درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:, :: 19:17 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ



سونا و حمام بخار خشک که از یک سنت دیرینۀ فنلاندی ریشه می گیرد، شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای صنعتی به دست آورده است. اما واقعاً تمام فواید و مضرات سونا را می شناسید؟


درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایح است دلیلش یک سنت جهانی  و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

فواید سونا



ادامه مطلب ...


شما بدون غذا چند هفته،بدون آب چند روز و بدون اکسیژن چند دقیقه میتوانید زنده بمانید،به عبارت دیگر بجز اکسیژن آب مهمترین عنصریست که در بدنمان داریم.

بدن شما از70-55 درصد آب تشکیل شده و تقریباً 90-80 درصد خون را آب تشکیل می دهد.آب تقریباً در تمام روندهای حیاتی بدن دخیل است.کمبود آب میتواند به تغییرات ذهنی و فیزیکی منجر شود.آب نقش های زیر را ایفا میکند:

با شستن سمومی که در طی زندگی عادی تولید میشود،بدن را پاک میکند.

زندگی مفاصل را تأمین میکند.

پوست را از خشکی محافظت می نماید.

هیدراسیون احشاء داخلی را حفظ میکند.

دمای بدن را کنترل مینماید.

نویسنده : مریم محمدی



ادامه مطلب ...


جمعه 3 آبان 1392برچسب:تخم مرغ, :: 17:7 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

تخم مرغ بدون شک پر مصرفترین ماده غذایی برای بدنسازان به شمار میآید.

میدانیم که عضله برای رشد به پروتئن نیاز دارد و هرچه پروتئین بیشتر

ومرغوب تری به بدن برسانیم  رشد عضلانی بیشتری خواهیم داشت تخم

مرغ به عنوان یک منبع پروتئین با کیفیت و ارزان همیشه مورد توجه

ورزشکاران به ویژه بدنسازان که همیشه گرسنه پروتئن هستند بوده است

ولی اغلب با ترس و استرس به خاطر مشکلات احتمالی که در سیستم بدن

به خصوص قلب وعروق ایجاد میکند از آن استفاده میکنند. مطلب زیر با آمار

جالبی که در اختیار ما قرار میدهد میتواند نگرانی در این زمینه را کاهش دهد.

نویسنده : مریم محمدی

 



ادامه مطلب ...


قندها نیز دسته ای از درشت مغذی ها هستند که در تغذیه آدمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این دسته از مواد غذایی که مزه ای شیرین نیز دارند، به دلیل همین مزه شیرینی که دارند، بیشتر از چربی ها و پروتئینها شناخته شده اند. کربوهیدراتها از اتمهای کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند. این دسته از مواد غذایی را می توان منبع اصلی انرژی و سوخت بدن دانست. میانگین مصرف قند در کشور آمریکا برای هر مرد آمریکایی در حدود 300 گرم در روز و برای هر زن آمریکایی در حدود 150 گرم در روز است. هرگرم از قندها همانند پروتئینها در حدود 4 کالری انرژی آزاد می کند. در رژیم غذایی آمریکایی ها نه تنها سدیم فراوان یافت می شود بلکه میزان قند مصرفی آنها نیز بیش از میزان مجاز است. علت چاقی اغلب آمریکایی ها را نیز باید در مصرف افراطی قند و چربی جستجو کرد.

انواع کربوهیدراتها

بر خلاف پروتئینها و چربی ها، قندها از تنوع بیشتری برخوردار هستند. این دسته از درشت مغذی ها را می توان به دو گروه عمده: قندهای ساده و قندهای پیچیده تقسیم بندی کرد. هر کدام از این گروه ها را نیز می توان به گروههای کوچکتر تقسیم بندی کرد.

نویسنده : مریم محمدی



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب