درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:داستان مداد, :: 18:11 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

پسرک از پدربزرگش پرسید: - پدر بزرگ درباره چه می نویسی؟  پدر بزرگ پاسخ داد: درباره تو پسرم، اما

مهمتر ار آنچه می نویسم،مدادی است که با ان می نویسم می خواهم وقتی بزرگ شدی، تو هم مثل این مداد

بشوی!  پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید: - اما این هم مثل بقیه مدادهایی است که دیده

ام!پدربزرگ گفت:بستگی داره چطور به آن نگاه کنی، در این مداد 5 صفت هست که اگر به دستشان بیاوری تمام

عمرت با دنیا به آرامش می رسی:  صفت اول:



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:درخت مشکلات, :: 17:57 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
اخیرا من لوله كشی را به منظور انجام تعمیرات در یك خانه قدیمی استخدام كردم ؛ تنها پس از یك روز كاری ، پنجر شدن یكی از چرخهای خودروی او باعث شد تا او چند ساعت زمان كار خود را از دست بدهد ، پس از آن دریل برقی او سوخت و سپس وانت قدیمی او روشن نشد ، همانطوری كه او را به خانه می رساندم ، او مانند یك سنگ ساكت و بی حركت نشسته بود .
 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 دی 1391برچسب:معالجه با لیمو:, :: 9:28 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

معالجه با لیمو:                                                                              lime4
برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید:
کمی ابلیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.
به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش های سطحی پوست می توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم ها و خراش های سطحی پوست را بشویید.
در تمام مواردی که اختلال هاضمه به وجود می اید از قبیل دل به هم خوردگی و نقخ شکم،معالجه با لیمو تجویز می شود.در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ ،یک تا دو ساعت خیس کنید،بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.


ادامه مطلب ...


شنبه 16 دی 1391برچسب:زمان, :: 9:14 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

فرض کنید که هر روز صبح مبلغ ثابتی ، معادل 400/86 دلار به حساب بانکی شما واریز میشود و به شما اجازه داده میشود که به میزان دلخواه از آن برداشت کنید ، و در پایان هر روز هر آنچه را از این مبلغ باقی مانده باشد از شما پس خواهندگرفت . شما با این مبلغ چه کاری انجام خواهید داد ؟ مطمئناً از تمام موجودی خود استفاده خواهید کرد .
همه افراد چنین حساب بانکی دارند ! نام این حساب (زمان) است . هر روز صبح به شما 400/86 ثانیه اعتبار میدهند و تا پایان شب شما مهلت دارید که از این اعتبار استفاده کنید . این خود شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه از این اعتبار استفاده کنید آری خود شما !
هر روز برای شما حساب جدیدی باز میکنند و هر شب ، اعتبارباقی مانده را میسوزانند . اگر نمی توانید از سپرده خود به قدر کافی استفاده کنید اشکال از خودتان است . به یاد داشته باشید که مدت محدودی این حساب اعتبار دارد ، مثلاً هفتاد یا هشتاد سال یا کمی بیشتر و کمتر ... قدر این حساب را به خوبی بدانید و سعی کنید که در زمان حال زندگی کنید ، حتی اگر این کار مشکل باشد . 

نتیجه :
هر لحظه گنج بزرگی است ، گنجتان را مفت از دست ندهید و خوب به یاد داشته باشید که زمان به خاطر هیچ کس منتظر نمی ماند ! 


                                   
    دیروز به تاریخ پیوست ، فردا معماست و امروز هدیه است .



شنبه 16 دی 1391برچسب:نتیجه باور, :: 8:57 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

نتیجه باور

دانشجویی سرکلاس ریاضیات خوابش برد.زمانی که زنگ را زدند بیدار شد وباعجله
دومسئله را روی تخته سیاه نوشته شده بود یادداشت کرد و با این فرض که استاد مثل همیشه این مسائل را به عنوان تکلیف درسی داده است به منزل برد.

از انجایی که همیشه تمامی تکالیف خود را به تنهایی و کامل  انجام میداده این توقع را از خود داشت که این بارهم  میتواند به راحتی از پس حل این دو مسئله براید با این باور تمام طول هفته را روی ان دو مسئله فکر کرد.
در ابتدا هیچ یک را نتوانست حل کند اما دست از کوشش برنداشت تا سرانجام یکی از انها را حل کرد.

وقتی راه حل خود را به استاد تحویل داد استاد به کلی شوکه شد!زیرا استاد این دو مسئله را فقط برای اشنایی دانشجویان با مسائل غیر قابل حل ریاضیات روی تخته نوشته بود!!!!!!


نتیجه:
همه ی کسانی که تا به حال به هدف ارزشمندی رسیده اند قبلا نمیدانستند چگونه این کار را انجام خواهند داد فقط اطمینان داشتند که به هدفشان خواهند رسید.!!

 



 مهندس و برنامه نویس

یک برنامه نویس و یک مهندس صنایع در یک مسافرت طولانى هوائى کنار یکدیگر در هواپیما نشسته بودند. برنامه نویس رو به مهندس کرد و گفت: مایلى با همدیگر بازى کنیم؟ مهندس که میخواست استراحت کند محترمانه عذر خواست و رویش را به طرف پنجره برگرداند. برنامه نویس دوباره گفت: بازى سرگرم کننده اى است. من از شما یک سوال میپرسم و اگر شما جوابش را نمیدانستید ۵ دلار به من بدهید. بعد شما از من یک سوال میکنید واگر من جوابش را نمیدانستم من ۵ دلار به شما میدهم.

 

 



ادامه مطلب ...


 
 
 
جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او را می‌شناسند.جیمی به چند پرسش آشپزی پاسخ‌های جالبی داده است.
 
 
 
مجله ایده آل:  جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین  سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او  را می‌شناسند.جیمی به چند پرسش آشپزی پاسخ‌های جالبی داده است.

توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان

هیچ وقت شیرینی ها و كیك هایی كه در خانه می‌پزم خوب نمی‌شود، چه نکته‌ای را رعایت نمی‌كنم؟


ادامه مطلب ...


قدرت نمایی بین کشتی جنگی و...

یک کشتی جنگی مأموریت داشت برای آموزش نظامی به مدت چند روز در هوایی طوفانی مانور بدهد. هوای مه آلود سبب شده بود که کارکنان کشتی دید کمی داشته باشند.  در نتیجه ناخدا روی عرشه ایستاده بود تا همه فعالیت ها را زیر نظر داشته باشد.
مقداری از شب نگذشته بود که دیده بان گذارش داد: «نوری در سمت راست کشتی به چشم می خورد.»
ناخدا فریاد زد: «اون نور ثابته یا به طرف عقب حرکت می کنه؟»
دیده بان جواب داد: ثابته قربان!» و مفهومش هم این بود که در مسیری هستیم که با هم برخورد خواهیم کرد.
ناخدا به مأمور ارسال پیام گفت: «به آن کشتی علامت بده که رو در روی هم هستیم, توصیه می کنم 20 درجه تغییر مسیر بدهید».
جواب آمد: «شما باید 20 درجه تغییر مسیر بدهید».
نا خدا با لحنی عصبانی گفت: «علامت بده که من ناخدا یک کشتی جنگی هستم،تا مجبور به شلیک توپ نشدم  باید 20 درجه تغییر مسیر بدهید».
پاسخ آمد: «من هم فانوس دریایی هستم!!»


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:زندگی یعنی انعکاس!, :: 9:40 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

زندگی یعنی انعکاس!

پسر و پدری داشتند در کوه قدم می زدند که ناگهان پای پسر به سنگی گیر کرد٬به زمین افتاد و داد کشید:آ آ آ ی ی ی!!!!!

صدایی از دور دست آمد:آ آ آ ی ی ی!!!!!

پسرک با کنجکاوی فریاد زد:تو کی هستی؟؟؟

پاسخ شنید:تو کی هستی؟؟؟

پسرک خشمگین شد و فریاد زد:ترسو!!!



ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 دی 1391برچسب:نارنگی درمانی, :: 19:31 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

نارنگی درمانی

 
 
 
نارنگی از جمله میوه‌هایی است که تقویت‌کننده قلب و معده بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، استفاده می‌شود.
 
 
 


مجله ایده آل:  نارنگی یکی از پرطرفدارترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان است که در روزهای این دو فصل در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های ایرانی دیده می‌شود. نارنگی از جمله میوه‌هایی است که تقویت‌کننده قلب و معده بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، استفاده می‌شود. درمانگران طب سنتی چین از این میوه برای درمان بیماری‌های متنوعی استفاده می‌کنند.

در زمستان  نارنگی درمانی کنید



ادامه مطلب ...



لبخندی که زندگی ام را نجات داد!
بسياري از مردم كتاب "شاهزاده كوچولو " اثر اگزوپري " را مي شناسند. اما شايد همه ندانند كه او خلبان جنگي بود و با نازيها جنگيد وكشته شد .
 
قبل از شروع جنگ جهاني دوم اگزوپري در اسپانيا با ديكتاتوري فرانكو مي جنگيد . او تجربه هاي حيرت آو خود را در مجموعه اي به نام لبخند گرد آوري كرده است .
 
در يكي از خاطراتش مي نويسد كه او را اسير كردند و به زندان انداختند او كه از روي رفتارهاي خشونت آميز نگهبانها حدس زده بود كه روز بعد اعدامش خواهند كرد مينويسد :


ادامه مطلب ...


 آیا شما هم با مشکل بوی بد دهان درگیر هستید؟ آیا همیشه نگرانید که مبادا بوی بد دهانتان دوستان و یا همکارانتان را آزار دهد؟ البته شما تنها نیستید و بیش از نیمی از مردم با این مسئله درگیرند.

بوی بد دهان دلایل مختلف و متعددی دارد مثل پوسیدگی دندان، التهاب لثه، جرم دندان، مصرف دخانیات، مصرف بعضی از داروها و مواد غذایی. به عنوان مثال همه می‌دانیم که مصرف سیر چه غوغایی به پا می‌کند!

البته مشکلی نیست که راه حل مناسبی نداشته باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان مسلماً بهترین راه برای داشتن نفسی خوشبو است. اما در این بین خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند با بوی بد دهان مقابله کند.



ادامه مطلب ...


شنبه 2 دی 1391برچسب:سد یا سکو؟!, :: 9:28 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

در زمان هاي گذشته ، پادشاهی تخته سنگی را در وسط جاده قرار داد و براي این که عکس العمل مردم را ببیند خودش را در جایی مخفی کرد .

بعضی از بازرگانان و ندیمان ثروتمند پادشاه ، بی تفاوت از کنار تخته سنگ می گذشتند. بسیاري هم غرولند می کردند که این چه شهري است که نظم ندارد . حاکم این شهر عجب مرد بی عرضه اي است و ... با وجود این که هیچ کس تخته سنگ را از وسط برنمی داشت .

غروب ، یک روستایی که پشتش بار میوه و سبزیجات بود ، نزدیک سنگ شد . بارهایش را زمین گذاشت و با هر زحمتی بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت و آن را کناري قرار داد . ناگهان کیسه اي را دید که زیر تخته سنگ قرار داده شده بود ، کیسه را باز کرد و داخل آن سکه هاي طلا و یک یادداشت پیدا کرد . پادشاه در آن نوشته بود :

"هر سد و مانعی می تواند یک شانس براي تغییر زندگی شما باشد "!



شنبه 2 دی 1391برچسب:بازی زندگی, :: 8:16 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

اقای برایان دانسون مدیر اجرایی و اسبق شرکت کوکاکولا در یکی از کوتاه ترین و تاثیرگذار ترین مصاحبه های خود چنین گفته بود:

هیچ وقت از ریسک کردن نهراسیم چرا که به ما این فرصت را خواهد داد تا شجاعت را یاد بگیریم!فرض کنید زندگی همچون یک بازی است. قاعده ی این بازی چنین است که باید پنج توپ را در ان واحد در هوا نگه دارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید.

جنس یکی از ان توپ ها از لاستیک بوده و باقی انها شیشه ای هستند. واضح است که در صورت افتادن توپ لاستیکی بر روی زمین دوباره ان توپ نوسان کرده و بالا میرود اما ان چهار توپ دیگر که از جنس شیشه هستند به محض برخورد با زمین شکسته و خرد میشوند.

او در ادامه میگوید:ان چهار توپ شیشه ای عبارتند از ( خانواده ) ( سلامتی ) (دوستان ) و ( روح خودتان ) و توپ پلاستیکی همان ( کارتان ) است!

امروز اولین روز از،بقیه زندگی شماست...

                                                          رابرت گرسیولد



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب