درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:ویولن نوازی در مترو , :: 9:4 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

در یک سحرگاه سرد ماه ژانویه ، مردی وارد ایستگاه متروی واشینگتن دی سی شد و شروع به نواختن ویولن کرد . این مرد در عرض ۴۵ دقیقه ، شش قطعه از بهترین قطعات باخ را نواخت . از آنجا که شلوغ ترین ساعات صبح بود ، هزاران نفر برای رفتن به سر کارهایشان به سمت مترو هجوم آورده بودند . سه دقیقه گذشته بود که مرد میانسالی متوجه نوازنده شد . از سرعت قدم ‌هایش کاست و چند ثانیه ‌ای توقف کرد ، بعد با عجله به سمت مقصد خود براه افتاد . یک دقیقه بعد ، ویولن ‌زن، اولین انعام خود را دریافت کرد . خانمی بی ‌آنکه توقف کند یک اسکناس یک دلاری به درون کاسه ‌اش انداخت و با عجله براه خود ادامه داد

چند دقیقه بعد



ادامه مطلب ...


آشپزخانه‌ی من: داروخانه‌ی من 1  


خوشبختانه داروهای این داروخانه نه تنها تلخ و بدمزه نیستند بلکه باب طبع و دوستدار سلامتیتان هستند.

 

آشپزخانه‌

 

در بین مواد غذایی مختلفی که روزانه برای تهیه‌ی غذا استفاده می‌کنیم برخی سوژه‌ی آزمایش‌ها و بررسی‌های محققانی هستند که هر روز می‌خواهند دری از علم را به روی بشریت باز کنند.

نتایج بررسی‌های این محققان نیز نشان می‌دهد که همین مواد غذایی ساده ایی که هر روز با آن‌ها سر و کار داریم خواص درمانی زیادی دارند. این مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی هستند که نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، پوکی استخوان و غیره دارند. برای همین هم می‌توان اسم آشپزخانه را دارو خانه‌ی خانگی گذاشت. خوشبختانه داروهای این داروخانه نه تنها تلخ و بدمزه نیستند بلکه باب طبع و دوستدار سلامتیتان هستند. خیلی‌ها برای صرفه جویی و کاهش هزینه های خود بودجه‌ی آشپزخانه را کم می‌کنند. درست است که قیمت مواد غذایی روز به روز بالا می‌رود اما باید بدانید که سلامتیتان بزرگ‌ترین سرمایه و ثروت شماست. زمانی که از مخارج مربوط به تهیه‌ی مواد غذایی سالم می‌زنید باید بدانید که چند وقت دیگر مجبور خواهید شد هزینه های درمانی متعددی را بپردازید. پس به قول مادر بزرگ‌ها از شکمتان نزنید.

 

عسل: قهرمان مبارزه با میکروب‌ها



ادامه مطلب ...



 آشپزخانه‌ی من: داروخانه‌ی من 2

 سلامتی به شرط مواد غذایی


در بخش نخست این مقاله گفتیم که بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه و ثروت هر کس سلامتی است. گفتیم که خیلی راحت می‌شود با تهیه‌ی مواد غذایی مفید و استفاده‌ی درست از آن‌ها سلامتی را تضمین کرد.

 

فرانسوی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «اگر می‌خواهی دکتر نروی برو قصابی»! توصیه می‌کنیم زمانی که می‌خواهید در هزینه‌های زندگی‌تان صرفه‌جویی کنید از خرج‌های دیگرتان بزنید و نه از بودجه‌ی آشپزخانه. در قسمت قبلی در مورد خواص عسل، زنجبیل، ادویه‌ی کاری، آویشن و جعفری صحبت کردیم و حالا نوبت می‌رسد به هسته‌ی گریپ‌فروت، فلفل، سیر و چای سبز. اگر می‌خواهید تنتان به ناز طبیبان محترم محتاج نباشد به تغذیه‌ی خود اهمیت ویژه ای بدهید.


 

 

هسته‌ی گریپ‌فروت

 

 

هسته‌ی گریپ‌فروت: ضد عفونی کننده

هسته‌ی گریپ‌فروت ضد میکروب و ضدقارچ بوده و برای درمان آنژین، مشکلات گوارشی و مقابله با قارچ‌ها موثر است. این هسته‌های آنتی‌بیوتیکی طبیعی حاوی مولکول‌هایی هستند که از تکثیر باکتری‌های روده‌ای پیشگیری می‌کنند. هسته‌ی گریپ‌فروت سرشار از فلاوونوئیدها و ویتامین C می‌باشد و برای همین مقاومت بدن را بالا می‌برد. علاوه بر این‌ها هسته‌های گریپ‌فروت خواص ضدسرطانی دارد، با کلسترول بالا و ویروس ایدز مقابله می‌کنند.

دستورالعمل مخصوص ما

عصاره‌ی هسته‌ی گریپ‌فروت در فروشگاه های گیاهان دارویی و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. در سفر یا گردش‌های تفریحی قبل از نوشیدن آب چشمه و رود چند قطره از این عصاره یعنی حدود 10 قطره را داخل یک لیوان آب حل کرده و بنوشید. می‌توانید هسته‌های گریپ‌فروت را جمع آوری کرده و خشک کنید. سپس آن‌ها را آسیاب کنید و هر روز به مقدار یک قاشق چای‌خوری داخل آب ریخته و میل کنید.

 

فلفل برای مقابله با نفخ و سنگینی معده

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:گیاهان دارویی و سردرد, :: 11:7 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

گیاهان دارویی و سردرد

 


گیاه بابونه برای برطرف کردن سردردهای ناشی از هیجان و استرس بسیار مناسب است.

 

گیاهان دارویی

 

 

استفاده از گیاهان دارویی و خاصیت درمانی آن‌ها به زمان‌های بسیار قدیم بازمی‌گردد؛ اما در جوامع امروزی و مدرن کنونی نیز از خاصیت دارویی این گیاهان استفاده می‌شود. بسیاری از این اطلاعات ارزشمند سینه به سینه از گذشتگان به ما ارث رسیده و بسیاری از آن‌ها امروزه با روش‌های علمی به اثبات رسیده‌اند؛ بنابراین بسیاری از این گیاهان مۆثر و مفیدند و پایه و اساس بسیاری از داروهای امروزی را تشکیل می‌دهند.

گیاهان دارویی را برای اینکه اثربخشی بیشتری داشته باشند، به روش‌های گوناگون مثل دم کردن، اضافه کردن عصاره آن‌ها به آب (مانند وان حمام) و غوطه‌ور شدن در آن و... می‌توان استفاده کرد.

 

گیاه زنجفیل (Ginger)



ادامه مطلب ...


سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, :: 9:13 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

فواید گیاه دارویی آنغوزه

 


آنغوزه از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان با خواص فراوان است.

 

آنغوزه

 

گیاه تولید کننده آنغوزه به نام‌های فارسی خوراکما، آنگوزاکما و کورن کما، بوته ای بزرگ، علفی و چند ساله است که ارتفاع آن گاهی به 2/5 متر می‌رسد. ساقه آن نسبتاً محکم و ضخیم با سطحی خشن است.

برگ‌های قاعده بزرگ و ضخیم هستند؛ به طوری که طول آن‌ها تا 60 سانتی متر می‌رسد. این برگ‌ها تقسیمات زیادی دارند به طوری که به قطعاتی (لوب دار) دندانه دار تبدیل می‌شوند.

گل‌های این گیاه زردرنگ هستند و به صورت گل آذین چتری در انتهای ساقه قرار می‌گیرند.

میوه ها دوفندقه ای، بیضی شکل و تقریباً مسطح می‌باشند که روی هر کدام پنج خط وجود دارد و کناره ها بال مانند هستند. رنگ میوه‌ها قهوه ای تیره است. از ریشه یا قاعده ساقه این گیاه بر اثر تیغ زدن ماده ای به نام اولئوگم رزین به دست می‌آید که به آنغوزه مشهور است. آنغوزه ابتدا شیری رنگ است و مزه ای تند و تلخ و نیز بوی بد و متعفنی دارد که تهوع آور است؛ به همین دلیل از قدیم به نام مدفوع شیطان معروف شده است. این گیاه در ایران (استان خراسان، بلوچستان، کرمان و نواحی جنوبی) وجود دارد.

 

تاریخچه

رزین آنغوزه به عنوان خلط آور، ضدنفخ، ضد اسپاسم روده ای و به صورت شیاف برای بهبود قولنج و همچنین سوسپانسیون آن برای فراری دادن سگ، گربه و دیگر حیوانات وحشی مورد توجه بوده است. مصرف آنغوزه خصوصا در میان آمریکایی‌های آفریقایی ادامه دارد. آنغوزه برای درمان سرطان شکم، میخچه، پینه، ادرارآور، مسکن و محرک به کار می‌رفته است. در درمان‌های عامیانه برای قطع قاعدگی، آسم، تشنج، خروسک، جنون و سرطان استفاده می‌شود. با این حال، اصلی‌ترین کاربرد آن به صورت رایحه در عطریات می‌باشد.



ادامه مطلب ...


  بهشت گمشده نام منطقه‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز است. نام اصلی این مکان تنگ بستانک بوده است که اکنون به بهشت گم شده مشهور شده است. منطقه حفاظت شده تنگ بستانك با مساحت 15324 هكتار در شمال غربي استان فارس و در فاصله 120 كيلومتري شهر شيراز در بخش كامفيروز از توابع شهرستان مرودشت واقع گرديده است. میانگین ارتفاعی ان بین 1700_3700 متر می باشد تنگ بستانك درگذشته بيشتر شهرت محلي داشت و منطقه ييلاقي بخش هاي كامفيروز و بيضا محسوب مي گردد .در گذشته مهمترين سودمندي آن براي روستاه هاي پايين دست استفاده از منابع آب براي مصرف شرب، كشاورزي و گردشگري موردي جوامع محلي بوده است وتا اواخر دهه 50 براي شهرنشينان نامي نا آشنا بوده و كمتر مورد استفاده گردشگري فشرده قرار گرفت، اما

 



ادامه مطلب ...


 جاذبه های گردش گری استان فارس((کاسه رود ... داراب...

در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی داراب و در دل کوههای سر به فلک کشیده چشمه ای جاری است که با گذشتن از بستر چهار کیلومتری مسیرش به زیباترین پل هوایی کشور می رسد و مجموعه ای کم نظیر پدیدار می گردد. پلی که دارای چهار دهانه 35 متری و ارتفاع 84 متر به صورت قوسی بین دو تونل به طول های 358 متر و 278 متر قرار دارد و جنس آن از بتون بوده و روی آن از پلاستیک فشرده هم استفاده شده است. کاسه رود غنی و پر آب با چشمه های بالا دست نیز ترکیب می گردد و بخشی از اراضی دشت حاصلخیز فرگ را سیراب می کند به این دو چشمه نریون و ماریون یا چسته و بلیون نیز می گویند. چشمه پنجعلی که نیزار های درهم پیچیده آن را در برگرفته اند از دیگر جاذبه های کاسه رود است و تک درخت نخل پنجعلی که داغ آتش بر پیکر دارد همچنان پابرجا و استوار مانده است کاسه رود گاه با سقوط از آبشارهای بلند می غرد و گاه با گذشتن جوی های کم شیب . آب شیرین و گوارا و خنک کاسه رود خزه های سبز رنک و چسبیده به سنگ را سیراب می کند و به کام پرسیاوشان آویزان به سنگ ها خوش می آید. کاسه رود چشمه ای روان است که نیزار های پر پشت و درختان بید ریشه در عمق جانش دارند



ادامه مطلب ...


جاذبه های گردش گری استان فارس((تنگ براق...

 

تنگ براق در نزدیکی روستایی به همین نام از توابع بخش سده، در 90کیلومتری جنوب غربی اقلید در استان فارس قرار دارد

 کنار روستای تنگ براق، تنگه‌ای در میان انبوه درختان سربه فلک کشیده با چشمه‌های متعدد و رودخانه‌ای خروشان، غارهای زیبا، آبشارها، آبچک‌ها و ستون‌های آهکی معلق مناظری بدیع و چشم نواز را به وجود آورده‌است.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب