درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین


 به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین

در ۳ تحقیق مشابه، محققان تأثیرات نوشیدن شیر شکلات کم چرب بعد از تمرین را با نوشیدن با آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی، نتایج نشان دادند که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به:


 عملکرد بهتر



ادامه مطلب ...


به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟


 برای تأمین اعمال حیاتی مانند تنفس،گردش خون، حرکات عضلانی و انجام فعالیت های روزانه به انرژی نیاز داریم. نیاز بدن به انرژی عبارت است از مقدار کالری مورد نیاز برای انجام هر نوع کاری به اضافه کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز پایه یا متابولیسم. انرژی نتیجه سوخت و ساز (متابولیسم) مواد مغذی در بدن است که واحد اندازه گیری آن کیلو کالری (۱۰۰۰کالری) می باشد.

به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟

به چه مقدا کالری نیاز داریم؟



ادامه مطلب ...


عوارض ورزش در هوای گرم و پیشگیری از آن


ورزش در هوای گرم به دلیل افزایش دمای بدن، گرمازدگی و کمبود آب بدن، حس خوشایندی برای ورزشکاران ندارد. گذشته از این نه تنها خیس عرق خواهید شد، بلکه شاید بی حال هم بشوید! همچنین فعالیت ورزشی در آب و هوای گرم باعث کاهش توان هوازی در ورزشکاران شده و با افزایش دمای داخلی باعث کاهش حجم خون جریانی در عضلات می شود که این به معنای کاهش کارایی عضلات می باشد. با این وصف باید دور ورزش کردن در هوای گرم یک خط قرمز بکشید! اما چنین چیزی برای شما که عادت دارید در بیرون از منزل ورزش کنید امکان پذیر نیست. پس لازم است برخی نکات را به نقل از سایت Prevention رعایت کنید.

ورزش در هوای گرم و پیشگیری از عوارض آن

گرفتگی عضلات



ادامه مطلب ...


۴ توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش


 معمولا" کمتر ورزشکاری پیدا می شود که از درد عضلات ناشی از تمرینات ورزشی شکایت نکند! اگر هنوز نمی دانید علت درد عضلات پس از ورزش چیست، ابتدا این مطلب را مطالعه کنید: علت درد عضلات در ورزش. توصیه های مختلفی برای کاهش درد عضلات مطرح می شود، در مطلبی هم که به آن اشاره کرده ایم، چند توصیه عنوان شده است، اما در این مطلب ۴ توصیه دیگر که در کاهش درد عضلات تأثیر دارد را نیز معرفی می کنیم.

4 توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش


روغن ماهی



ادامه مطلب ...


آسیب های زانو


 زانو یکی از مهمترین مفاصل بدن محسوب می شود، به خصوص برای ورزشکاران، چرا که این مفصل در فعالیت های ورزشی به دلیل ارتباط ضعیف استخوان های آن با یکدیگر بسیار آسیب پذیر است.مفصل زانو در مقابل نیرو های که از طرفین به آن وارد می شود و نیرویی که حرکت چرخش در آن تولید می کند بدون دفاع است .در این مطلب آسیب های زانو را به شما معرفی می کنیم.

آسیب های زانو

آسیب ناشی از فشار

کمبود لایه های حمایت کننده در مفصل زانو  آن را مستعد پذیرش صدمات ناشی از فشار می نماید.در فوتبال، بسکتبال و کشتی موقعیت های بسیاری ایجاد می شود که باعث فشردگی و کوبیدگی زانو می شود.نیرویی که بر اثر ضربه وارد می شود ممکن است منجر به پارگی پرده سینوویال و یا پرده ضریع شود.


 آسیب ناشی از پیچیدگی



ادامه مطلب ...


تاندونیت شانه


 تاندونیت شانه یا التهاب تاندون شانه یکی از آسیب های ورزشی است که به دلیل استفاده بیش از حد معمول از کتف پیش می آید. این آسیب در ورزش هایی مانند شنا، بیس بال، تنیس و هندبال شایع است.درد معمولا"  از سر شانه احساس می شود و تا بازو ها امتداد می یابد.زمانی که بازو به بالای سر کشیده شده و پیچ بخورد اتفاق می افتد. در موارد شدید درد در تمام اوقات وجود داشته و حتی ممکن است شما را از خواب عمیق بیدار می کند.

Shoulder-Tendonitis-1-elmevarzesh

منظور از تاندونیت، التهاب تاندون عضلات می باشد که معمولا" با پارگی های خفیف (پارگی میکروسکوپیک)همراه است.تاندونیت عضلات مفصل شانه درمیان افراد از هر دو جنس شیوع بالایی دارد.ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت است که افزایش سن، روند تاندونیت شانه را تسریع می کند.


 مراحل التهاب تاندون



ادامه مطلب ...


آیا نوارهای کنزیو تیپ به درمان آسیب ورزشی کمک می کند؟


 شاید شما هم سوالات زیادی در خصوص نوار های رنگی که ورزشکاران استفاده می کنند داشته باشید. قبلا" در خصوص نوار درمان ها کشی کنزیو تیپ مطلبی رو منتشر کرده بودیم که می  تواید آن را مطالعه کنید. آشنایی با نوارهای درمانی کنزیو تیپ اما در این مطلب از زوایه ای دیگر نوار درمانی کنزیو تیپ را بررسی می کنیم.

آیا نوارهای کنزیو تیپ به درمان آسیب ورزشی کمک می کند؟

نوار کنزیو تیپ چیست؟

نوار کنزیو تیپ که معمولا" کنیزیو یا کینزیو تیپ هم تلفظ می شود یک نوار کششی و ارتجاعی است که قابلیت کشیدگی بالایی دارد و می تواند برای درمان و همچنین اصلاح عملکرد مورد استفاده قرار گیرد. کنزیو تیپ از پوشش کتانی که بر روی فیبرهای کششی قرار دارد، ساخته شده است و از حالت کشسانی پوست تقلید شده است.برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ دکتر کنزوکیس نوار کنزیوتیپ را روانه بازار کرد زیرا او از نوارهایی که در آن زمان رایج بودند، هیچ گونه رضایتی نداشت.


 نوار کنزیو تیپ چه مزایای عملکردی دارد؟



ادامه مطلب ...


پیشگیری و درمان کشیدگی عضله


  بیشتر اوقات فشار بی مورد زیادی در فعالیت روزانه از بلند کردن ناگهانی وزن سنگین در ورزش گرفته یا حتی یک ضربه ساده به توپ، به عضلات وارد می شود. این فشار می تواند منجر به کشیدگی عضله شود. کشیدگی عضله را می توان یکی از آسیب های شایع ورزشی دانست مانند کشیدگی کشاله ران که می توان گفت اکثر ورزشکاران این نوع آسیب را تجربه کرده اند. کشیدگی یا کشیده شدن عضله به آسیبی گفته می شود که به عضله یا تاندون های ( تاندون: اتصال بین عضله با استخوان) چسبیده به آن وارد می شود.

 پیشگیری و درمان کشیدگی عضلهآسیب دیدگی عضله در کشیدگی می تواند به یک فشار ساده به عضله خلاصه شود و در موارد شدید می تواند به پارگی (قسمتی یا همه) بافت عضله و تاندون های چسبیده به آن ختم شود. پارگی عضله هم باعث آسیب دیدگی رگ های خونی کوچک (مویرگ) می شود، که این امر منجر به خونریزی (کبودی) و درد (ایجاد شده بر اثر سوزش عصب های موجود در محل آسیب دیده) می شود.


علائم کشیدگی عضله



ادامه مطلب ...


نکاتی برای جلوگیری و درمان آسیب ورزشی


  آسیب های ورزشی فارغ از سطح فعالیت، سابقه ورزشی و حتی تجربه ممکن است برای هر ورزشکاری رخ دهد. فقط ورزش های سخت و سنگین هم آسیب زا نیست، بلکه حتی پیاده روی نیز می تواند موجب آسیب شود. در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا در مواجه با آسیب ورزشی اقدامات لازم را انجام دهید و طی روند درمان آسیب ورزشی نیز بهترین توصیه ها را به کار بگیرید.

نکاتی برای جلوگیری و درمان آسیب ورزشی

رایج ترین آسیب های ورزشی انواع مختلفی آسیب ورزشی می تواند برای هر ورزشکاری اتفاق بیافتد، اما تعدادی از آن ها بسیار رایج هستند که شامل: کشیدگی و کوفتگی عضله، پیچ خوردن مچ پا، آسیب  شانه، آسیب زانو، آسیب ساق پا، پارگی تاندون و  پیچیدگی یا در رفتگی مچ دست می شود.


جلوگیری از بروز آسیب های ورزشی

راه های ساده ای وجود دارند که می تواند آسیب های ورزشی را از شما دور کنند و یا آن را به حداقل برسانند، اما خانم ها و آقایان بالای ۴۵ سال به این نکته توجه کنند، قبل از هر گونه فعالیت ورزشی، از سلامت عمومی خود اطمینان حاصل کنید.


گرم کردن و سرد کردن



ادامه مطلب ...


با درد عضلات پس از ورزش چه کنیم؟


  ورزشکار چه حرفه ای باشد و چه مبتدی بدون شک دچار درد عضلات پس از ورزش خواهد شد. اما تا کنون به علت این درد توجه کرده اید؟ دردی که ممکن است حتی تا ۲۴ ساعت پس از ورزش با شما باشد؟

با درد عضلات پس از ورزش چه کنیم؟

علت درد عضلات پس از ورزش پس از یک فعالیت ورزشی فیبرهای (تارهای) عضلانی تخریب می شوند و همین باعث ایجاد این درد می شود. تخریب تارهای عضلانی که در واقع پارگی های میکروسکوپی است موجب درد عضلات می شود. نمونه برداری آزمایشگاهی از عضله در روز بعد از ورزش شدید نشان می دهد، خونریزی و قطع اتصال فیلامان های عضلات (که باعث نگهداری فیبرهای عضلانی می شود) در اثر سائیده شدن آن ها بر روی هم در طی انقباض عضلانی، باعث ایجاد این درد می شود.

نگران نباشید، این امری است طبیعی و دارای مزیت های برای شما است. در واقع وقتی فیبرهای عضلانی‌تان پاره می‌شود، بدن شما عضلات آسیب دیده و دردناک را بازسازی می کند و پس از آن عضلات قوی تر و حجیم تر از قبل رشد می کنند، این همان مکانیسمی است که ورزشکاران حرفه ای از آن در جهت قوی تر، حجیم تر و سریع تر شدن عضلاتشان، بهره می برند.

 بنابر یک قاعده عمومی هر چقدر شما تمرین و فعالیت فیزیکی بیشتری انجام دهید،



ادامه مطلب ...


8 حرکت عالی برای کاهش وزن


 توصیه می‌کنیم هر یک از این تمرین‌ها را فقط یک بار انجام دهید و بعد 48 ساعت صبر کنید. اگر طی این مدت دچار مشکل نشدید، انجام تمرین‌ها را دوباره آغاز کنید. ابتدا تمرین‌ها را 3 تا 4 مرتبه در هفته انجام دهید. بعد برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، تمرین‌های مختلف را به فاصله 30 تا 60 ثانیه پشت هم تکرار کنید.

 

شخصی که اضافه وزن چندان زیادی ندارد، برای کم کردن وزن می‌تواند در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کند و با استفاده از دستگاه‌های موجود در باشگاه و تمرین‌های بدنی ساده، وزن خود را پایین بیاورد اما این کار برای فردی که مبتلا به اضافه وزن بالاست، چندان آسان نیست...

 

این افراد اعتماد به‌ نفس کافی برای حضور در اجتماع و گروه‌های ورزشی را ندارند و دستگاه‌های موجود در باشگاه‌ها نیز مناسب کم کردن وزن خیلی بالا نیست. کسانی که اضافه وزن زیادی دارند، ابتدا باید چربی بسوزانند و بعد ماهیچه‌هایشان را تقویت کنند. برای این کار تمرین‌هایی وجود دارد که انجام آنها حتی در خانه نیز امکان‌پذیر است. توصیه می‌کنیم هر یک از این تمرین‌ها را فقط یک بار انجام دهید و بعد 48 ساعت صبر کنید. اگر طی این مدت دچار مشکل نشدید، انجام تمرین‌ها را دوباره آغاز کنید. ابتدا تمرین‌ها را 3 تا 4 مرتبه در هفته انجام دهید. بعد برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، تمرین‌های مختلف را به فاصله 30 تا 60 ثانیه پشت هم تکرار کنید.

 

تمرین شماره 1

تقویت عضلات کمر

پاها را به عرض شانه باز کنید و در هر دست وزنه‌ای سبک بگیرید. آرنج‌هایتان را خم و بدنتان را به سمت جلو متمایل کنید و باسن را عقب بدهید. حالا درحالی که نفستان را بیرون می‌دهید، وزنه‌ها را به زمین برسانید و دوباره به حالت اول برگردید. دوباره از بینی هوا را به داخل بکشید.

 

تمرین شماره 2

تقویت عضله چهار سر ران

سر پا بایستید. پاها را به عرض شانه باز و زانوی چپتان را خم کنید. تا جای ممکن زانو را بالا بیاورید و دوباره روی زمین بگذارید. این حرکت را بعد از 15 تا 20 بار تکرار و استراحتی 30 تا 60 ثانیه‌ای، با پای راستتان تکرار کنید.

 

تمرین شماره 3

تقویت عضلات قفسه سینه

مقابل دیوار بایستید. دست‌ها را به عرض شانه باز کنید و پاها را به هم بچسبانید. آرنجتان را خم کنید و به سمت جلو متمایل شوید تا جایی که صورتتان به دیوار بچسبد. در این حالت هوا را از بینی به داخل بکشید بعد دوباره در حالی که نفستان را بیرون می‌دهید، با فشار دست‌ها از دیوار فاصله بگیرید.

 

تمرین شماره 4

تقویت عضله دو سر

پاها را به عرض شانه باز کنید و در هر دست یک وزنه بگیرید. درحالی که هوا را داخل بینی می‌کشید، هر دو آرنج را خم کنید و دست‌ها را بالا بیاورید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید دست‌ها را به حالت اول بازگردانید. بعد از هر 12 تکرار، این تمرین 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید و ست بعدی را انجام دهید.

 

تمرین شماره 5

تقویت عضلات شانه

روی صندلی بنشینید. دست‌ها را از آرنج خم کنید و به حد شانه بالا بیاورید. در هر دست وزنه بگیرید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید، دست‌ها را بالا ببرید و عمودی بالای سر بگیرید بعد درحالی که از بینی نفس می‌کشید، به حالت اول برگردید.

 

تمرین شماره 6

تقویت عضلات چهارسر ران

پاها را به عرض شانه باز کنید. کمرتان باید صاف باشد. در همین حالت زانوها را خم کنید. درحالی که نفس را از بینی داخل ریه‌ها می‌کشید، به حالت اول برگردید. اگر انجام این تمرین برایتان سخت است، تعداد تکرارها را کم کنید. بعد از هر 15 دقیقه تکرار تمرین، 30 تا 60 دقیقه استراحت کنید و ست بعدی را آغاز کنید.

 

تمرین شماره 7

تقویت عضلات ستون فقرات و کمر

به کمر بخوابید. زانوها را کمی خم کنید. دست‌ها را کنارتان روی زمین بگذارید یا به پهلو بچسبانید. درحالی که نفستان را بیرون می‌دهید، کمر را از زمین بلند کنید و تا جای ممکن سعی کنید دست‌ها به زانو نزدیک شود.

 

تمرین شماره 8

تقویت عضلات مورب داخلی و خارجی

سرپا بایستید. پاها را کمی از هم باز کنید و وزنه دست بگیرید. درحالی که نفس را بیرون می‌دهید، کمی به پهلوی چپ خم شوید و درحالی که دوباره نفس می‌کشید، به حالت اول برگردید. بعد از 15 مرتبه تکرار 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید. سپس تمرین را با پهلوی راست بدن آغاز کنید.





 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب