

ورزش در هوای گرم و پیشگیری از عوارض آن

گرفتگی عضلات



ادامه مطلب ...


۴ توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش


 معمولا" کمتر ورزشکاری پیدا می شود که از درد عضلات ناشی از تمرینات ورزشی شکایت نکند! اگر هنوز نمی دانید علت درد عضلات پس از ورزش چیست، ابتدا این مطلب را مطالعه کنید: علت درد عضلات در ورزش. توصیه های مختلفی برای کاهش درد عضلات مطرح می شود، در مطلبی هم که به آن اشاره کرده ایم، چند توصیه عنوان شده است، اما در این مطلب ۴ توصیه دیگر که در کاهش درد عضلات تأثیر دارد را نیز معرفی می کنیم.

4 توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش


روغن ماهی



ادامه مطلب ...


آسیب های زانو


 زانو یکی از مهمترین مفاصل بدن محسوب می شود، به خصوص برای ورزشکاران، چرا که این مفصل در فعالیت های ورزشی به دلیل ارتباط ضعیف استخوان های آن با یکدیگر بسیار آسیب پذیر است.مفصل زانو در مقابل نیرو های که از طرفین به آن وارد می شود و نیرویی که حرکت چرخش در آن تولید می کند بدون دفاع است .در این مطلب آسیب های زانو را به شما معرفی می کنیم.

آسیب های زانو

آسیب ناشی از فشار

کمبود لایه های حمایت کننده در مفصل زانو  آن را مستعد پذیرش صدمات ناشی از فشار می نماید.در فوتبال، بسکتبال و کشتی موقعیت های بسیاری ایجاد می شود که باعث فشردگی و کوبیدگی زانو می شود.نیرویی که بر اثر ضربه وارد می شود ممکن است منجر به پارگی پرده سینوویال و یا پرده ضریع شود.


 آسیب ناشی از پیچیدگی



ادامه مطلب ...


تاندونیت شانه


 تاندونیت شانه یا التهاب تاندون شانه یکی از آسیب های ورزشی است که به دلیل استفاده بیش از حد معمول از کتف پیش می آید. این آسیب در ورزش هایی مانند شنا، بیس بال، تنیس و هندبال شایع است.درد معمولا"  از سر شانه احساس می شود و تا بازو ها امتداد می یابد.زمانی که بازو به بالای سر کشیده شده و پیچ بخورد اتفاق می افتد. در موارد شدید درد در تمام اوقات وجود داشته و حتی ممکن است شما را از خواب عمیق بیدار می کند.

Shoulder-Tendonitis-1-elmevarzesh

منظور از تاندونیت، التهاب تاندون عضلات می باشد که معمولا" با پارگی های خفیف (پارگی میکروسکوپیک)همراه است.تاندونیت عضلات مفصل شانه درمیان افراد از هر دو جنس شیوع بالایی دارد.ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت است که افزایش سن، روند تاندونیت شانه را تسریع می کند.


 مراحل التهاب تاندون



ادامه مطلب ...


آیا نوارهای کنزیو تیپ به درمان آسیب ورزشی کمک می کند؟


 شاید شما هم سوالات زیادی در خصوص نوار های رنگی که ورزشکاران استفاده می کنند داشته باشید. قبلا" در خصوص نوار درمان ها کشی کنزیو تیپ مطلبی رو منتشر کرده بودیم که می  تواید آن را مطالعه کنید. آشنایی با نوارهای درمانی کنزیو تیپ اما در این مطلب از زوایه ای دیگر نوار درمانی کنزیو تیپ را بررسی می کنیم.

آیا نوارهای کنزیو تیپ به درمان آسیب ورزشی کمک می کند؟

نوار کنزیو تیپ چیست؟

نوار کنزیو تیپ که معمولا" کنیزیو یا کینزیو تیپ هم تلفظ می شود یک نوار کششی و ارتجاعی است که قابلیت کشیدگی بالایی دارد و می تواند برای درمان و همچنین اصلاح عملکرد مورد استفاده قرار گیرد. کنزیو تیپ از پوشش کتانی که بر روی فیبرهای کششی قرار دارد، ساخته شده است و از حالت کشسانی پوست تقلید شده است.برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ دکتر کنزوکیس نوار کنزیوتیپ را روانه بازار کرد زیرا او از نوارهایی که در آن زمان رایج بودند، هیچ گونه رضایتی نداشت.


 نوار کنزیو تیپ چه مزایای عملکردی دارد؟



ادامه مطلب ...


پیشگیری و درمان کشیدگی عضله


  بیشتر اوقات فشار بی مورد زیادی در فعالیت روزانه از بلند کردن ناگهانی وزن سنگین در ورزش گرفته یا حتی یک ضربه ساده به توپ، به عضلات وارد می شود. این فشار می تواند منجر به کشیدگی عضله شود. کشیدگی عضله را می توان یکی از آسیب های شایع ورزشی دانست مانند کشیدگی کشاله ران که می توان گفت اکثر ورزشکاران این نوع آسیب را تجربه کرده اند. کشیدگی یا کشیده شدن عضله به آسیبی گفته می شود که به عضله یا تاندون های ( تاندون: اتصال بین عضله با استخوان) چسبیده به آن وارد می شود.

 پیشگیری و درمان کشیدگی عضلهآسیب دیدگی عضله در کشیدگی می تواند به یک فشار ساده به عضله خلاصه شود و در موارد شدید می تواند به پارگی (قسمتی یا همه) بافت عضله و تاندون های چسبیده به آن ختم شود. پارگی عضله هم باعث آسیب دیدگی رگ های خونی کوچک (مویرگ) می شود، که این امر منجر به خونریزی (کبودی) و درد (ایجاد شده بر اثر سوزش عصب های موجود در محل آسیب دیده) می شود.


علائم کشیدگی عضله



ادامه مطلب ...


نکاتی برای جلوگیری و درمان آسیب ورزشی


  آسیب های ورزشی فارغ از سطح فعالیت، سابقه ورزشی و حتی تجربه ممکن است برای هر ورزشکاری رخ دهد. فقط ورزش های سخت و سنگین هم آسیب زا نیست، بلکه حتی پیاده روی نیز می تواند موجب آسیب شود. در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا در مواجه با آسیب ورزشی اقدامات لازم را انجام دهید و طی روند درمان آسیب ورزشی نیز بهترین توصیه ها را به کار بگیرید.

نکاتی برای جلوگیری و درمان آسیب ورزشی

رایج ترین آسیب های ورزشی انواع مختلفی آسیب ورزشی می تواند برای هر ورزشکاری اتفاق بیافتد، اما تعدادی از آن ها بسیار رایج هستند که شامل: کشیدگی و کوفتگی عضله، پیچ خوردن مچ پا، آسیب  شانه، آسیب زانو، آسیب ساق پا، پارگی تاندون و  پیچیدگی یا در رفتگی مچ دست می شود.


جلوگیری از بروز آسیب های ورزشی

راه های ساده ای وجود دارند که می تواند آسیب های ورزشی را از شما دور کنند و یا آن را به حداقل برسانند، اما خانم ها و آقایان بالای ۴۵ سال به این نکته توجه کنند، قبل از هر گونه فعالیت ورزشی، از سلامت عمومی خود اطمینان حاصل کنید.


گرم کردن و سرد کردن



ادامه مطلب ...


با درد عضلات پس از ورزش چه کنیم؟


  ورزشکار چه حرفه ای باشد و چه مبتدی بدون شک دچار درد عضلات پس از ورزش خواهد شد. اما تا کنون به علت این درد توجه کرده اید؟ دردی که ممکن است حتی تا ۲۴ ساعت پس از ورزش با شما باشد؟

با درد عضلات پس از ورزش چه کنیم؟

علت درد عضلات پس از ورزش پس از یک فعالیت ورزشی فیبرهای (تارهای) عضلانی تخریب می شوند و همین باعث ایجاد این درد می شود. تخریب تارهای عضلانی که در واقع پارگی های میکروسکوپی است موجب درد عضلات می شود. نمونه برداری آزمایشگاهی از عضله در روز بعد از ورزش شدید نشان می دهد، خونریزی و قطع اتصال فیلامان های عضلات (که باعث نگهداری فیبرهای عضلانی می شود) در اثر سائیده شدن آن ها بر روی هم در طی انقباض عضلانی، باعث ایجاد این درد می شود.

نگران نباشید، این امری است طبیعی و دارای مزیت های برای شما است. در واقع وقتی فیبرهای عضلانی‌تان پاره می‌شود، بدن شما عضلات آسیب دیده و دردناک را بازسازی می کند و پس از آن عضلات قوی تر و حجیم تر از قبل رشد می کنند، این همان مکانیسمی است که ورزشکاران حرفه ای از آن در جهت قوی تر، حجیم تر و سریع تر شدن عضلاتشان، بهره می برند.

 بنابر یک قاعده عمومی هر چقدر شما تمرین و فعالیت فیزیکی بیشتری انجام دهید،



ادامه مطلب ...


8 حرکت عالی برای کاهش وزن


 توصیه می‌کنیم هر یک از این تمرین‌ها را فقط یک بار انجام دهید و بعد 48 ساعت صبر کنید. اگر طی این مدت دچار مشکل نشدید، انجام تمرین‌ها را دوباره آغاز کنید. ابتدا تمرین‌ها را 3 تا 4 مرتبه در هفته انجام دهید. بعد برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، تمرین‌های مختلف را به فاصله 30 تا 60 ثانیه پشت هم تکرار کنید.

 

شخصی که اضافه وزن چندان زیادی ندارد، برای کم کردن وزن می‌تواند در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کند و با استفاده از دستگاه‌های موجود در باشگاه و تمرین‌های بدنی ساده، وزن خود را پایین بیاورد اما این کار برای فردی که مبتلا به اضافه وزن بالاست، چندان آسان نیست...

 

این افراد اعتماد به‌ نفس کافی برای حضور در اجتماع و گروه‌های ورزشی را ندارند و دستگاه‌های موجود در باشگاه‌ها نیز مناسب کم کردن وزن خیلی بالا نیست. کسانی که اضافه وزن زیادی دارند، ابتدا باید چربی بسوزانند و بعد ماهیچه‌هایشان را تقویت کنند. برای این کار تمرین‌هایی وجود دارد که انجام آنها حتی در خانه نیز امکان‌پذیر است. توصیه می‌کنیم هر یک از این تمرین‌ها را فقط یک بار انجام دهید و بعد 48 ساعت صبر کنید. اگر طی این مدت دچار مشکل نشدید، انجام تمرین‌ها را دوباره آغاز کنید. ابتدا تمرین‌ها را 3 تا 4 مرتبه در هفته انجام دهید. بعد برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، تمرین‌های مختلف را به فاصله 30 تا 60 ثانیه پشت هم تکرار کنید.

 

تمرین شماره 1

تقویت عضلات کمر

پاها را به عرض شانه باز کنید و در هر دست وزنه‌ای سبک بگیرید. آرنج‌هایتان را خم و بدنتان را به سمت جلو متمایل کنید و باسن را عقب بدهید. حالا درحالی که نفستان را بیرون می‌دهید، وزنه‌ها را به زمین برسانید و دوباره به حالت اول برگردید. دوباره از بینی هوا را به داخل بکشید.

 

تمرین شماره 2

تقویت عضله چهار سر ران

سر پا بایستید. پاها را به عرض شانه باز و زانوی چپتان را خم کنید. تا جای ممکن زانو را بالا بیاورید و دوباره روی زمین بگذارید. این حرکت را بعد از 15 تا 20 بار تکرار و استراحتی 30 تا 60 ثانیه‌ای، با پای راستتان تکرار کنید.

 

تمرین شماره 3

تقویت عضلات قفسه سینه

مقابل دیوار بایستید. دست‌ها را به عرض شانه باز کنید و پاها را به هم بچسبانید. آرنجتان را خم کنید و به سمت جلو متمایل شوید تا جایی که صورتتان به دیوار بچسبد. در این حالت هوا را از بینی به داخل بکشید بعد دوباره در حالی که نفستان را بیرون می‌دهید، با فشار دست‌ها از دیوار فاصله بگیرید.

 

تمرین شماره 4

تقویت عضله دو سر

پاها را به عرض شانه باز کنید و در هر دست یک وزنه بگیرید. درحالی که هوا را داخل بینی می‌کشید، هر دو آرنج را خم کنید و دست‌ها را بالا بیاورید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید دست‌ها را به حالت اول بازگردانید. بعد از هر 12 تکرار، این تمرین 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید و ست بعدی را انجام دهید.

 

تمرین شماره 5

تقویت عضلات شانه

روی صندلی بنشینید. دست‌ها را از آرنج خم کنید و به حد شانه بالا بیاورید. در هر دست وزنه بگیرید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید، دست‌ها را بالا ببرید و عمودی بالای سر بگیرید بعد درحالی که از بینی نفس می‌کشید، به حالت اول برگردید.

 

تمرین شماره 6

تقویت عضلات چهارسر ران

پاها را به عرض شانه باز کنید. کمرتان باید صاف باشد. در همین حالت زانوها را خم کنید. درحالی که نفس را از بینی داخل ریه‌ها می‌کشید، به حالت اول برگردید. اگر انجام این تمرین برایتان سخت است، تعداد تکرارها را کم کنید. بعد از هر 15 دقیقه تکرار تمرین، 30 تا 60 دقیقه استراحت کنید و ست بعدی را آغاز کنید.

 

تمرین شماره 7

تقویت عضلات ستون فقرات و کمر

به کمر بخوابید. زانوها را کمی خم کنید. دست‌ها را کنارتان روی زمین بگذارید یا به پهلو بچسبانید. درحالی که نفستان را بیرون می‌دهید، کمر را از زمین بلند کنید و تا جای ممکن سعی کنید دست‌ها به زانو نزدیک شود.

 

تمرین شماره 8

تقویت عضلات مورب داخلی و خارجی

سرپا بایستید. پاها را کمی از هم باز کنید و وزنه دست بگیرید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید، کمی به پهلوی چپ خم شوید و درحالی که دوباره نفس می‌کشید، به حالت اول برگردید. بعد از 15 مرتبه تکرار 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید. سپس تمرین را با پهلوی راست بدن آغاز کنید.





ده حرکت برای تقویت عضلات پا


 

ده حرکت برای تقویت عضلات پا

1) جهش به سمت جلو

طوری بایستید که پاهایتان از وسط باز باشد و دمبل ها را در اطراف بدن نگه دارید. قدمی بلند با پای راستتان به سمت جلو برداشته و وقتی پای راست به زمین نشست آن را ۹۰ درجه خم کنید به صورتی که زانو عقب تر از پنجه پا قرار گیرد. و در همین حالت پای چپ را نیز به سمت زمین خم نمایید.

دوباره خود را بلند کرده و به عقب بروید و به حالت اولیه در آیید و این حرکت را دوباره تکرار کنید. سعی کنید که ۳ یا ۴ ستِ ۸ تا ۱۲ تایی برای هر پا انجام دهید. اگر می بینید که بدنتان باز هم کشش دارد و می توانید انجام دهید ، وزن دمبل ها را بالاتر ببرید.

2) عضلات ساق پا



ادامه مطلب ...


میزان پروتئین مواد غذایی


 

 

ماده غذاییمقدار (گرم)پروتئین (گرم)
آرد ذرت 114 8.8
آرد گندم 115 12.1
آلبالو بدون هسته 165 2
آلبالو ( كمپوت) 235 1.9
آلو 60 0.3
آلوی قرمز 60 0.3


ادامه مطلب ...


میزان کربوهیدرات در هر 100 گرم مواد غذايي


 

ماده غذاییمیزان کربوهیدرات در هر 100 گرم مواد غذايي
آب سیب 11.68
آجیل درهم 21.58
آرد ذرت 91.27
آرد گندم کامل 72.57
آلو خشک 63.88


ادامه مطلب ...


 

برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید : 

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

حجم فایل :   1.10M

 

 

http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%86%D8%B1%D9%85%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%B4%DB%8C_482ec.jpg



 

برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید : 

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

حجم فایل :   15M

 

 

http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%86%D8%B1%D9%85%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-40-%D8%B3%D8%A7%D9%84.jpg

 




انیمیشن حرکات مخصوص آب کردن چربی دور شکم ، کمر و پهلوها


 از حرکات ورزشی زیر میتوان برای آب کردن چربی دور شکم و کمر و پهلوها استفاده نمود. حتماً به خاطر داشته باشید قبل از شروع حرکات با کمی نرمش کششی بدنتان را آماده کنید.

 



ادامه مطلب ...


برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید : 

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

حجم فایل :   14M

 

http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%86%D8%B1%D9%85%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-40%D8%B3%D8%A7%D9%84.jpg



 

 برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید : 

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

حجم فایل 13 mb

 

  

 http://90upload.ir/uploads/hosein/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85.jpg

 



 برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید : 

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

حجم فایل 15 mb

 

        http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%81-%D9%BE%D8%A7.jpg



 

برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید :

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

     http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%AF.jpg



 

برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید :

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 

         http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D8%AC.jpg



 

 

برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید :

 

آدرس زیر را در مرورگر خود یا نرم افزار مدیریت دانلود کپی کنید...

 

 http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%DB%8C.jpg



 

 

برای دانلود فایل در اندازه واقعی با آدرس زیر مراجعه کنید :

 

 

 

         http://90upload.ir/uploads/hosein/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF.jpg       

 



 فنون ریلکس تراپی آرامش تنفسی


 

1- عرفاً و اصولاً افراد آرام از تنفس عمیق ، و افراد مضطرب و هیجانی از تنفس تند، سطحی و کوتاه برخوردارند.

۲- تنفس تند و سطحی انرژی روانی را تقلیل می دهد و کارکرد طبیعی بدن را مختل می کند و تنش های حاصله را افزایش می دهد.
۳- چهار نوع روش تنفسی به ترتیب زیر است:
الف) تنفس شانه ای که شخص با بالا بردن شانه هایش عمل دم را انجام می دهد و در عمل باز دم شانه ها مجدداً پایین می آید، این تنفس در حالت هیجان زدگی پیش می آید.
ب) تنفس سینه ای: عضلات بین دنده ای با انقباض و انبساط، حجم تنفسی را کاهش یا افزایش می دهند و در افرادی که در حالت عادی به سر می برند رخ می دهد.
ج) تنفس شکمی : در این حالت شکم به جلو و عقب می رود و کسانی که در وضعیت آرامش به سر می برند این حالت را دارند.
د) تنفس سینه ای- شکمی: کسانی که از آرامش خیلی عمیق برخور دارند، از این تنفس برخوردارند در این تنفس هم تنفس شکمی و هم تنفس سینه ای وجود دارد.
۴- کمترین حجم تنفسی مربوط به تنفس شانه ای است که در مواقع اضطراب و هیجانات بروز می کند و بهترین نوع تنفس سینه ای- شکمی است که در حالت آرامش بروز می کند.
۵- برای کاهش اضطراب و هیجانات و دوری از هرگونه تنش باید خود را به تنفس سینه ای- شکمی عادت بدهیم و این تکنیک در کاهش هیجانات واقعاً معجزه می کند.
۶- برای کسب آرامش و اصلاح تنفس باید از هرگونه حرکت شانه ها به سمت بالا جلوگیری کرد و باعمل دم و بازدم، شکم به جلو و عقب برود و سینه فراخ شود.
 
۷- در حالت هیجان زدگی مقداری از هوای تنفسی در عمل بازدم کاملاً تخلیه نمی شود و در ریه باقی می ماند؛ یعنی عمل بازدم کوتاه و سطحی می شود. بنابراین برای کاهش هیجانات می توانید هوای تنفسی را با فشار تخلیه کنید که گاه در حالت عادی به شکل ”آه کشیدن” در می آید.
۸- در حالت خواب آلودگی، تنفس منظم و صدا دار از ته گلو شنیده می شود. این عمل عضلات را ریلکس می کند و شخص را آماده خواب می کند. می توان از همین تکنیک برای ریلکس عضلات استفاده کرد ولی باید مواظب باشیم که به خواب نرویم تا عضلات عمیق تر ریلکس شود.
۹- تنفس خنک کننده برای افراد عصبی و آتشین مزاج واقعاً معجزه می کند و حرارت و داغی آنها را می گیرد، که گاه افراد در وضعیت عصبی این عمل را به طور طبیعی انجام می دهند.
۱۰- حبس تنفس باعث می شود واحدهای مغزی در یک نقطه متمرکز شوند و همین امر باعث تمرکز فکر و نشاط و شادابی می شود.
۱۱- تخلیه تنش های حاصله، قوی ترین تکنیک ریلکس است ( که بدون استاد نمی توان این تکنیک را تمرین کرد ).



_ هدف از آرامش کاربردی : به کارگیری تمام فنون ریلاکس در هنگام روبرو شدن با موقعیت های نابهنجار است. به طوری که اکثر افراد بعد از بهبودی و با قرار گرفتن در موقعیت های اضطراب زا مجدداً دچار تنش و بازگشت بیماری خود می شوند، بنابراین با به کارگیری آرامش کاربردی می توان خود را با جامعه هماهنگ کرد و به آرامش دائمی رسید.
_ به کار گیری فنون آرامش کاربردی در اشخاص متفاوت خواهد بود که بستگی به حساسیت های فردی و تنش های حاصله دارد. ولی به طور کلی فن به کارگیری مرحله به مرحله در شکل ساده شروع شده و به مراحل پیچیده ختم می شود.
_ برای درک چگونگی شروع و ادامه این تمرین باید ارزیابی دقیقی از خود داشته باشیم و حالات روحی خود را نسبت به موقعیت های متفاوت دسته بندی کرده و از شکل ساده تا پیچیده نمره گذاری کنیم و بعد از راحت ترین موقعیت شروع به مشکل ترین موقعیت پر تنش برای رفع حساسیت زدایی اقدام کنیم.
_ برای ارزشیابی باید حالات روحی فعلی و گذشته خود را با کمک گرفتن از دوستان مورد سنجش قرار داده و آنها را دقیق یادداشت کرده و بعد با حدس و گمان علل حالات روحی خود را مشخص کنیم.
_ بعد از ارزیابی باید سعی کنیم با ارائه منطق راه حل مناسبی برای معمای درونی پیدا کنیم و با تجزیه و تحلیل دقیق پنهان به علل بدست آمده پرداخته و با راه حل مناسب نهایت کار را در نظر بگیرم. این امر موجب آن می شود که ؟؟؟ پنهان از اعماق درون بیرون آمده و به خود آگاه برسد همین امر موجب تخلیه و آرامش روان می شود.
_ بعد از مشخص شدن نکات ضعف آنها را به راحتی پذیرفته و در جهت اصلاح آن اقدام کنید تا هم مجبور به سرکوب عواطف نشوید و هم با عقل و منطق در راه اصلاح آن بر آید.
_ برای کسب آرامش هم به نقاط ضعف خود توجه کنید و هم به نقاط ضعف دیگران با توجه به نقاط ضعف دیگران نقاط ضعف خود را بهتر پذیرفته و در نهایت موجب افزایش اعتماد به نفس خود خواهید شد یعنی مشاهده گر زوایای روحی خود و دیگران باشید و سعی کنید هم به خود و هم به دیگران کمک کنید.
_ قبل از اقدام به عمل و ارائه رفتار و کنش راحت و ریلاکس در عالم تخیلات رفتار خود را با دیگران تنظیم کنید و بعد با آمادگی روانی کامل کم کم برای اقدام به عمل آماده شوید.
_ برای موفقیت بیشتر در عمل و رفتارتان می توانید صحنه های خیالی را ایجاد کنید و یا به تصویر کشیدن دیگران در صحنه تخیلی اقدام به عمل کنید و با بازسازی صحنه تخیلی حالات و رفتار خود را دقیق تر تنظیم نمایید یعنی با خودتان تئاتر بازی کنید.
_ اگر در مرحله اقدام شکست خوردید و مجدداً دچار تنش شدید به مقدار کم و اندک موفقیت خود فکر کنید و از شکست به عنوان کسب تجربه یاد کنید و بعد از بازسازی صحنه مجدداً با آمادگی بیشتر اقدام نمایید و به موفقیت کامل فکر کنید.
_ هر عملی را که می خواهید انجام بدهید و با شجاعت کامل اقدام کنید و بگذارید دیگران شاکی شوند و برای دفاع از خود تلاش کنید شما با راه حل منطقی و به شکل پسندیده اعمالتان را با شوخی و مزاح هماهنگ کرده تا به شکل مردم پسندانه جلوه کند.
_ در نهایت هر عملی را که می خواهید انجام بدهید و ظیفه خود را در عمل نیک و پسندیده بدانید و عاقبت و نتیجه کار را به خداوند رحمان واگذار کنید، زیرا خداوند مصلحت ما را بهتر از خودمان می داند



آرامش عضلانی



_ در اثر ترس و اضطراب و تنش حاصله تنس Tense)) یا انقباض عضلانی ایجاد می شود. بنابراین برای کاهش ترس و اضطراب می توان تنش زدایی کنیم یا عضلات را وانهاده کنیم. نهایتاً در قبال آرامش و یا ریلکس تن، آرامش روان نیز ایجاد می شود.
_ بی حرکتی و رهایی عضلات به سرعت می تواند تنش حاصله و تنس عضلانی را کم کند و اضطراب و تنش های فکری را کاهش دهد.
_ برای درک و آگاهی از ریلکس عضلات را در حالت تنس یا انقباض شدیدتر قرار می دهیم تا بعد از رهایی ، هم تفاوت انقباض و ریلکس را درک کنیم و هم به ریلکس عمیق تری برسیم.
_ تنس یا انقباض عضلانی در قسمت های مختلف ناراحتی های متفاوتی را ایجاد می کند. تنس در گلو و تارهای صوتی موجب لرزش یا خشن شدن صدا، تنس در عضلات سر موجب سردرد، و تنس در روده ها موجب کولیت یا دل دردهای عصبی می شود. بنابراین یک ریلکس عمیق می تواند همزمان تمام تنس یا تنش های حاصله را برطرف کند.
_ برای ریلکس عضلانی در پنج مرحله از پاها شروع می کنیم و بعد دست ها و سر و صورت، عضلات شکم ، کمر و سینه ؛ و در آخرین مرحله به تمرینات مرکب به طوری که چند عضله با هم ریلکس شوند اقدام می کنیم.
_ برای ریلکس می توان از تمرکز فکر بر روی عضلات استفاده کرد و آنها را شل و کرخت و بی حس کرد و با کنترل ذهنی تمام عضلات را از حالت تنس خارج نمود ؛ و از ریلکس تمرکزی می توان در تمام حالات و شرایط استفاده بهینه کرد.
_ وقتی عضلات با تمرکز فکری ریلکس می شوند بدین معنا نیست که واقعاً عضله شل شده باشد بلکه با تمرکز فکر پیام های انتقال عصبی را مجهز به کاهش تحریک عصب سمپاتیک می کند و عضله از حالت تنس حاصله از تنش خارج و به حالت وانهادگی یا ریلکس در می آید.
_ مرحله لتارژی یا موت کاذب از عمیق ترین مراحل ریلکس است به طوری که فرد در این مرحله کاملاً بی حس می شود و اگر تیغی به عضلات او بزنید احساس درد نخواهد کرد. در این حالت آرامش به حد اعلای خود می رسد و شخص در حالت خلسه و از خود بی خود شدن دور از هرگونه اضطراب و تشویش خاطر قرار می گیرد.
_ بعد از رهایی و شل و کرخت کردن عضلات ممکن است احساس سنگینی در عضلات حس شود و می توان با تمرکز فکر احساس سنگینی را افزود تا حدی که نتوانیم حرکتی کنیم و به مرحله آرامش عمیق تر برسیم زیرا ایجاد سنگینی در اوج ریلکس است.
_ در هر وضعیتی اگر خود را سنگین حس کنید و اگر به طور کلی همیشه آرام و متین و سنگین حرکت نمایید از یک آرامش همیشگی برخوردار خواهید شد.
_ در اثر احساس سنگینی ریتم تنفسی و ضربان قلب نیز آهسته و آرام خواهد شد و این سنگینی موجب سنگینی و متانت در شخصیت شما نیز خواهد شد.
_ یوگا ورزش روحی است که مبادرت به تمرین آن موجب تقویت اعصاب و تنظیم و تقویت غدد داخلی و مقاوم شدن روح و ریلکس عضلانی و در نهایت کسب آرامش خواهد شد.
_ برای کسب آرامش از طریق استحمام ابتدا باید با استفاده از آب گرم تنس عضلانی را کاهش داد و سپس با آب سرد شور و نشاط و تقویت اعصاب را ایجاد نمود ؛ به طور کلی با استحمام روزانه می توان به آرامش خوبی رسید.
_ دستگاه ارتعاش دهنده موجب تحریک عضلات می شود و احساس شادابی و ریلکس می کند. با تحریک مداوم عضلات چهره می توان در حفظ جوانی و جلوگیری از چین و چروک صورت اقدام نمود.
_ حمام آفتاب موجب تحریک عضلانی می شود و ایجاد شور و نشاط می نماید و روی دم و بازدم منظم و تقویت اعصاب شدیداً مؤثر است ؛ البته ولی آفتاب شدید با تحریکات شدید فرد را عصبی تر نیز می کند ولی استفاده بهینه از آفتاب شخص را خوش مشرب و اجتماعی می کند.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 43 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب