درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

با زعفران زیباتر شوید



مدت زمان زیادی است که زعفران به عنوان یک ماده غذایی مفید شناخته شده است. شاید تا به حال از خواص بیشمار زعفران از مادرتان و یا مادر بزرگ هایتان در درمان ناراحتی های پوستی شنیده باشید.زعفران یکی از گرانترین چاشنی هاست که قیمت آن ارزش آن را ثابت می کند.

یک ماده مفید برای تصفیه و پاکسازی پوست است.دارای مواد ضد باکتریایی برای درمان آکنه است.بسیاری افراد بر این ادعا که زعفران در روشن تر کردن پوست موثر است ,پافشاری می کنند.زعفران در از بین بردن آلودگی ها و نا خالصی های روی پوست نقش موثری ایفا می کند.تنها ایرادی که از زعفران می توان گرفت ,قیمت زیاد آن است ,اما خوشبختانه مقدار بسیار کمی از آن برای بهره وری از منافع بیشمار آن کافی است.


 

 

پوست درخشان
در فصل زمستان,گاهی پوست افراد خشک و تیره رنگ می شود.از ترکیب زعفران و عسل برای بازگرداندن لطافت و درخشندگی به پوست می توان استفاده کرد.چند رشته زعفران را به یک قاشق عسل اضافه کنید.آنها را باهم ترکیب کنید و به پوست صورت بزنید.ویژگی آبرسانی عسل و درمان کنندگی زعفران, گردش خون را در پوست بهبود می بخشد و درخشندگی را به پوست باز می گرداند .

روشن کردن پوست
چند رشته زعفران را در مقداری شیر بریزید(بخیسانید) تا زمانیکه رنگ شیر تغییر رنگ دهد وخواص زعفران وارد شیر شود.مدت زمان نیم ساعت برای این کار کافی است. وسپس مقداری پودر سندل سفید را به آن اضافه کنید واز این ماسک تهیه شده به صورت و گردن خود بزنید.۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید وبعد بشویید.استفاده مکرر از این ماسک به روشن تر شدن پوست کمک می کند.

از بین بردن تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی
زعفران را در شیرپرچرب به مدت یک شب بخیسانید.بعد از این مدت با انگشت آن را ترکیب کنید و به پوست برنزه شده بزنید.این ترکیب به طرز موثری اثر آفتاب سوختگی را از بین می بردو همچنین درخشندگی رابه پوست باز می گرداند.

جوانسازی پوست
از پاک کننده ها برای تمیز کردن پوست استفاده می کنید, اما اگر نوع طبیعی آن را ترجیح می دهید ,زعفران را با گلاب ترکیب کنید تا زمانی که رنگ زعفران با گلاب ترکیب شود و با یک پنبه تمام صورت را آغشته کنید.بعضی از خانم ها, زعفران را با آب گرم وان حمام خود, تر کیب می کنند.این کار پوست را برای مدت زمان طولانی تری از پیری حفظ می کند و پوست جوانی خود رابه مدت طولانی تری حفظ می کند.

رهایی از آکنه ها
اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است از ترکیب زعفران و چند برگ ریحان برای رهایی از شر آکنه ها استفاده کنید.خاصیت ضد باکتریایی این ترکیب عفونت های ناشی از آکنه را از بین می برد.ماسک آماده شده را به صورت آکنه ای بزنید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد با آب بشویید.اما شما با استفاده مداوم از این ترکیب می توانید اثر آن را بر روی آکنه ها ببینید.

طریقه نگهداری از زعفران
به دلیل گران بودن قیمت زعفران ,باید طریقه نگهداری آن را نیز یاد بگیریم.زعفران را باید در یک ظرف غیر قابل نفوذ از هوا(ترجیحآ ظرف شیشه ای در دار) و در جای خشک و خنک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کرد.اگر از زعفران به روش گفته شده نگهداری کنیم می توانیم به مدت چندین سال از تغییر رنگ و خواص آن جلوگیری کنیم واز اثرات معجزه گر آن بهره ببریم.

انواع تقلبی از زعفران وارد بازار شده است و ما باید خیلی زرنگ باشیم تا بتوانیم نوع اصل آن را از نوع تقلبی آن تشخیص دهیم .بسیاری از فروشندگان محصولی با کیفیت پایین , که در واقع زعفران و ترکیبی از مواد رنگی است را به مشتریان می فروشند.زعفران اصل دارای رنگ قرمز تیره و نوک آن نارنجی می باشد.باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه رنگ آن شامل رنگ ها وی ا لکه های سفید وزرد نیست.راه دیگری برای تشخیص زعفران اصل اینست که به مدت ۱۵ دقیقه آن را در آب بخیسانید. مدت زمانی که زعفران اصل برای رنگ دهی و بوی مطلوب آن ,نیاز دارد ۱۵ دقیقه است اما اگر به محض اینکه آن را در آب ریختید و رنگ آن در آب مشخص شد وب وی زعفران را حس نکردید,مطمئن شوید که تقلبی است.البته که نوع پودر شده آن هم در بازار موجود است که ما توصیه می کنیم به دلیل اینکه رنگ آن برای تشخیص اصل بودن آن قابل شناسایی نیست ,سعی کنید رشته های آن را خریداری کنید


.

 



ریلکس کردن عضلات - حسین محمدی


 

شما همين الان تمرينات ورزشي خود را به پايان رسانده ايد و در عضلات خود احساس فشار ميکنيد.
به اين دليل که به سختي تمرين کرده ايد به خود تبريک مي گوييد و به اين فکر ميکنيد که تا چه حد ميتوانيد نيرومندتر از گذشته ظاهر شويد.
اما چيزي که فراموش کرده ايد يکي از نکات کليدي تمرين مناسب مي باشد:ريلکس کردن عضلات.
شما علاوه بر اينکه نياز داريد ماهيچه هاي خود را براي رشد کردن تحريک کنيد ، بلکه بايد به آنها به اندازه کافي استراحت هم بدهيد تا مجددا سالم و سر زنده بشوند.
در اين قسمت 12 روش براي آرام کردن و التيام دادن به ماهيچه ها پس از انجام تمرينات ورزشي را برايتان ذکر مي کنيم.
1- تنفس اين تمرين را مي توانيد در زمان خنک کردن و يا در شب پيش از خواب انجام دهيد.
سعي کنيد تنفس خود را کنترل کنيد، نفس هاي آرام و عميق بکشيد، مرحله دم و بازدم بايد 4 ثانيه طول بکشد.
در زمان بازدم تصور کنيد که تمام فشارها و انرژي هاي منفي از بدن شما در حال بيرون آمدن هستند.
احساس کنيد که ماهيچه هايتان در آرامش قرار گرفته اند و اگر در تخت خواب دراز کشيده ايد احساس سنگيني مي کنيد.
هر بار که نفس مي کشيد بر روي گروهي از عضلات خاص بدن خود تمرکز کنيد و اين کار را براي تمام قسمت هاي بدن خود تکرار کنيد.
اين راه تنفس به شما کمک مي کند تا هشياري ذهني- بدني خود را افزايش داده و انرژي خود را صرف ارام کردن ماهيچه هايتان بکنيد.
2- کشش اين حرکات معمولا در گروه تمرينات ورزشکاران قرار ندارند و مورد بي توجهي قرار ميگيرند.
حرکات کششي يک از مهمترين حرکات براي تسريع روند بهبودي و جلوگيري از سخت شدگي عضلات به شمار مي روند.
اين حرکات را بايد فورا بعد از اتمام تمرينات و در زمانيکه ماهيچه هنوز گرم هستند و انعطاف پذيري بالاتري دارند، انجام دهيد.
اين حرکات را براي مدت زمان 15 تا 30 ثانيه ادامه دهيد تا کشش را کاملا در ماهيچه ها خود احساس کنيد.
در اين نوع حرکات نبايد درد زيادي در ماهيچه هاي خود احساس کنيد.
چند حرکت مناسب کششي به قرار زير مي باشد: • کشش عضلات عقب ران: در حال ايستاده و يا نشسته سعي کنيد انگشتان پاي خود را لمس کنيد.
• کشش ماهيچه چهار سر: يکي از پاهاي خود را از زانو خم کنيد و کف پا را در پشت نگه داريد، به آرامي زانوي خود را به سمت عقب بچرخانيد.
• کشش مورب: در حالت ايستاده پاها را به عرض شانه باز کنيد، وزن خود را بر روي يکي از پاها بدهيد و دستان خود را آزاد در دو طرف پاها قرار دهيد.
اين حرکت را براي هر دو پا انجام دهيد.
• کشش بازو: يکي از دست ها را بر بالاي سر خود ببريد، آنرا از آرنج خم کنيد و با دست ديگر آرنج دست خم شده را گرفته و انرا به سمت عقب بکشيد.
• کشش ساق پا: يک سکو و يا يک پله پيدا کنيد و پاي خود را بر روي آن قرار دهيد، به طوريکه قسمت پشتي کف پا آزاد باشد و سپس به آرامي وزن خود را بر روي همان پا بدهيد و زانوي خود را کمي خم کنيد تا احساس فشار محسوسي در در قسمت ساق پاي خود بکنيد.
• کشش کمر: بر روي زمين زانو بزنيد و بازوهاي خود را تا آنجا که ممکن است به سمت جلو باز کنيد.
در حين انجام اين کار کمر خود را بچرخانيد تا تمام فشاري که بر روي عضلات آن وارد آمده از بين برود.
‌ با افزودن اين حرکات به تمرين هاي خود، عضلات بيشتري تحت تاثير قرار مي گيرند که اين امر باعث مي شود رشد ماهيچه در حين انجام حرکات قدرتي بالاتر رود.
‌ 3- خوابيدن چه کسي يک خواب خوب شبانه را دوست ندارد؟ نه تنها خواب خوب براي عملکرد ذهن شما واجب است بلکه براي ماهيچه ها نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار ميباشد.
کمبود خواب نه تنها فرايند بهبودي را به تاخير مي اندازد بلکه استرس و فشار را در شما افزايش مي دهد ( که موجب آزاد شدن هورمون کورتيزول در بدن مي شود) و باعث مي شود تا ماهيچه ها سفت و سخت شوند.
سعي کنيد هر شب 7 ساعت خواب مطلوب داشته باشيد و اگر برنامه کاريتان اجازه مي دهد بعد از ظهرها يک چرت 20 دقيقه اي هم بزنيد.
‌ 4- وارونه شدن شايد اين يکي از راههاي غير معمول ريلکس کردن ماهيچه ها باشد، اما اگر اجازه دهيد که کشش زمين کار خود را انجام دهد به مراتب ماهيچه هايتان احساس بهتري پيدا خواهند کرد.
پس از اينکه تمريناتتان به اتمام رسيد يک ميله بارفيکس پيدا کنيد و پاهاي خود را از قسمت زانو به آن قلاب کنيد و بعد دست ها و تنها خود را به آرامي رها کنيد.
براي مدت زمان چند ثانيه در اين حالت باقي بمانيد.
بر روي آزاد کردن فشار موجود در تک تک عضلات خود تمرکز کنيد و بگذاريد جاذبه شما را به سمت خود بکشد.
براي مدت زمان طولاني در اين حالت باقي نمانيد چراکه انباشته شدن خون بيش از حد در مغز مشکلات فراواني را به همراه دارد.
5- زمانبندي مناسب بدون توجه به تلاشي که براي انجام دادن تمرينات از خود نشان مي دهيد، اگر برنامه ورزشي شما به درستي طرح ريزي نشده باشد، کوفتگي در ماهيچه ها باقي مانده و عضلات بدن شما سفت و سخت خواهند شد.
زماني که در حال برنامه ريزي هستيد، بايد حداقل يک روز در هفته را به کلي استراحت کنيد.
همچنين هر گروه از ماهيچه ها بايد حداقل 48 ساعت پيش از شروع حرکات دور بعد استراحت کنند.
توجه بيشتري بر روي عضلات همکار مثل عضله سه سر و دو سر بازويي کنيد.
اين عضلات تاثير چشمگيري بر روي تمام حرکات ديگر مي گذارند به همين دليل بايد مطمئن شويد که فشار بيش از اندازه بر روي آنها وارد نمي کنيد.
هر سه ماه يکبار نيز بايد يک هفته کامل استراحت کنيد.
اين کار به بدن شما زمان کافي مي دهد تا کسالت ها و کوفتگي هاي خود را رفع کند.
6- ماساژ زماني که نوبت به آرامش دادن به ماهيچه ها مي رسد، ماساژ حرف هاي بسياري براي گفتن دارد.
پس از يک هفته تمرين دشوار بهترين کاري که مي توانيد در روز استراحت خود انجام دهيد، يک ماساژ کامل است.
به دنبال يک ماساژور حرفه اي که داراي مدرک و مجوز مي باشد بگرديد و از او يک سري ماساژ عمقي را تقاضا کنيد.
ماساژ عمقي بافت هاي ماهيچه اي عمقي را تحت تاثير قرار مي دهد و شما با هيچ گونه حرکتي حتي حرکات کششي نيز نمي توانيد به انها دسترسي پيدا کنيد.
در حين ماساژ، بر روي تنفسي که در قسمت بالا به شما اموزش داديم تمرکز کنيد تا هر چه بيشتر بدن شما ريلکس شود.
7- حمام، سوناي بخار و خشک تمام موارد بالا هسته بدن شما را گرم مي کند و موجب مي شوند تا جريان خون بالا برود.
اين امر سبب مي شود تا اکسيژن و مواد غذايي بيشتري به ماهيچه هاي در حال ترميم برسد.
اين کار را مي توانيد پس از انجام تمرينات و يا در بعد از ظهر همان روز انجام دهيد.
مزاياي اين کار از نظر علم روانپزشکي نيز به اثبات رسيده است.
اگر قسمتي از بدن شما ضرب ببيند مي بايست بلافاصله آنرا با يخ کمپرس کنيد.
اين امر موجب مي شود که تورم و التهاب آن کمتر شود.
در حدود 10 تا 15 دقيقه در حمام و يا سونا بمانيد.
بايد به اندازه کافي احساس راحتي کنيد اما نه آنقدر که احساس بي حالي به شما دست بدهد.
اگر دوست داشته باشيد مي توانيد در حين اين زمان به انجام حرکات کششي نيز بپردازيد چرا که عضلات شما به اندازه کافي گرم بوده و بسيار انعطاف پذير مي باشند.
8- مديتيشن مديتيشن نه تنها براي از بين بردن استرس مناسب است بلکه براي از بين بردن کوفتگي عضلات نيز کاربرد دارند.
بايد اين کار را پيش از رفتن به خواب انجام دهيد.
با انجام مديتيشن شما بر روي انرژي ذهني خود تمرکز مي کنيد و بدن خود را براي استراحت آماده مي سازيد.
يک مکان نسبتا تاريک و آرام پيدا کنيد.
هم مي توانيد چهار زانو بنشينيد و هم مي توانيد به صورت تاق باز داراز بکشيد، سپس ذهن خود را بر روي نفس هايتان متمرکز کنيد.
ذهن خود را تا آنجا که مي توانيد آرام کنيد و از تمام افکار آنرا رها سازيد.
زماني که ذهنتان از همه چيز پاک شد، ماهيچه هايتان را مجسم سازيد که در حال آرامش و استراحت هستند و تمام انرژي آنها تخليه مي شود.
اين کار را به تمام قسمت هاي بدن خود تعميم دهيد و سپس چند نفس عميق بکشيد و به آرامي از جا بلند شويد.
بعد از انجام اين کار شما هم به آرامش ذهني دست پيدا مي کنيد و هم به آرامش بدني.
9- چاي سبز اين روش بسيار ساده است و شما مي توانيد آنرا به راحتي به رژيم غذايي روزانه خود اضافه کنيد.
چاي سبز داراي آنتي اکسيدان هايي مي باشد که راديکال هاي آزادي که براي بدن مضر مي باشند را از بين مي برد.
هر چه فشار کمتري به ماهيچه وارد شود، زمان کوتاهتري براي بهبودي و التيام لازم است و شما خيلي سريع تر مي توانيد وزنه هاي سنگين تر را بلند کنيد.
براي اينکه بتوانيد هر چه بيشتر از مزاياي اين نوشيدني گياهي بهرمند شويد روزي 2 فنجان از آنرا بنوشيد.
‌ 10- طب سوزني اين طب باستاني که منصوب به چيني ها مي باشد نه تنها مي تواند بسياري از بيماري هاي لاعلاج را مداوا کند بلکه در رفع کوفتگي و سختي ماهيچه ها نيز مفيد مي باشد.
يک متخصص طب سوزني تمام نقاط فشار بر روي بدن را مي شناسد و قسمت هايي را که باعث ريلکس کردن بدن مي باشند را تحت عمل قرار مي دهد.
شما هر زمان که در بدن خود احساس کوفتگي و فشار بيش از اندازه کرديد مي توانيد به اين روش درمان روي بياوريد.
البته بايد توجه داشته باشيد که خودتان را به دست يک متخصص مجاز بسپاريد تا مراحل درمان با اطمينان کامل و به درستي انجام پذيرد.
11- حرکات سبک پس از اينکه تمرين سنگيني داشتيد، انجام چند حرکت سبک و کم فشار، راه بسيار مناسبي براي آرام کردن و رفع گرفتگي عضلات شما مي باشد.
با انجام اين کار گردش خون در رگ ها افزايش پيدا کرده و از کرخت شدن ماهيچه هاي نقاط مختلف بدن جلوگيري مي شود.
سعي کنيد بر روي تردميل راه برويد و يا از دوچرخه استفاده کنيد.
اين کار را مي بايست براي مدت زمان 10 تا 15 دقيقه پس از اتمام تمرينات خود انجام دهيد.
به خاطر داشته باشيد که در حين انجام اين حرکات نبايد هيچ گونه فشاري بر روي بدن شما وارد شود، چراکه اساسا دليل انجام اين حرکات صرفا آزاد کردن و آرام کردن عضلات است.
12- منيزيم يکي ديگر از موادي که هم مي تواند حساسيت سلول هاي عصبي را افزايش دهد و هم در آرام کردن عضلات کمک مي کند، منيزيم مي باشد.
منيزيم را هم مي توانيد از طريق مکمل ها به بدن خود برسانيد و هم از منيزيم موجود در مواد غذايي استفاده کنيد.
مثل: برنج، اسفناج، بادام و بادام زميني.
ميزان مصرف روزانه آن در حدود 400 تا 420 گرم مي باشد.
‌ ‌ ماهيچه هاي خود را ريلکس کنيد دفعه بعدي که يک سري ورزش هاي سنگين انجام داديد، حتما بايد پس از آن عضلات خود را آرام کنيد.
با انجام دادن راههايي که در بالا به شما معرفي کرديم به صورت روزانه شما به مطلوب ترين ميزان آرامش دست پيدا کرده و عضلاتتان به سرعت التيام پيدا مي کنند و بهرين نتيجه را از ورزش کردن خواهيد گرفت

 



با استفاده از ادویه جات وزن بدن را کنترل کنید



با افزودن ادویه جاتی مانند سیر ، آویشن، نعنا، کاری و رزماری به رژیم غذایی می توانید از فایده های زیاد آنها بر سلامت خود بهره مند شوید.

به گزارش هلث دی، سوزانا زیک، یک محقق هومیوپاتی در دانشگاه میشیگان می گوید افزودن این گیاهان و ادویه جات به غذا به حفظ وزن سالم کمک می کند. علاوه بر اینکه در جلوگیری از ابتلا به برخی انواع سرطان ، کاهش فشار خون، کنترل قند خون و بهبود سلامت قلب و عروق نیز موثرند.

وی جایگزین کردن مواد مضری مانند قند، نمک و چربی را با این ادویه ها و گیاهان علفی در بهبود سلامت موثر می داند.

وی توصیه می کند به جای نمک از ادویه هایی مانند آویشن، سیر، جعفری، رزماری (اکلیل کوهی) استفاده شود.

همچنین استفاده از سیر تازه را به عنوان یک کاهش دهنده ی فشار خون و کلسترول مفید می داند. سیر خشک یا سیری که به مدت طولانی مانده باشد، فواید مفید خود را از دست داده است.

رزماری یک آنتی اکسیدان است که ظاهراً حافظه را تقویت نموده و به جلوگیری از سرطان کمک می کند.

آویشن، نعنا و رزماری به لحاظ روغن های ضروری که دارند برای مقابله با سرماخوردگی توصیه می شوند.

آویشن برای درمان سرفه های مزمن نیز مفید است. پیش از این نیز، به طور سنتی از این ادویه برای درمان سرفه استفاده می شد.

ادویه های گرم شامل زنجبیل ، جوز، دارچین و فلفل برای کاهش فشار خون مفیدند.

سرانجام محققان دریافته اند موادی در زردچوبه وجود دارد که خواص ضد التهابی دارد و برای کاهش کمردرد مفید شناخته شده است.

 


 



تعطيلات پيش روي ماست و اين يعني مي توانيم از خوشمزه ترين و محبوبترين غذاها و دسرهاي فصلي که همه سال چشممان به دنبالشان بوده، لذت ببريم.
وقتي تعطيلات بيشتر باشد، مطمئناً ميهماني ها هم بيشتر خواهد بود و باز آمار اين خوردني هاي لذيذ هم بيشتر مي شود.
مطمئن هستم که مي دانيد اين غذاهاي خوشمزه چه بلايي سرمان خواهد آورد.
بله درست حدس زديد؛ اضافه وزن.



تحقيقات نشان داده است که مردم در دوران تعطيلات بيشتر از زمانهاي عادي وزنشان بالا مي رود و اين وزن اضافه طي سالها روي هم جمع مي شود و منجر به چاقي مي شود.
اضافه کردن وزن خيلي راحت تر از کم کردن آن است به همين خاطر وقتي حتي فقط نيم يا يک کيلو هم وزنتان طي تعطيلات بالا مي رود، اين احتمال وجود دارد که نتوانيد آن را پايين بياوريد.
اما مي توانيد از همين حالا برنامه ريزي کنيد که طوري از تعطيلاتتان لذت ببريد که دور کمرتان يک سانت هم بيشتر نشود.
اين 10 نکته را دنبال کنيد تا از اضافه وزن دوران تعطيلات در امان بمانيد.
‌ طي روزها تعطيل به طور منظم از غذا و تنقلات استفاده کنيد ‌ ممکن است بخواهيد يک روز از صبح تا شب چيزي نخوريد تا بتوانيد در مهماني شب به اندازه کافي از غذاها و دسرهاي خوشمزه استفاده کنيد.
بااينکه اين فکر منطقي به نظر مي رسد، اما نخوردن غذا قبل و بعد از يک مهماني هيچ کمکي به شما نخواهد کرد.
فقط متابوليسم شما را کند مي کند و اگر گرسنه به مهماني برسيد، مطمئناً انتخاب هاي ضعيفتري هم خواهيد داشت و خيلي خيلي بيشتر خواهيد خورد.
‌ براي جلوگيري از پرخوري از آشپزخانه بيرون بياييد ‌ وقتي بشقاب غذايي که کشيده بوديد را کامل خورديد، به اتاق ديگري برويد و خودتان را مشغول صحبت با کسي يا انجام فعاليتي کنيد تا فکرتان از غذا بيرون بيايد.
اگر مجبوريد که براي تميز کردن در آشپزخانه بمانيد، يک تکه آدامس به دهانتان بيندازيد تا ديگر به مانده هاي غذا ناخنک نزنيد.
با اينکار از مصرف 300-200 کالري اضافه که فقط با کمي ناخنک زدن به غذا ايجاد مي شود، جلوگيري مي کنيد.
‌ از ليست غذاي روز تعطيل انتخاب هاي سالمي داشته باشيد ‌ غذاهاي روز تعطيل لازم نيست حتماً انباشته از روغن و کره و پنير و شکلات باشد تا خوشمزه به نظر برسد.
خيلي از غذاها از سبزيجات تازه درست شده اند که انتخابي بسيار سالم مي تواند باشد.
تا آنجا که مي توانيد غذاهايي را انتخاب کنيد که کالري، چربي و قند کمتري داشته باشند.
‌ براي سوزاندن کالري هاي اضافي ورزش کنيد ‌ درست است که همه براي روزهاي تعطيل خود برنامه دارند اما اگر 30 دقيقه در روزتان را براي فعاليت فيزيکي وقت بگذاريد مطمئن باشيد که چيزي را از دست نمي دهيد.
با سوزاندن حداقل 300 کالري در روز اضافه بر آن چيزي که مي سوزانيد، ديگر از شر اضافه وزن خلاص مي شويد.
‌ به کيفيت غذاها توجه کنيد نه کميت آنها ‌ لازم نيست حتماً يک تکه از هر غذايي که در مهماني وجود دارد بخوريد.
دو تا سه مدل غذايي که به نظرتان خوشمزه تر مي آيد، کافي است.
دقت کنيد که از هر غذا مقدار کمي براي خود بکشيد چون اين غذاها معمولاً پرکالري تر از غذاهايي هستند که به طور معمول استفاده مي کنيد.
‌ از کشيدن دوباره غذا خودداري کنيد ‌ در مهماني ها چون غذاها معمولاً به صورت سلف سرويس عرضه مي شود، اين احتمال که به سمت دوباره کشيدن غذا کشيده شويد خيلي زياد است.
اما اگر مي خواهيد دچار اضافه وزن نشويد، يکبار بشقابتان را پر کنيد و ديگر سراغ ميز غذاها نرويد.
‌ آخر صف غذا کشيدن بايستيد ‌ اگر اول همه غذايتان را بکشيد زودتر از همه هم غذايتان را تمام مي کنيد و چون مي بينيد همه هنوز مشغول خوردن هستند، ممکن است دوباره وسوسه شويد که غذا بکشيد تا همرنگ جماعت شويد.
اگر صبر کنيد و اجازه بدهيد تقريباً بقيه افراد غذايشان را بکشند و بعد شما سراغ غذا کشيدن برويد، جاي شما با آنها عوض خواهد شد.
‌ هديه هايي سالم و غيرغذايي براي دوستانتان ببريد ‌ آيا واقعاً لازم است که خودتان شيريني، شکلات يا کارامل درست کنيد تا هديه ببريد؟ بااينکار فقط کاري هاي مصرفي خودتان را بيشتر مي کنيد چون حين درست کردن اين دسرهاي خوشمزه وسوسه مي شويد، کمي از ته طرف و سر طرف ناخنک مي زنيد يا حتي ممکن است کمي هم براي خودتان کنار بگذاريد.
خيلي از افراديکه اين هدايا را هم مي گيرند ممکن است نگران اضافه وزن دوران تعطيلات خود باشند و اگر شما چنين هداياي چاق کننده اي برايشان نبريد مطمئناً از شما متشکر خواهند بود.
به جاي خوراکي و خوردني، يک هديه کوچک برايشان ببريد مثل، شمع، کتاب، يا از اين قبيل.
‌ براي جلوگيري از وسوسه ها، از قبل برنامه بريزيد ‌ اگر در اداره اي کار مي کنيد، مراقب خوراکي هاي پرکالري که همکارانتان مي آورند که با هم بخوريد باشيد.
شما هم تنقلات سالم خودتان را سر کار ببريد تا از فرط گرسنگي مجبور نشويد در تنقلات آنها شريک شويد.
‌ يادتان باشد نوشيدني ها هم در شمارش کالري ها به حساب مي آيند ‌ مراقب باشيد که چه ميزان کالري هم از آب ميوه ها، نوشابه ها و نوشيدني هاي حاوي قند و الکل وارد بدنتان مي کنيد.
اين نوشيدني ها هم کالري اضاف وارد بدنتان مي کنند و هم جلوي اشتهايتان براي غذا را هم مي گيرند.
اگر مي خواهيد کمي بيشتر از خوردن غذاها لذت ببريد، با محدود کردن نوشيدني هاي مصرفي خود، کالري ها را براي غذا ذخيره کنيد.
‌ تعطيلات را جشن بگيريد و از اضافه وزن هم جلوگيري کنيد ‌ تعطيلات زماني است که مي توانيد از بودن کنار دوستانتان و بله، غذاهاي خوشمزه لذت ببريد.
پس چرا معطل هستيد، مشغول شويد اما يادتان باشد هر قدمي که برمي داريد را منطقي برداريد.
فقط غذاهايي را انتخاب کنيد که واقعاً دوست داريد و کالري هاي بيشتري را براي خوردن غذاهايي که به اندازه ظاهرشان جالب نيستند، هدر ندهيد.
با رعايت کردن نکاتي که در بالا ذکر کرديم، مطمئن هستم که هم مي توانيد از تعطيلاتتان لذت ببريد و هم دچار اضافه وزن نشويد


 

 



ارنستو چه گوارا دلاسرنا


 

مجلهء تایم چه‌گوارا را جزو یكی از صد چهرهء تاثیر گذار در قرن بیستم انتخاب كرده است. در استكهلم بیش از سیصد عنوان كتاب دربارهء او منتشر شده است. كافه‌ای در مالزی وجود دارد كه روی تمام فنجان‌های قهوه‌اش عكس او چاپ شده است و پاتوق طرفداران «چه» است.تفریح جوانان میلانی، فروش تی‌شرت‌های «چه» كنار خیابان‌هاست. دولت برزیل نام چند سینمای این كشور را «ارنستو چه‌گوارا» گذاشته است. كلاه مدل «چه‌گوارا» پر فروش‌ترین نوع كلاه در تابستان‌های تركیه است.
مارك «چه‌گوارا» معروف‌ترین مارك سیگار در سودان معرفی شده است و باز هم طبق آمار مجلهء تایم حدود 76 درصد جوانان دنیا «چه» را می‌شناسند و برای او احترام قائلند. مردم بولیوی به خود می‌بالند چون «چه» به خاطر آنان و در آنجا كشته شده است هرازگاهی دعوای میان ملت‌ها هم بالا می‌گیرد. ایرلندی‌ها معتقدند چون پدر «چه» اهل این كشور بوده پس «چه» به آن‌ها تعلق دارد. آرژانتینی‌ها می‌گویند كه چون او ملیت این كشور را داشته و در همان جا تحصیل كرده پس یك آرژانتینی‌است. كوبایی‌ها اعتقاد دارند كه چون «چه» در سرزمین آن‌ها و به‌خاطر آن‌ها جنگیده در یك سخنرانی گفته كه افتخار می‌كند كوبایی باشد، پس او اهل كوبا است. چه‌گوارا را نمی‌توان متعلق به یك كشور دانست،چه آنكه نام و عكس چه‌گوارا امروزه در تمامی كشورهای دنیا به نماد اعتراض درمقابل استبداد و سرمایه داری نوین بدل شده است.«چه» متعلق به تمامی آزادی‌خواهان ضد امپریالیسم جهانست. ارنستو چه‌گوارا یكی از خیل عظیم اسطوره‌های تاریخ است

اندیشه و عشق او به انسان فراتر از مرزهای جغرافیایی و نژادی است.بارزترین ویژگی‌او را می‌توان روحیهء مبارزه جویی و آشتی ناپذیری با ظلم و استبداد در هر قیافه و شكل دانست.او نه مرد سیاست بود و نه حسابگر و از دغل‌ها و نیرنگ‌های آن بیزار. 



زندگینامه :

«ارنستو چه‌گوارا» در 14 ژوئن 1928 در «روزاریو» دومین شهر مهم و بزرگ آرژانتین به دنیا آمد. در خانواده‌ای ممتاز از تبار اسپانیایی و ایرلندی كه گرایش‌های سیاسی چپ داشتند، بزرگ شد. «ارنستو» بزرگ‌ترین فرزند خانواده بود. در سال 1953 از دانشكدهء پزشكی فارغ التحصیل شد و سپس سفر به دیگر كشورهای آمریكایی را آغاز كرد، سفری كه نقطهء عطفی در زندگی او بود. در سال 1954 زمانی كه در «گواتمالا» بود با پشتیبانی از حكومت «جاكوب آربنز» كه منتخب مردم بود قدم به عرصهء مبارزات سیاسی گذاشت. آربنز در نتیجهء توطئه و در مداخلات تجاوز كارانهء سازمان سیا سرنگون شد و «چه» به مكزیك گریخت. اندكی بعد به فیدل كاسترو و دیگر انقلابیونی پیوست كه با جنبش 26 ژوییه در پی بر اندازی دیكتاتوری «فولژ نیسو باتیستا» در كوبا بودند.«گوارا» در دسامبر 1956 ازجمله مبارزانی بودكه به منظور آغاز مبارزه چریكی از عرشهء كشتی كوچك «گرانما» قدم به خاك كوبا گذاشتند.
او كه در اصل پزشك گروه بود همچون یك فرماندهء ارتش شورشی ظاهر شد. درپی سقوط «باتیستا» در دسامبر 1956، چه‌گوارا یكی از رهبران حكومت تازهء كارگران و دهقانان شد و پست‌های دولتی متعددی چون ریاست بانك مركزی كوبا و وزارت صنایع به او واگذار شد. چه‌گوارا بارها به نمایندگی از كوبا درمجامع مختلف چون سازمان ملل متحد شركت كرد. او در مقام یكی از رهبران جنبش 26 ژوییه به برگزاری گردهمایی‌های گروه‌های سیاسی - كه سرانجام در 1965 به بنیان‌گذاری حزب كمونیست كوبا انجامید - یاری رساند.گوارا در اوایل 1965 از همهء مسوولیت‌ها و پست‌های دولتی كناره‌گیری كرد و به منظور كمك به پیشبرد مبارزه‌های ضدامپریالیستی و ضد سرمایه‌داری در دیگركشور‌ها، كوبا را ترك كرد وهمراه با داوطلبانی كه بعدها در «بولیوی» به او پیوستند، نخست به كنگو «زئیر» رفت و در جنبش ضد امپریالیستی آن كشور به رهبری «پاتریس لومومبا» شركت جست. از نوامبر 1966 تااكتبر 1967 جنبش چریكی بولیوی را بر ضد دیكتاتوری نظامی آن كشور رهبری كرد.

درهفتم اكتبر 1967 در عملیات رزمی ساختهء سازمان سیا به دست نظامیان بولیوی زخمی و دستگیر و روز بعد از آن تیرباران شد. 
امروزه پس از گذشت سی و هفت سال ازمرگش هنوز هم او یكی از چهره‌های محبوب اسطورهای به خصوص درمیان جوانان است. اسطورهء عصیان كه نامش پرچم هر مبارزه‌ای است. شخصی كه تصویرش بر پیراهن‌های سرخی نقش بسته كه جوانان معترض بر تن می‌كنند بی آنكه از اندیشه‌های انقلابی او خبر داشته و یا حتی جهان بینی او را پذیرفته باشند.

«چه» می‌توانست همچون بسیاری از فارغ التحصیلان رشتهء پزشكی در گوشه‌ای از دنیا برای خود مطبی دایركند، اما روح عصیانگرش او را واداشت تا به یاری همنوعانش درمناطق استبداد زدهء آمریكای لاتین بشتابد. زمانی كه چه‌گوارای جوان و دوست همراهش «آلبرتو گرانادو» با موتورسیكلت از ردهء خارج توترون 500 مدل 1939، كه تنها به بهای چند پزوی ناچیز خریداری شده بود، قصد سفر به دور آمریكای لاتین را جهت درمان بیماران جزامی كرد آمریكای سرخ لاتین در زیر چكمه‌های سنگین امپریالیسم جان می‌داد، اما نه «چه» و نه «آلبرتو» هیچ كدام از این حقیقت تلخ آگاهی نداشتند.آن‌ها تنها می‌خواستند مناظر بكر قارهء پهناورشان را از نزدیك ببینند و به كمك بیماران جزامی بشتابند، سفری كه پایانش به گونه‌ای دیگر بود و باعث تولد انسان‌هایی شدكه اكنون نام آن‌ها را مترادف با انقلاب به كار می‌برند.

" چه‌گوارا" مردی بود كه هرگز در بند مقام، رهبری و یا افتخارات نبود. او اعتقاد راسخ داشت كه مبارزهء چریكی انقلابی، شكل بنیادین اقدام برای كسب آزادی خلق‌های آمریكای لاتین است و این نتیجه‌گیری ناشی از اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تقریبائ تمام كشورهای آمریكای لاتین بود. «چه» عمیقائ بر این باور بود كه رهبری سیاسی و نظامی مبارزه چریكی باید یگانه باشد و این كه مبارزه تنها می‌تواند توسط خود واحد چریكی رهبری شود، نه از طریق دفاتر راحت بوروكرات ها در شهرها

چه‌گوارا به معنای واقعی كلمه یك چریك مبارز اینترناسیونالیست بود. او می‌گوید: « هر قطرهء خون ریخته شده در سرزمینی كه در زیر پرچمش زاده نشده باشی، تجربه‌ای است كه به زندهء ماندگان منتقل می‌شود تا بعدا آن را در مبارزه برای رهایی كشورشان به كار برند. همچنان‌كه كه خلقی خود را آزاد می‌سازد، ‌قدمی بر می‌‌دارد در پیكار برای رهایی مردم خود ما.» 
«چه» معتقد بود كه هر انسانی برای رهایی از ظلم و استبداد باید بهایی برای‌آزادی‌اش پرداخت كند، او می‌گوید: «اسكلت آزادی ما قبلا شكل گرفته است، هنوز گوشت و لباس به این اسكلت نیامده است، ما بهای آزادی خود و حفاظت از آن را با خون و ایثار پرداخت می‌كنیم. ایثار و فداكاری ما آگاهانه است، سیرآزادی طولانی و در بعضی قسمت‌ها ناشناخته است.»

هفتم اكتبر 1967 «چه» آخرین سطرهای وقایع روزانهء خود و گروه چریكی‌اش را نوشت. روز بعد در ساعت یك بعدازظهر در یك درهء كم عرض و تنگ، جایی كه برای درهم شكستن محاصره به انتظارشب نشسته بودند، نیروی عظیمی از دشمن برآن‌ها تاخت. گروه كوچك مردانی كه واحد چریكی را تشكیل می‌دادند تا گرگ و میش بامداد قهرمانانه جنگیدند.ازكسانی كه در نزدیك‌ترین مواضع به «چه» می‌جنگیدند كسی زنده نماند جزو دو نفر كه به همراه «چه» مجروح و دستگیر شدند. 
روز بعد از دستگیری «چه» با شنیدن صدای شلیك فهمید كه دو همرزم «پرویی» و «بولیوی‌اش» اعدام شده‌اند. نوبت به «چه» رسیده بود، مجری اعدامش دستخوش تردید شده بود

»چه» با استواری فریاد زد «شلیك كن نترس !» آنگاه با شلیك یك رگبار مسلسل از كمر به پایین حكم اجرا شد. جلادان دستور داشتند او را از سر و سینه هدف قرار ندهند تا مرگش به تعویق بیفتد. این تصمیم ظالمانه عذاب «چه» را طولانی می‌كند تا این‌كه گروهبانی كه او نیز مست بوده است گلوله‌ای به پهلوی او شلیك می‌كند و به زندگیش پایان می‌دهد. این شیوهء رفتار، درست نقطهء مقابل احترامی بود كه «چه» بدون استثنا نسبت به افسران و سربازان بسیاری نشان می‌دادكه به اسارت او درآمده بودند. 
برای «چه» ساعت‌های پایانی زندگی‌اش در چنگ دشمن فرومایه قطعا بسیار تلخ بوده است; اما هیچ كس بهتر از او آمادگی گذراندن چنان آزمونی را نداشت

هشتم اكتبر چه‌گوارا تیر باران شد.جسدش را به هلی‌كوپتر بستند تا به همه اعلام كنند كه چریك مبارز را دستگیر كرده‌اند پس از انتقال جسد «چه» به «هیگوئرا» روستایی درشمال بولیوی، تازه همه فهمیدند چه كسی كشته شده است. حكومت وقت از ترس، جسد «چه» را سوزاند و بقایای استخوانش را در مكان نامعلومی خاك كرد. سال‌ها بعد در پی فشار دولت كوبا و شخص فیدل كاسترو، دولت بولیوی استخوان‌ها را در تابوت گذاشت و به كوبا فرستاد تا «چه‌گوارا» در میان اشك و احترام دفن شود


 



زندگينامه بيل گيتس


 

بنيانگذار شرکت مايکروسافت 1955

"ويليام هنري گيتس" سوم مشهور به "بيل گيتس" (Bill Gates)، در 28 اکتبر سال 1955 در يک خانواده ي متوسط در شهر "سياتل" آمريکا به دنيا آمد. پدر بيل، "ويليام هنري گيتس دوم"، وکيل دادگستري و يکي از سرشناسان شهر "سياتل" است. مادر او آموزگار مدرسه و يکي از اعضاي "هيئت مديره" (United Way International) بود که در امور خيريه نيز فعاليت داشت. بيل گيتس در اين خانواده و در کنار دو خواهر خود رشد کرد. بيل در کودکي بيشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ سپري كرد و از او تاثير بسيار گرفت. وي از همان دوران کودکي، روحيه ي رقابت طلبي خود را نشان داد و تلاش مي كرد تا در هر زمينه اي از دوستان خود پيش باشد

گيتس تحصيلات ابتدايي خود را در مدرسه ي ""Lakeside پشت سر گذاشت. در آغاز يکي از سالهاي تحصيلي، مسئولان مدرسه ي "Lakeside" تصميم گرفتند با کمک خانواده ي دانش آموزان، يک سري کامپيوتر اجاره کنند و در اختيار دانش آموزان قرار بدهند. در اين دوران، بيل گيتس با کامپيوتر آشنا شد و به سرعت، در بهره گيري از آن مهارت کسب نمود. وي نخستين نرم افزار خود را که يک بازي ساده بود در سن سيزده سالگي نوشت. 
گيتس به همراه دوست خود "پل آلن" (Paul Allen ) که دو سال از او بزرگتر بود و در زمينه ي سخت افزار کامپيوتر هم مهارت داشت، بيشتر وقت خود را سرگرم برنامه نويسي در اتاق کامپيوتر ""Lakeside بود

گيتس در سال 1973 وارد دانشگاه "هاروارد" شد و در آنجا با "استيو بالمر" (Steve Ballmer) که اكنون، رئيس بخش اداري مايکروسافت است آشنا شد. گيتس زماني که در "هاروارد" بود يک نسخه از زبان BASIC را براي کامپيوتر MITS Altair طراحي کرد.
بيل گيتس در سال 1975 به همراه دوست دوران کودکي خود "پل آلن"، شرکت کوچکي با نام "مايكروسافت" (Microsoft) با شعار "در هر خانه يک کامپيوتر" بنا نهاد. مايکروسافت، انواع زبانهاي برنامه نويسي را براي کامپيوترهاي گوناگون توليد مي کرد. در آن زمان، مايکروسافت تنها چهل کارمند داشت که شبانه روز به شدت کار مي کردند و کل فروش آن تنها 4/2 ميليون دلار در سال بود.
در سال 1980، شرکت IBM براي اينکه از بازار کامپيوترهاي شخصي باز نماند، کامپيوتر خود را - که PC نام گرفت و کامپيوترهاي امروزي نيز مبتني بر آن هستند - ساخت و وارد بازار كرد. اين شركت تصميم گرفت کار نرم افزار آن را به عهده ي شرکت ديگري بگذارد؛ اين بود که شاهين خوشبختي بر دوش مايکروسافت نشست و IBM، قراردادي با شرکت کوچک مايکروسافت بست تا نرم افزارهاي سازگار با کامپيوترهاي شخصي IBM توليد کند

کامپيوتر هاي جديد IBM از پردازنده هاي شانزده بيتي 8088 شرکت "اينتل" استفاده مي کرد. بنابراين، مايکروسافت براي فروش زبانهاي برنامه سازي خود به يک سيستم عامل شانزده بيتي نياز داشت. در آن زمان، شخصي به نام "تيم پاترسون" كه در کارگاه خانه ي خود يک کامپيوتر شانزده بيتي کوچک ساخته بود، براي آن يک سيستم عامل ساده شانزده بيتي نوشت و نام DOS 86 را براي آن برگزيد. بيل گيتس تمامي حقوق سيستم عامل DOS 86 را به بهاي هفتاد و پنج هزار دلار به دست آورد. بيل گيتس و پل آلن، سيستم DOS 86 را متناسب با کامپيوتر هاي شخصي IBM تغيير دادند و با افزودن امکانات بيشتر، از آن يک سيستم عامل قوي شانزده بيتي ساختند. مايکروسافت، اين سيستم عامل را MS-DOS ناميد. سيستم هاي MS-DOS بر روي کامپيوترهاي شخصي IBM جاي گرفتند و IBM، درصدي از فروش کامپيوترهاي PC خود را براي بهره گيري از MS-DOS به مايکروسافت مي پرداخت. به تدريج امپراتوري بيل گيتس بر روي سيستم MS-DOS بنيان نهاده شد. از آن پس، مايکروسافت با توليد سيستم عامل گرافيکي Windows و دستاوردهاي موفق ديگر، گامهاي بزرگتري به سوي موفقيت برداشت

بنابر آخرين آمار، بيش از 95 درصد از دارندگان کامپيوترهاي شخصي در سراسر جهان از دستاوردهاي گوناگون مايکروسافت استفاده مي کنند.
يکي از دلايل موفقيت "مايکروسافت" به گفته ي خود گيتس، به خدمت گرفتن افراد باهوش در اين شرکت است. 
هم اكنون بيل گيتس با دارايي بيش از پنجاه ميليارد دلار، ثروتمندترين مرد دنيا شناخته شده است. وي زماني که تنها نوزده سال داشت، مايکروسافت را مديريت مي کرد. او به قدري سخت كوش بود که حتي گاهي چند روز محل کارش را ترک نمي کرد و به همراه کارمندان خود، به سختي، سرگرم انجام پروژه هاي گوناگون و سفارش مشتريان بود.
گيتس در سال 1994 با "مليندا فرنج گيتس" ازدواج کرد که نتيجه ي آن يک دختر (متولد سال 1996) و يک پسر (متولد سال 1999) بوده است.
وي در سال 2000 از سِمَت مدير عاملي كناره گرفت و "بالمر" را جايگزين خود كرد. پس از آن، به ادامه ي راه مادر پرداخت (بنا نهادن بنياد خيريه) و با بيست و نه ميليارد دلار سرمايه، بنياد خيريه ي "بيل و مليندا" را بنا نهاد

او در سال 2006 بيان داشت كه از جولاي 2008، كار در مايكروسافت را رها مي‌كند، اما به دليل علاقه ي زياد، در كارهاي برنامه‌نويسي به مايكروسافت كمك خواهد كرد. هم اکنون بيل گيتس به همراه همسر و فرزندان خود در شهر "سياتل" ساکن است.
تا به امروز، مايکروسافت با بيش از چهل هزار کارمند در شصت کشور جهان و با درآمد خالص 25.3 ميليارد دلار در پايان سال مالي 2001، از جمله موفق ترين شرکتهاي ايالات متحده ي امريکا و يکي از راهبران صنعت کامپيوتر بوده است.



این ادویه مسکن و سم زدای بدن تان است 



فلفل از جمله ادویه‌هایی است که طرفداران بسیاری در بین مردم کشورهای مختلف بویژه هندی‌ها دارد اما اغلب مصرف‌کنندگان این ادویه به خواص متنوع و مفید آن، آگاه نیستند.

_ همه انواع فلفل تاثیر محرکی روی گردش خون دارند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. فلفل با افزایش تعریق و دفع ادرار باعث دفع سموم از بدن و پایین آمدن تب می‌شود.

_ فلفل سیاه و فلفل سفید حاوی ماده‌ای با ساختمان مشابه مورفین هستند که در تسکین دردها موثر است.

_ طعم تند فلفل قرمز نیز به دلیل وجود ماده‌ای شبه قلیایی در این ادویه است که خلط‌ آوری موثر بوده و برای ریه‌ها بسیار مفید است.

_ عملکرد ضدحساسیت آن نیز باعث تسکین زکام و تنگی نفس شده و احساس سلامتی را در فرد افزایش می‌دهد.

فلفل سیاه قابلیت بهبود عملکرد سیستم گوارشی را نیز دارد. فلفل سیاه در فرآیند هضم و گوارش مواد غذایی تاثیر مطلوب دارد و ترشحات بزاقی را موجب می‌شود. تحریک غدد بزاقی نیز به نوبه خود ترشح مایع گوارشی یا همان اسید معده موسوم به «اسید هیدروکلریک» را افزایش می‌دهد و به تجزیه پروتئین و بهبود فرآیند هضم غذا کمک می‌کند.

_ فلفل سیاه همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این ادویه مفید در عین حال از رشد باکتری‌های مضر به خصوص در روده جلوگیری می‌کند. از این رو خاصیت ضد باکتریایی فلفل از اسهال ناشی از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

 

 


 

 



این ادویه چربی سوز است 



دارچین یکی از پرکاربرد‌ترین ادویه‌های موجود است که در غذاها ی گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارچین ادویه محبوب سرآشپزهاست که علاوه بر خوش طعم کردن غذاها ، به بدن در کاهش دادن وزن کمک شایان توجهی می‌کند.

رازهای دارچین و قدرتش در سوزاندن چربی

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف دارچین، سوخت‌وساز (متابولیسم) بدن را بهبود بخشیده و افزایش می‌دهد. یافته‌های حاصل شده از این تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف روزانه یک‌‌چهارم قاشق چایخوری از این ادویه، سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را تا ۲۰ بار فراتر از توانایی طبیعی بدن افزایش می‌دهد و به بدن اجازه می‌دهد تا چربی و کالری‌های ذخیره شده را با سرعت بیشتر و کارآمدی بهتری بسوزاند. در حقیقت، هنگامی که سوخت و ساز (متابولیسم) بدن افزایش می‌یابد، بدن این توانایی را پیدا می‌کند که برای انرژی خود از چربی ذخیره شده در سلول‌ها استفاده کند. اگر بدن افراد دارای رژیم، از سوخت و ساز (متابولیسم) پایینی برخوردار باشد، بدن آنها نمی‌تواند چربی ذخیره شده را بسوزاند، در نتیجه وزن آنها افزایش یافته یا به عبارتی وزنی از دست نمی‌دهند.

براساس مطالعات، هنگامی که دارچین را با غذا مصرف کنیم نه‌به‌صورت جداگانه، به بدن کمک می‌کند تا قند ذخیره شده را بهتر و کارآمدتر بسوزاند و در نتیجه این کار، سطوح
قند خون کاهش می‌یابد. با کاهش یافتن سطوح قند خون ، بدن می‌تواند سطوح انرژی، میل به غذا و سیگنال‌های گرسنگی خود را تنظیم کند. علاوه بر این، تمایل بدن برای ذخیره چربی را نیز کاهش می‌دهد. با فوایدی که به خاطر افزایش سوخت‌وساز (متابولیسم) و تعادل قند خون نصیب بدن می‌شود، دارچین در نهایت به سلول‌های چربی درون بدن کمک می‌کند تا نسبت به سطح انسولین خون پاسخ‌ داده و دارای عکس‌العملی سریع باشد. و نتیجه این پاسخ‌دهی فوایدی است که از سوزاندن چربی و کاهش وزن به دست می‌آید.

دارچین را وارد زندگی خود کنید

دارچین، این ادویه خوش طعم را می‌توانید به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.
غذاها و نوشیدنی‌هایی که به‌طور معمول این ادویه در آنها به کار برده می‌شود، عبارتند از:
کمی دارچین به چای یا قهوه اضافه کنید. بسیاری از چایی‌هایی که طعم ندارند با دارچین بسیار خوش طعم می‌شوند. حتی می‌توانید به چایی‌های طعم‌دار هم دارچین اضافه کنید.

در تمام غذاها می‌توانید از دارچین استفاده کنید. اگر مقدار دارچینی را که به غذا اضافه می‌کنید، جوانه‌های چشایی شما را تحریک نمی‌کند، مقدار آن را افزایش دهید. نگران نباشید، طعم غذایتان بد نخواهد شد.

بلغور بدون طعم هم در سوزاندن سلول‌های چربی بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند. اگر می‌خواهید فواید آن را افزایش دهید، بلغور را با دارچین بپزید.

ماست ساده و بدون چربی هم در کاهش وزن مؤثر است. اما رژیم‌گیرندگان به نداشتن طعم آن معترض هستند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که به ماست خود دارچین اضافه کنید.

پنیر روستایی- یا به عبارت دیگر دست‌ساز- به‌دلیل چربی پایین و میزان پروتئین بالا، ماده غذایی پرطرفداری است. برای شیرین کردن این نوع از پنیر، از دارچین استفاده کنید.

دارچین را می‌توانید همراه با میوه‌های فصلی نیز مصرف کنید. کمی از آن را به سیب و کدو تنبل اضافه کنید. بسیار لذیذ خواهد شد.

رابطه دارچین و دیابت برای هر بیماری‌ای که مردم می‌شناسند و از آن آگاهی دارند، یک نوع درمان طبیعی ارائه شده است. محدوده این نوع درمان‌ها از بیماری‌های خوش‌خیم تا بیماری‌های بدخیم را در برمی‌گیرد. با این حال این بدان معنا نیست که هیچ نوع درمان طبیعی مؤثری برای بیماری‌ها وجود ندارد. برای مثال می‌توان از درمان دیابت به وسیله دارچین نام برد اما این چگونه عمل می‌کند و اینکه آیا خطری ندارد؟

هنگامی که به دیابت مبتلا شوید، مشکل شما با انسولین و قند خواهد بود؛ چه زمانی که لوزالمعده (پانکراس) شما به اندازه کافی انسولین تولید نکند- همانطور که در
دیابت نوع اول دیده می‌شود- و چه زمانی که سلول‌های بدن شما به انسولین تولید شده پاسخ ندهند، همانطور که در دیابت نوع دوم دیده می‌شود.

درمان‌های موجود، برای درمان این دو نوع دیابت و کاهش شدت بیماری است، اما هدف اصلی از درمان این دو نوع از بیماری دیابت ، دستیابی به میزان کافی انسولین و اطمینان یافتن از این موضوع است که سلول‌ها انسولین را پس نزده و می‌پذیرند. اما چرا؟ برای اینکه از این گلوکز یا قند برای سوخت در جریان خون استفاده شده و خون به خوبی در رگ‌ها جریان یابد.

گاهی اوقات برای درمان، استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن پیشنهاد می‌شود و در رابطه با دیابت نوع اول، درمان با انسولین جایگزین یا داروهای مخصوص این بیماری تجویز می‌شود اما همواره این سؤال در ذهن مردم بود که آیا درمان طبیعی برای این بیماری وجود دارد؟ و گویا استفاده از دارچین پاسخ این سؤال بود.

از آنجا که دیابت نوع اول درباره موضوعی فیزیکی است و استفاده از دارچین می‌تواند در درمان آن مؤثر واقع شود اما در دیابت نوع دوم، لوزالمعده (پانکراس) به خاطر آسیبی که دیده است نمی‌تواند به اندازه کافی انسولین تولید کند و در نتیجه دارچین هیچ تأثیری در بهبود یا درمان بیماری نخواهد داشت.

باید این نکته را به شما یادآور شد که همواره قبل از آنکه تغییری در روش درمان خود به‌وجود آورید- به‌خصوص زمانی که به دیابت مبتلا هستید- حتما با پزشک خود مشورت کنید. حال به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه دارچین بر سطوح قند موجود در بدن تأثیر می‌گذارد.

مطالعاتی که در مرکز تحقیقاتی تغذیه انسان در وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا انجام شده است، به مطالعه اثرات ۵۴ گیاه گوناگون بر همرنگی استتاری انسولین در آنها پرداخته است و گیاهی که از این مطالعه سربلند بیرون آمد، دارچین بود.

عنصری که در دارچین به انسولین شباهت دارد، MHCP نام دارد. این، عنصری شیمیایی و محلول در آب است که در سیستم بدن شبیه به انسولین عمل کرده و مصرف قند را در سلول‌ها افزایش می‌دهد. به‌طور کلی، این تحقیقات امیدوار‌کننده به‌نظر می‌رسد اما باید خاطر نشان‌سازیم که این تحقیقات آزمایشگاهی بوده و تاکنون روی انسان انجام نشده‌اند.

با تکیه بر این تحقیقات، درمانی هم به صورت آزمایشی در کلینیک بالینی کوچکی در پاکستان صورت گرفت. ۶۰ داوطلب بیمار با میانگین سنی ۵۲ سال انتخاب شدند که هر کدام حداقل ۷سال بوده که به
دیابت مبتلا بودند. گروه به ۲بخش تقسیم شد؛ در یک دوره چهل‌روزه، به نیمی از آنها دارچین داده شد و به نیمی دارونما (پلاسبو)؛ نتایج کسب شده از این روش درمانی شگفت‌انگیز و حیرت‌آور بود!

ابتدای آزمایش، وسط آزمایش و انتهای آن، سطوح قندخون بیماران اندازه‌گیری شد. سطوح قندخون گروهی که دارچین مصرف کرده بود، پس از پایان آزمایش به مقدار قابل توجهی پایین آمده بود اما در گروهی که از دارونما استفاده کرده بود، هیچ تغییر خاصی رخ نداده بود.

پس اگر به دیابت مبتلا هستید، مصرف دارچین را در رژیم غذایی خود قرار دهید



اگر مي خواهيد به ورزش عادت کنيد، راهکارهاي زير را امتحان کنيد.



شروع يک برنامه ي منظم ورزشي چندان هم که فکر ميکنيد دشوار نيست.
از اينها گذشته، خيلي از ما بيشتر از يکبار چنين برنامه را امتحان کرده ايم.
اما مشکل دنبال کردن برنامه است.
بعد از گذشت مدتي، شور و اشتياق اوليه ما فروکش ميکند و ساير مسائل و مشکلات زندگي حواس ما را به خود پرت کرده و يا چون سريع نتيجه نمي گيريم، دست از ادامه ي کار برمي داريم.
اما خيلي ها هم هستند که هيچوقت شور و انگيزه شان را از دست نمي دهند و به اين راحتي ها دست از برنامه ي ورزشيشان نمي کشند.
راز موفقيت آنها در چيست؟ در تحقيق جديدي که توسط دکتر ديان کلاين انجام گرفت، کمي از موضوع روشن شد.
از ورزشکاراني که مدت طولاني است ورزش ميکنند (کساني که حداقل 13 سال ورزش کرده اند) خواسته شد که انگيزه ي خود را براي ادامه تمرينات خود برايمان عنوان کنند.
پاسخ هاي اين افراد ممکن است کمي باعث تعجبتان شود.
خيلي از اين ورزشکاران بيشتر تحت تاثير فوايد سلامتي و احساس خوبي که ورزش در آنها ايجاد مي کند بوده اند تا تمرينات سخت و قدرتي.
انگيزه ي شرکت کننده هاي اين تحقيق در ادامه ي تمرينات ورزشي خو به اينصورت بوده است: فيتنس و تناسب اندام - احساس سلامتي - انرژي و نيرو - لذت ورزش - اولويت دادن به ورزش - خواب بهتر - هوشياري بيشتر - تمدد اعصاب - کنترل وزن - مسائل ظاهري حال وقتي ورزش برايتان به شکل يک اولويت در زندگي درآمد، چطور مي توانيد در دنبال کردن آن ثابت قدم و استوار باشيد؟ در اين مقاله 10 نکته برايتان ذکر ميکنيم که با استفاده از آن ياد مي گيريد چطور ورزش را براي خود به شکل عادت درآوريد.
در اين رابطه از راهنمايي هاي دکتر کلاين و ورزشکار باسابقه و همسرش واندا، استفاده کرديم.
1.
مجموعه فعاليت هايي انجام دهيد که از آن لذت مي بريد.
و به ياد داشته باشيد، هيچ قانوني نيست که بگويد شما براي ورزش کردن حتماً بايد به باشگاه برويد يا تجهيزات ورزشي بخريد.
دکتر کلاين در اين رابطه مي گويد، "ما توجهمان را از ورزش منظم به فعاليت فيزيکي متمرکز کرده ايم.
" داشتن فعاليت هاي مختلفي - مثل وزنه زدن، پياده روي، دويدن، تنيس، دوچرخه سواري، کلاسهاي ايروبيک - به شما اطمينان مي دهد که صرفنظر از آب و هوا يا ساعت روز، مي توانيد به ميزان کافي فعاليت داشته باشيد.
2.
با يک نفر همراه شويد.
واندا استيونس که يک زن خانه دار در شهر تگزاس است، مي گويد، "جنبه ي اجتماعي ورزش براي من اهميت زيادي دارد.
ممکن است گاهي از زير تمرينات شانه خالي کنم اما اگر دوستانم براي پياده روي دنبالم بيايند، حتماً مي روم.
" او شش هفته است که يک برنامه ي ورزشي را شروع کرده است، که آن را تا قسمتي مديون حمايت هاي همسرش ست.
روي استيونس که يک مشاور مديريت است، مربي ورزشي او در خانه شده است.
آنها هر روز صبح با هم تمرين مي کنند، و مجموعه اي از تمرينات ايروبيک، قدرتي، و کششي انجام مي دهند.
و اگر هم که روي خارج شهر باشد، صبح حتماً به همسرش تلفن مي کند و از او مي خواهد با سگشان به پياده روي بروند.
3.
ورزش را جزء اولويت هاي زندگي درآوريد.
روي ورزش را براي کنترل وزن خود از وقتي در باند اير فورس کار ميکرد، آغاز کرد.
او در اين رابطه مي گويد: "وقتي به سفر مي رفتيم، بقيه از ماشين پياده مي شدند و به رستوران مي رفتند و بال و مشروب مي خوردند، اما من مي رفتم و مي دويدم.
" او اين عادات ورزش کردن خود را حتي وقتي 70 ساعت در هفته در رستوران کار مي کرد هم ادامه مي داد.
اولويت دادن به ورزش فايده ي ديگري هم دارد، دوستان و اعضاي خانواده آن را جزئي از هويت شما قرار مي دهند و ديگر بهتان نمي گويند "چرا امروز از تمرين دست برنمي داري؟"

4.
ورزش را صبح زود انجام دهيد.
واندا استيونس با دو بچه ي خردسال، وقت کافي براي ورزش پيدا نمي کند مگر گاه به گاه.
خيلي چيزها قصد او را براي پياده روي يا رفتن به کلاس رقص بعد از شام خراب مي کند.
اما همه ي بهانه هاي او از وقتي صبح هاي زود قبل از بچه ها بيدار مي شود و ورزش مي کند، برطرف شد.
او ميگويد، "هيچوقت فکر نمي کردم بتوانم صبح زود از خواب بيدار شوم.
اما خيلي به نفع من است.
" متخصصين عقيده دارند برنامه ي ورزشي صبحگاهي بهترين انتخاب است.
دکتر کلاين مي گويد، "اگر به باشگاه مي رويد، محل آن بايد بين محل کار و خانه تان قرار داشته باشد.
اول به ورزش برويد، يک دوش بگيريد و بعد براي رفتن سر کار بسيار پر انرژي خواهيد بود.
" 5.
يا سر راه برگشت به خانه ورزش کنيد.
انتخاب خوب بعدي مي تواند اي باشد که بعد از برگشتن از سر کار به رزش برويد.
دکتر کلاين مي گويد، "اول خانه نرويد چون اينکار سخت تر است.
آدم هاي کمي را مي شناسم که بعد از رفتن به خانه هنوز انگيزه و توان باشگاه يا ورزش رفتن را داشته باشند.
" 6.
حتي وقتي خيلي خسته ايد هم ورزش کنيد.
ممکن است بعد از ورزش کردن خستگيتان برطرف شود.
دکتر کلاين در اين رابطه مي گويد، "ورزش به ما انرژي مي دهد، باعث مي شود عميق نفس بکشيم و بدنمان از اين تنادل اکسيژن استفاده مي برد.
حين و بعد از ورزش، چابکي و شادابي بسياري کسب خواهيد کرد.
" اگر واندا استيونس بخواهد بگويد که براي اينکه بيدار شود و ورزش کند خسته است، روي به هيچ وجه به او رحم نخواهد کرد.
او مي گويد، "درست است که ابتدا عصباني مي شود ما بعد از ورزش خودش مي بيند که چه احساس بهتري پيدا مي کند.
" 7.
فعاليت هايتان را صورت بندي کنيد.
کارهايي که برايان مهم است را يادداشت کنيد.
اين مي تواند مدت زماني که د روز ورزش مي کنيد، تعداد قدم هايي که پياده روي مي کنيد، مقدار مسافتي که دوچرخه سواري مي کنيد يا مي دويد، مقدار وزنتان و امثال اين باشد.
بعضي ها اين را به شکل بازي درمي آورند.
خيلي از دونده ها مسافت بين خانه شان تا بوستون (که شهر زادگاه خيلي از دونده هاي معروف ماراتن است) را اندازه مي گيرند و بعد مي بينند که به طور متوسط چقدر بايد در هفته بدوند تا آن مسافت را پر کنند.
8.
به همه ي شاخص هاي پيشرفت توجه کنيد.
خيلي خوب است که لباسهايتان برازنده تر در تنتان بايستد، يا بتوانيد وزنه هاي سنگين تري بلند کنيد و يا بدون ايجاد خستگي طولاني تر ورزش کنيد.
اما پيشرفت شاخص هاي ديگري نيز دارد، مثل: بهتر و راحت تر مي خوابيد.
شفاف تر فکرمي کنيد.
انرژي بيشتري خواهيد داشت.
مي فهميد که بعد از کمک کردن به دوستتان براي جابه جا کردن اثاثيه ي خانه، ديگر عضله درد نمي گيريد.
کلسترول، فشارخون، تراکم استخوان، تري گليسيريد، و قند خونتان وضعيت بهتري پيدا خواهد کرد.
9.
با يک قدمسنج يا سگ پياده روي کنيد.
دکتر کلاين مي گويد، "اگر از پياده روي لذت مي بريد و چند وقتي است ورزش نکده ايد، سه روز در هفته به مدت 10 دقيقه، 10 دقيقه ورش برايتان به حساب خواهد آمد.
" از يک قدمسنج استفاده کنيد و روزي حداقل 10،000 قدم پياده روي کنيد.
کلاين ميگويد، "هيچکس روز اول با 10،000 قدم شروع نکرده است.
بايد ببينيد متوسط روزانه ي خودتان چقدر است و هفته ي بعد بايد بتوانيد 300 قدم بيشتر از آن راه برويد.
هر هفته به تعداد قدم هايتان اضافه کنيد.
" او ادامه مي دهد، "بهتر است با سگتان براي پياده روي برويد.
" او خواهر خودش را هم به همين شکل به پياده روي تشويق کرد.
"دو با در هفته او با سگ به پياده روي ميرود که براي هر دو آنها خوب است.
" واندا استيونس هم از راه رفتن با سگ لذت مي برد و فايده ي ديگري هم در آن ميبيند: "اين عذاب وجدان که با به دنيا آمدن بچه ها توجه کمتري به او ميکنم هم با اين روش کمي فروکش مي کند.
" 10.
به خودتان جايزه بدهيد.
آيا فکر ميکنيد براي کاري که بالاخره بايد انجامش ميداديد، مستحق جايزه نيستيد؟ يااينکه از اينکه زيپ شلوار جينتان اين روزها راحت تر بسته مي شود نبايد پاداش بگيريد؟ متخصصين مي گويند تغيير عادات رفتاري دشوار است و جايزه دادن باعث ايجاد انگيزه مي شود.
پس يک هدف و يک پاداش براي خود در نظر بگيريد براي رسيدن به آنها تلاش کنيد.
اين جايزه هر چيزي مي تواند باشد، خريد دستگاه ويدئويي که چند وقت بود مي خواستيد، براي پايدار ماندن به برنامه ي ورزشتان براي يکماه، يا خريد کفشهاي ورزشي جديد اگر بتوانيد روزي 5،000 قدم پياده روي کنيد، هر چيزي که فکر مکنيد به دردتان مي خورد



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب