درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

حرکات نرمشي براي مقابله با ورم در دوران بارداري

 
طي دوران بارداري و بخصوص سه ماه آخر، غالباً دست ها و پاها ورم مي کنند. در اثر افزايش ميزان هورمونهاي زنانه ( استروژن و پروژسترون ) - که باعث سست شدن ديواره رگها و مويرگها مي شوند - اين مشکل تشديد مي شود. اندک بودن نيروي ارتجاعي رگها ( TONICITY) و کندي جريان خون باعث مي شود که در قسمتهاي انتهايي بدن، مقداري بيشتري از مايعات بي حرکت بمانند و اين امر سبب تورم مي شود. براي بهبود جريان خون و از بين رفتن ورم دست و پا کافي است هر روز پانزده دقيقه تمرين نرمشي انجام دهيد.
اين تمرينات آنقدر ساده اندکه ضمن توجه به تصاوير ذيل هم مي توانيد آنها را انجام دهيد.


ادامه مطلب ...


پرهيز غذايي در دوران بارداري

تا زماني كه اشتهاي كافي به غذا داريد و دوران بارداري را بدون ناراحتي طي مي كنيد معمولا نياز به پرهيز نداريد و مي توانيد هر غذايي را كه دوست داشته باشيد ميل كنيد ولي دو نكته را بايد هميشه در نظر داشته باشيد .

1 ) از خوردن غذاهاي خيلي چرب و سنگين هضم مانند غذاهاي سرخ كرده ، شيريني هاي تازه و خامه دار ، ماهي هاي دودي و همچنين سبزي هاي فراوان خوداري كنيد زيرا معده و ساير قسمتهاي دستگاه گوارش به علت فشار رحم آن طوري كه بايد و شايد عمل هضم و جذب غذاها را انجام نمي دهند و ممكن است دچار سوء هاضمه شويد



ادامه مطلب ...


وززش مادر ، تقویت قلب نوزاد

 در یك مقاله تحقیقی جدید گفته شده که در نوزادان متولد شده از زنانی كه طی بارداری به‌طور پیوسته و شدید ورزش كرده بودند، اثرات بدی مشاهده نشد و حتی این نوزادان از سایر كودكان باهوش‌تر بودند. 

بیشتر افراد فكر می‌كنند، برای یك خانم باردار غیرممكن است كه به طور شدید ورزش كند، زیرا معقتدند ورزش شدید موجب كمبود اكسیژن در مغز كودك می‌شود و به آن صدمه می‌زند. اما آنچه كه به مغز كودك آسیب می‌رساند، كمبود كالری و افزایش درجه حرارت بدن است. 

در گذشته هم گفته می‌شد ورزش موجب تب و افزایش بیش از حد درجه حرارت بدن طی ماه اول بارداری می‌شود و موجب تخریب مغز و نخاع می‌شود، ولی بررسی روی خانم‌های باردار ثابت كرد که افزایش درجه حرارت بدن در این گروه در اثر عفونت بوده است نه ورزش كردن


ادامه مطلب ...


فرمانروای شهر از دیدار شاه سلطان حسین صفوی باز می گشت . بزرگان و ریش سفیدان شهر به دیدار سالار شهر خویش رفته و از حالا شاه ایران زمین جویا می شدند .
فرمانروای شهر گفت :



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:راهب و زن روسپی, :: 8:40 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

راهبی در نزدیکی معبد شیوا زندگی میکرد. در خانه روبرویش یک روسپی اقامت داشت. راهب که میدید مردان زیادی به اون خونه رفت و آمد میکنند تصمیم گرفت با او صحبت کند. زن را سرزنش کرد و گفت: تو بسیار گناهکاری . روز و شب به خدا بی احترامی میکنی. چرا دست از این کار نمیکشی؟چرا کمی به زندگی پس از مرگت فکر نمیکنی؟



ادامه مطلب ...


ترفندهای افزایش سرعت در ویندوز XP
توجه کنید که الزاما نباید تاثیر هر یک از ترفندها محسوس باشد. چرا که اگر این اتفاق بخواهد رخ دهد باید سرعت رایانه شما بعد از به کار بستن تمامی ترفندها تبدیل به سرعت نور شود! البته مواردی هستند که تاثیر محسوسی دارند.
 ترفندهای ذکر شده در این مقاله همگی در مورد ویندوز xp می‌باشند و مسلما به جز مواردی معدود، بقیه در ویندوز ویستا و سایر نسخه‌های ویندوز عمل نمی کنند.



ادامه مطلب ...



گذاشتن تصویر دلخواه در پس زمینه  یک پوشه  یا درایو در ویندوز XP



ادامه مطلب ...


دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه اظهار داشت:« داشتن تغذیه مناسب در دراز مدت برای رشد موها مفید است و سلامت آن را تضمین می‌کند. »

وی افزود: « به منظور داشتن موهایی سالم و زیبا، چهار گروه اصلی باید در رژیم غذایی قرار گیرد، موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین ها نیاز دارند تا بتوانند پیاز خوب و سالم داشته باشند، عنصر روی یا زینک در گوشت قرمز،حبوبات و جوانه گندم وجود دارد و باید به عنوان مکمل در رژیم غذایی قرار گیرند. »



ادامه مطلب ...



صدام حسین برای تحقیر کردن خلبانان
ایرانی در تلوزیون عراق گفت:

به هر خلبان ایرانی که به 50 مایلی نیروگاه
بصره نزدیک شود- حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد
...
و 150 دقیقه
بعد از مصاحبه صدام-
عباس دوران و حیدریان و علیرضا یاسینی-



ادامه مطلب ...


یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب: همه چیز در مورد میوه ها,,,, :: 23:10 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 همه چیز در مورد میوه ها...

 
فرد بر اساس وضعیت بدنی و رژیم غذایی که برای او تعریف شده است می تواند بین ۲ تا ۵ واحد میوه در طول روز مصرف کند.هر واحد میوه ،۱۰۰ گرم میوه تازه است که بعد از پوست گرفتن و جدا کردن قسمت های غیر قابل مصرف به دست می آید. تقریبا هر ۱۰۰گرم میوه تازه براساس نوع میوه و میزان قند موجود در آن بین ۵۵ تا ۷۰کالری، انرژی دارد. این میزان مصرف، هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند مضاف بر این که می تواند تامین کننده ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد زنگی باشد که بدن را در برابر سرطان محافظت می کند. می توان این میزان میوه را یک جا یا با فاصله زمانی مناسب مصرف کرد. می توان آن را با دیگر مواد خوراکی ترکیب کرد تا طعم و مزه جدیدی فراهم کند بنابر این اگر این میزان میوه تازه را با سبزی های خام یا پخته ترکیب کنیم به دلیل پایین بودن میزان کالری سبزی ها، می توان میزان بیشتری از آن را مصرف کرد بدون آن که نگران کالری بالای میوه ها باشیم.

 



ادامه مطلب ...


در مسیر برنامه‌ریزی ‌شده الهی برای تولّد حضرت فاطمه(س)، دو بخش قابل بررسی است:
بخش اوّل: اسرار پیش از تولّد تا زمان تولّد؛
بخش دوم: اسرار، كیفيّت و نكات مربوط به هنگام تولّد.
بر اساس حكمت الهی، تولّد دختری كه تكمیل‌كننده موضوع نبوّت و پایه‌گذار مسئله امامت است و به القاب امّ ابیها و اُمُومَـه الائمّه (همان) مزيّن شده، نیازمند مقدّماتی است كه در صورت فراهم نشدن مقدّمات، كار به سرانجام نمی‌رسد و به هدف نائل نمی‌شود.


دوست دارم شبی را با غمت سر کنم ...دفتری را از اشک چشم هایم تر کنم

نام آن دفتر کنم دیوان عشق ...عشق را عنوان آن دفتر کنم

همسر عزیزم روزت مبارک...

 

میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر مبارک...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:روز مادر مبارک, :: 17:47 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

11 کارت پستال روز مادر

آسمان را گفتم
مي تواني آيا
بهر يک لحظه ي خيلي کوتاه
روح مادر گردي
صاحب رفعت ديگر گردي
گفت ني ني هرگز
من براي اين کار
کهکشان کم دارم
نوريان کم دارم
مه و خورشيد به پهناي زمان کم دارم
***
خاک را پرسيدم



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:کاهن معبد و شیوانا , :: 19:11 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

روزی پسر بچه ای نزد شیوانا رفت (در تاریخ مشرق زمین شیوانا کشاورزی بود که او را استاد عشق و معرفت ودانایی می دانستند) و گفت : " مادرم قصد دارد برای راضی ساختن خدای معبد و به خاطر محبتی که به کاهن معبد دارد، خواهر کوچکم را قربانی کند. لطفا خواهر بی گناهم را نجات دهید ."



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:11 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

این قسمت از پست شامل چند تمرین موثر برای آب کردن چربی های پهلو و همینطور تقویت و فرم دادن به پهلوها  که برای درک بهتر همراه با عکس می باشد .قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی بهتر است  بدن را حداقل ۱۰ دقیقه با نرمش و حرکات کششی گرم نمائید و حداقل نیم ساعت قبل از تمرین غذا و مایعات میل نکنید و درصورت امکان از مواد قندی مانند خرما ،‌ انجیر خشک و … استفاده نمائید.

 

 

روی تشک دراز بکشید. کمرو باسن روی زمین قرار می گیرد.شانه ها و پا ها را از زمین جدا  کنید و دست راست و پای چپ را به هم نزدیک  کنید.(تا آنجا که می توانید آن پایی که خم نمی شود را صاف  و نزدیک تر به سطح زمین نگه دارید)



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:3 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

یبوست مزمن به خودی خود یک بیماری جدی تلقی نمی ‌شود اما بی‌ توجهی به آن و عدم تلاش برای درمان آن می ‌تواند عوارض و بیماری‌ های مهمی را به همراه داشته باشد.

برخی مطالعات نشان می ‌دهد که یبوست مزمن می ‌تواند یکی از عوامل خطر در ابتلا به سرطان‌های کولورکتال باشد. یکی از شایع‌ ترین عوارض یبوست، هموروئید یا بواسیر است، اگرچه تنها علت هموروئید، یبوست نیست.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب: ایرج قادری, :: 11:56 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 ایرج قادری بازیگر و کارگردان سینما بامداد یکشنبه از دنیا رفت و در بی‌بی سکینه کرج به خاک سپرده شد. خبر درگذشت ایرج قادری هنرمند سینما صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در حالی اعلام شد که شب گذشته کادر پزشکی بیمارستان مهراد، خبر فوت این بازیگر را تکذیب کرده بودند.

 خانه ابدی ایرج قادری



ادامه مطلب ...


دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:فواید انبه, :: 11:46 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

در زیر فواید انبه، این میوه مفید را بیان کرده و به برخی نکات جالب درمورد آن و احتیاطات لازم نیز اشاره می‌کنیم:

http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/05/1767_orig-300x190.jpg

فواید انبه برای سلامتی:

۱٫ پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبا آنتی‌اکسیدانه انبه در برابر سرطان‌های روده، سینه، لوکمی و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.



ادامه مطلب ...


اردوان (سومین پادشاه اشکانی و فرزند تیرداد یکم) پادشاه ایران از بستر بیماری برخواسته بود با تنی چند از نزدیکان ، کاخ فرمانروایی را ترک گفته و در میان مردم قدم می زد . به درمانگاه شهر که رسیدند اردوان گفت به دیدار پزشک خویش برویم و از او بخاطر آن همه زحمتی که کشیده قدردانی کنیم.
چون وارد درمانگاه شد کودکی را دید که پایش زخمی شده و  پزشک پایش را معالجه می نماید. مادر کودک که هنوز پادشاه را نشناخته بود  با ناله به پزشک می گفت خدا پای فرزند پادشاه را اینچنین نماید تا دیگر این بلا را بر سر مردم نیاورد .



ادامه مطلب ...


شاگرد معمار ، جوانی بسیار باهوش اما عجول بود گاهی تا گوشی برای شنیدن می یافت شروع می کرد تعریف نمودن از توانایی های خویش در معماری و در نهایت می نالید از این که کسی قدر او را نمی داند و حقوقش پایین است .
روزی برای سلمانی به راه افتاد دید سلمانی مشغول است و کسی را موی کوتاه می کند . فرصت را مناسب شمرده و باز از هنر خویش بگفت و اینکه کسی قدر او را نمی داند و او هنوز نتوانسته خانه خوبی برای خویش دست و پا کند . به اینجای کار که رسید کار سلمانی هم تمام شد . مردی که مویش کوتاه شده بود رو به جوان کرده و گفت آیا چون هنر داری دیگران باید برایت اسباب آسایش بگسترند ؟! جوان گفت : آری
مرد تنومند دستی به موهای سفیدش کشید و گفت : اگر هنر تو نقش زیبای کاشانه ایی شود پولی گیری در غیر اینصورت با گدای کوچه و بازار فرقی نداری .

چون از او دور شد جوانک از استاد سلمانی پرسید او که بود که اینچنین گستاخانه با من سخن گفت . استاد خندید و گفت سالار ایرانیان ، ابومسلم خراسانی . جوان لرزید و گفت : آری حق با او بود من بیش از حد پر توقع هستم.
اندیشمند یگانه کشورمان حکیم ارد بزرگ می گوید : “آنچه بدست خواهی آورد فراتر از رنج و زحمتت نخواهد بود .”
ابومسلم خراسانی با این حرف به آن جوان آموخت هنر بدون کار هیچ ارزشی ندارد و هنرمند بیکار و بی ثمر هم با گدا فرقی ندارد.



((منفتاح )) پسر رامسيس دوم ، فرعون زمان موسى (ع ) است ، اين فرعون همان است كه موسى و هارون براى دعوت و ارشادش از طرف خدا ماءمور شدند(47)اين همان است كه ادعاى خدائى مى كرد و همواره با موسى مبارزه مى نمود.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:«کوروش کبیر» و «پانته آ», :: 19:43 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

تابلویی که مشاهده می کنید، اثر «» نقاش معروف اسپانیایی (قرن ۱۸) روایت کننده ی یکی از داستان های مشهور در است.

stories iranian stories iran  pantea «کوروش کبیر» و «پانته آ» | تاریخ ما Tarikhema.ir

         در لغت نامه ی دهخدا  عنوان «پانته آ» بر اساس روایت «» آمده است :

هنگامی که پیروزمندانه از جنگ شوش برگشتند، غنائمی با خود آورده بودند که بعضی از آنها را برای پیشکش به بزرگ عرضه می کردند. در میان غنائم زنی بود بسیار زیبا و به قولی زیباترین شوش به نام پانته آ که همسرش به نام « آبراداتاس» برای مأموریتی از جانب شاه خویش رفته بود . چون وصف زیبایی پانته آ را به گفتند ، درست ندانست که زنی شوهردار را از همسرش بازستاند. و حتی هنگامی که توصیف زیبایی از حد گذشت و به کورش پیشنهاد کردند که حداقل فقط یک بار را ببیند، از ترس اینکه به او دل ببازد، نپذیرفت.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:گینس, :: 19:27 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

ما همواره از مطبوعات و رسانه‌های جمعی خبرهایی را می‌‌شنویم مبنی بر رکوردهای مختلفی که افراد در کتاب‌ معروفی به نام (کتاب گینس) به نام خود ثبت می‌‌کنند. اما اطلاعات ما درباره این کتاب تا چه حد است. 
   



ادامه مطلب ...


دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:خواص دارویی پیاز, :: 9:48 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

باز پياز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می شود.
مالیدن آب پياز به صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند.
و از مخلوط آب پياز و عسل می توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد .



ادامه مطلب ...


یکی از پارسایان زنی بسیار غیرتمند، و کنیزکی بس زیبا داشت . آن زن به علت حساسیت رشکمندانه اش همسرش را همیشه می پایید و هیچوقت او را با کنیزک تنها نمی گذاشت. مدت ها بود که آن زن، همسر و کنیزک را زیر نظر داشت تا مبادا فرصت خلوت برای آن دو فراهم شود.

روزی آن زن (همراه با کنیزک) به حمام رفته بود که ناگهان یادش آمد که طشت را در خانه جا گذاشته و به حمام نیاورده است. زن به کنیزک گفت: زود باش مثل پرنده به خانه برو و طشت نقره ای را بردار و بیاور .



ادامه مطلب ...



شب تاريك و « بيم موج » و گردابي چنين هائل

كجا دانند حال ما « سبكباران ساحل ها »

((حافظ ))

***

در آن شب تاريك وآن گرداب هول انگيز،

حافظ را

تشويش توفان بود و « بيم موج » دريا بود !



ادامه مطلب ...


سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:قاصدك (اخوان ثالث), :: 17:42 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

قاصدك

قاصدك! هان... ، چه خبر آوردي ؟
از كجا... وز كه خبر آوردي ؟
خوش خبر باشي،
اما، ‌اما...
گرد بام و در من...
بي ثمر مي‌گردي.

انتظار خبري نيست مرا
نه ز ياري نه ز ديار و دياري باري

*****************



ادامه مطلب ...


با سلام به شما دوستان عزیز.حتمی شما هم فایل ها یی دارید که شخصی هستند و نمی خواهید کسی به آنها دسترسی داشته باشد.در این پست نرم افزاری را به شما معرفی می کنم که در این زمینه بسیار کاربردی و ساده است.

آموزش و دانلود نرم افزار در ادامه مطالب:



ادامه مطلب ...



گشنیز بهترین هضم کننده غذا

 

102325 گشنیز بهترین هضم کننده غذا

 

گشنیز هضم کننده غذاست

 
 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گشنیز هضم کننده غذا، مقوی معده،‌ ضداسپاسم و ضدنفخ است.

محمد صالحی سورمقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است که در بیشتر نقاط ایران می‌روید و از خانواده‌ جعفری است.

وی گفت: گشنیز گیاهی علفی، یک‌ساله و به رنگ سبز است که ارتفاع آن تا ۸۰ سانتیمتر نیز می‌رسد؛ گشنیز و تخم آن در طب قدیم ایران سرد و خشک معرفی شده است



ادامه مطلب ...



مواد مفید برای جلوگیری از تهوع

 

he683 مواد مفید برای جلوگیری از تهوع

 

تهوع یکی از اختلالات گوارشی است که می تواند برای فرد آزاردهنده باشد، به خصوص وقتی که هر روزه تکرار شود، مثل تهوع دوران بارداری.

در این مقاله ۱۶ ماده مفید را که در رفع حالت تهوع و جلوگیری از آن موثرند، برای شما آورده ایم:



ادامه مطلب ...


بیماری حركت، خاطره بد سفر

ماشین گرفتگی

 

مسافرت با سرگیجه

تابستان از بهترین فصول برای مسافرت است. اصولا سفر پدیده‌ای خوشایند است، ولی گاهی ایجاد شرایطی در طول سفر، آن را به خاطره‌ای بد برای ما تبدیل می‌ كند. تا حالا شده كه در طول سفر، زمانی كه سوار اتومبیل، هواپیما، كشتی یا قطار هستید، به طور ناگهانی دچار سرگیجه و حالت تهوع و احتمالا استفراغ شوید؟ با خواندن این جمله شاید بسیاری از شماها به یاد چنین خاطرات ناگواری افتاده باشید؛ اتفاقاتی كه لذت سفر را تلخ می‌ كنند.

در اصطلاح عامه مردم به این وضعیت ماشین گرفتگی گفته می ‌شود، ولی در اصل نام این بیماری، "بیماری حركت" است.



ادامه مطلب ...


راز داشتن اندامی شگفت انگیز

 

4 pilates 400x400 5 pilates 400x400 6 pilates 400x400
راحتتر ازآنچه که فکر می کنید،می توانید اندامی شگفت انگیز داشته باشید.همیشه خود را گرفتار چاقی در قسمت پایین تنه شکم و باسن می بینید،امروز تمرین و ورزشی کارا برای صاف کردن شکم و همینطور تقویت و تعامل بهتر عضلات .شما با این تمرین های روزانه می توانید هیکلی برازنده پیدا کنید.pilatesشکل دهید؟



ادامه مطلب ...


 

ورزش - بدنسازی بانوان - حرکات ورزشی برای کوچک کردن ران و باسن بانوان

در این مقاله 4 حرکت برای کوچک کردن باسن و رانهایتان می خوانید، اگر شما دارای باسن و ران های بزرگی هستید و از این موضوع ناراحت هستید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم... 

آیا از کوچک کردن باسن و رانهایتان ناامید شده اید؟ ما در اینجا تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام شد و موثر ترین حرکات برای کوچک کردن باسن و رانها را معرفی کرد، به شما آموزش میدهیم.درحقیقت،انجام این حرکات در 10 دقیقه ماهیچه ها را تا 30 درصد بیشتر از ورزشهای سنتی فعال می کند.این حرکات را 4 الی 5 بار در هفته انجام دهید.محققان میگویند که با شروع این حرکات کمتر از 2 الی 4 هفته باسن و رانهای مورد دلخواهتان را خواهید داشت.



ادامه مطلب ...


ایسنا: مصرف یک عدد موز در وعده غذایی صبحانه،‌ یک عدد در وعده غذایی نهار و یک عدد نیز در هنگام عصر پتاسیم لازم برای کاهش شانس لخته شدن خون در مغز را تامین می‌کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که هزاران مورد از موارد سکته‌های مغزی می‌تواند با مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم از قبیل اسفناج، شیر، خشکبار، ماهی و عدس پیشگیری شود.

این متخصصان دریافتند که دریافت ۱۶۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز می‌تواند تا حدودی خطر سکته مغزی را کاهش دهد. هر عدد میوه موز به طور متوسط حاوی ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم است که میزان فشار خون را کاهش می‌دهد.

مقدار کم پتاسیم منجر به ضربان نامرتب قلب، حساسیت و اسهال می‌شود.فواید موز



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:کورش کبیر, :: 19:48 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

کوروش دوم، ملقب به کوروش بزرگ یا کوروش کبیر، نخستین پادشاه و بنیان گذار شاهنشاهی هخامنشی بود. کوروش به مدت سی سال، از سال ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر ایران فرمانروایی کرد.

دربارهٔ کوروش بزرگ تمام مورخان توافق دارند که شاهی بود با عزم، خردمند و مهربان که در موارد مشکل به عقل بیش از قوه متوسل می‌شد و برخلاف پادشاهان آشور و بابل، با مردم مغلوب رئوف و مهربان بود. جنگ و بوی خون او را برخلاف فاتحان دیگر مغرور نکرد و رفتار او با پادشاهان مغلوب لیدیه و بابل سیاست تسامح او را بخوبی نشان می‌دهد. با پادشاهان مغلوب به اندازه‌ای مهربانی می‌کرد که آنها دوست کوروش شده و در مواقع مشکل به او یاری می‌نمودند. با مذهب و معتقدات مردم کاری نداشت بلکه برای جذب قلوب ملل آداب مذهبی آنها را محترم می‌داشت. شهرها و ممالکی که تحت تسلط او در می‌آمدند، هیچگاه معرض قتل و غارت واقع نمی‌شدند. آنچه درباب وی برای مورخ جای تردید ندارد، قطعاً این است که لیاقت نظامی و سیاسی فوق‌العاده در وجود او، با چنان انسانیت و مروتی در آمیخته بود که در تاریخ پادشاهان شرقی پدیده‌ای به‌کلی تازه به شمار می‌آمد. کوروش از ذکر عناوین و القاب احتراز داشت، در کتیبه‌هایی که از او مانده، این عبارت ساده خوانده می‌شود، من کوروش شاه هخامنشی هستم. حال آنکه شاهان دیگر خود را خدا می‌خواندند.

کوروش بزرگ :: Cyrus the Great

 



ادامه مطلب ...


 

 بزرگ کردن سینه ها   

۱- هر روز ۱۵ تا یک دقیقه ورزش مخصوص انقباض سینه ها رو انجام بدید  

هر دو دست رو از منطقه آرنج به هم قفل کنید  

یعنی با دست راست آرنج دست چپ  

با دست چپ آرنج دست راست رو بگیرید  

بعد دستها رو به سمت هم محکم فشار بدید و تا ۶۰ شماره بشمارید....... 

رها کنید ......و چند دقیقه بعد دوباره اینکار رو تکرار کنید...... 



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب