درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:داستانهای شندیدنی, :: 18:21 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

داستان داد زدن

استادى از شاگردانش پرسيد: چرا ما وقتى عصبانى هستيم داد مي‌زنيم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگين هستند صدايشان را بلند مي‌کنند و سر هم داد مي‌کشند؟
شاگردان فکرى کردند و يکى از آن‌ها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسرديمان را از دست مي‌دهيم.
استاد پرسيد: اينکه آرامشمان را از دست مي‌دهيم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد مي‌زنيم؟ آيا نمي‌توان با صداى ملايم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگين هستيم داد مي‌زنيم؟
شاگردان هر کدام جواب‌هايى دادند امّا پاسخ‌هاى هيچکدام استاد را راضى نکرد.
سرانجام او چنين توضيح داد: هنگامى که دو نفر از دست يکديگر عصبانى هستند، قلب‌هايشان از يکديگر فاصله مي‌گيرد. آن‌ها براى اين که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند. هر چه ميزان عصبانيت و خشم بيشتر باشد، اين فاصله بيشتر است و آن‌ها بايد صدايشان را بلندتر کنند.
سپس استاد پرسيد: هنگامى که دو نفر عاشق همديگر باشند چه اتفاقى مي‌افتد؟ آن‌ها سر هم داد نمي‌زنند بلکه خيلى به آرامى با هم صحبت مي‌کنند. چرا؟ چون قلب‌هايشان خيلى به هم نزديک است. فاصله قلب‌هاشان بسيار کم است 
استاد ادامه داد: هنگامى که عشقشان به يکديگر بيشتر شد، چه اتفاقى مي‌افتد؟ آن‌ها حتى حرف معمولى هم با هم نمي‌زنند و فقط در گوش هم نجوا مي‌کنند و عشقشان باز هم به يکديگر بيشتر مي‌شود.
سرانجام، حتى از نجوا کردن هم بي‌نياز مي‌شوند و فقط به يکديگر نگاه مي‌کنند. اين هنگامى است که ديگر هيچ فاصله‌اى بين قلب‌هاى آن‌ها باقى نمانده باشد



با این ۷ ماده ی غذایی به مقابله با بیماری های چشمی بروید


در این مطلب به نقل از «Prevention»، به ۷ ماده غذایی که خطر بروز بیماری های چشمی را کاهش می دهد، اشاره شده است:

پرتقال

میوه های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمزی از سرخرگ های موجود در چشم حمایت می کند و خطر بروز بیماری آب مروارید را کاهش می دهد.

بادام زمینی

منبع عالی ویتامین E است که از چشم در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند. ویتامین E از پیشرفت آب مروارید و دژنراسیون ماکولار تباهی لکه زرد پیش گیری می کند. 

بادام، دانه آفتابگردان، فندق همه منابع ویتامین E هستند. 

لوبیا قرمز

منبع عالی روی است که برای سلامت چشم ضروری است و به بدن کمک می کند تا ویتامین A را از کبد بگیرد و به شبکیه چشم انتقال دهد تا ملانین که برای محافظت چشم مهم است، تولیدشود. مصرف روی از شب کوری و بروز آب مروارید پیشگیری می کند. گوشت گاو، غذاهای دریایی، گوشت طیور و دانه کدو حلوایی منبع عالی روی است. 

ماهی سالمون

این ماهی حاوی ۲نوع اسید چربی امگا ۳ است که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های چشم دارد. کمبود امگا۳ سبب سندروم خشکی چشم می شود. منبع عالی دیگر آن ماهی تن، ساردین، گردو و دانه کتان است. 

غلات سبوس دار

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، رژیم غذایی با شاخص پایین گلیسمی احتمال بروز دژنراسیون ماکولار(تباهی لکه زرد) را ۸۰ درصد کاهش می دهد. برای کاهش سریع شاخص گلیسمی غذا، غلات سبوس دار را جایگزین نشاسته های تصفیه شده کنید. برنج سبوس دار، جو دو سر، نان سبوس دار و پاستای سبوس دار مصرف کنید. 

زردآلو

اگر به شب کوری مبتلا هستید، زردآلو مصرف کنید. 

زردآلو، سرشار از بتاکاروتن، نوعی کاروتینوئیدز است . بتاکاروتن علاوه بر مقابله با شب کوری از بروز آب مروارید نیز پیشگیری می کند. هویج، طالبی و کدو منبع عالی بتاکاروتن است. 

کلم بروکلی

کلم پیچ پخته شده، اسفناج، برگ های شلغم، کلم بروکلی و تخم مرغ، سرشار از ۲ نوع آنتی اکسیدان قوی به نام های لوتین و زیزانتین است که از چشم در برابر آسیب های شبکیه، آب مروارید و تباهی لکه زرد محافظت می کند.

 
     

مواد غذایی مفید را ترکیب کنید

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، مصرف ترکیبی از مواد مغذی مفید برای چشم به طور موثر پیشرفت بیماری تباهی لکه زرد را کند می کند.

بنابراین به جای تمرکز کردن روی یک ماده مغذی، از میوه و سبزی های متنوع، چربی های سالم، کربوهیدرات سرشار از فیبر استفاده کنید و مصرف گوشت قرمز، شکر و آردهای تصفیه شده را کم کنید.



دو شنبه 26 دی 1390برچسب:خواص روغن هل, :: 16:47 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
خواص روغن هل

روغن طبیعی هل از دانه هل که یکی از پرکاربردترین ادویه های جهان است، به دست می آید. هل که به ملکه ادویه معروف است، پس از فلفل سیاه در فهرست بهترین ادویه های جهان قرار می گیرد. هل بومی کشور هند است.

خواص روغن هل:

* روغن هل برای ماساژ به کار برده می شود و از اضطراب می کاهد.

* افزودن چند قطره روغن آن در آب، میکروب ها را از بین می برد.

* به هضم غذا کمک می کند و سوخت وساز بدن را بهبود می بخشد.

* مدر است، کاهش دهنده وزن است، فشار خون را کاهش می دهد، سموم را از بدن دفع می کند، رسوب کلسیم و اوره را از کلیه خارج می کند.

* افسردگی و خستگی مفرط را از بین می برد.

* بدن را گرم کرده، باعث ایجاد تعریق می شود و سرماخوردگی را تسکین می دهد.

* اسهال به وجود آمده بر اثر شدت سرما را درمان می کند.

* ضدعفونی کننده و ضد باکتریایی است. غرغره با مخلوطی از آب و روغن آن، دهان را ضد عفونی و بوی بد دهان را رفع می کند.

* غرغره روزانه با مخلوطی از دم کرده هل و دارچین از بدن در برابر آنفلوآنزا و عفونت های باکتریایی مانند گلودرد محافظت می کند.

* مصرف روزانه ۳ گرم هل به مدت ۱۲ هفته فشار خون بالا را کاهش می دهد.

* یک قاشق مرباخوری پودر هل را در یک لیوان شیر بریزید و آن را بجوشانید. مصرف آن با مقداری عسل قبل از خواب تقویت کننده بدن است و مانع از دست رفتن حافظه می شود.



دو شنبه 26 دی 1390برچسب:داستانهای شندیدنی, :: 16:41 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
  رفتاری محبت آمیز

«باید برای همنوعان خود وقت صرف کنید. حتی برای مدتی کوتاه کاری برای دیگران انجام دهید. در ازای آن کار پولی نگیرید و فقط به انجامش افتخار کنید.»

 آلبرت شوایترز

در زمان جنگ، آبراهام لینکلن اغلب به بیمارستانها سر می زد و با سربازان زخمی صحبت می کرد. یک بار دکترها به سرباز جوانی گفتند که در آستانه ی مرگ است. لینکلن بالای سر او رفت.

رئیس جمهور از او پرسید: «از دست من کاری بر می آید؟»

سرباز که لینکلن را نشناخته بود، به زحمت گفت: «می شود یک نامه به مادرم بنویسید؟»

قلم و کاغذ آوردند و رئیس جمهور هرچه جوان می توانست بگوید، نوشت: «مادر عزیزم، هنگام انجام وظیفه، سخت مجروح شدم. متأسفانه دیگر حالم خوب نمی شود. خواهش می کنم برای من ناراحت نباش. از طرف من ماری و جان را ببوس. خداوند یاور تو و پدرم باشد.»

سرباز انقدر ضعیف شده بود که نتوانست ادامه بدهد. به همین دلیل لینکلن نامه را از طرف او امضا کرد و اضافه نمود: «از طرف پسر شما نوشته شده، توسط آبراهام لینکلن.»

مرد جوان خواست نامه را ببیند. وقتی فهمید چه کسی نامه را نوشته است، پرسید: «شما رئیس جمهور هستید؟»

لینکلن به آرامی پاسخ داد: «بله، من رئیس جمهور هستم.» سپس پرسید که آیا کار دیگری هم می تواند برای او انجام دهد.

سرباز گفت: « می شود دست مرا نگه دارید؟ این به من کمک می کند تا واپسین لحظات عمرم را راحت تر سپری کنم.»

در آن اتاق ساکت، رئیس جمهور بلند قد و لاغر اندام، دسن پسر را گرفت و تا دم مرگ، با گرمی با او سخن گفت.



دو شنبه 26 دی 1390برچسب:شیخ بهایی , :: 16:23 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

داستان قاضی القضات شدن شیخ بهایی

روزى شاه عباس به شیخ بهایى گفت: دلم می ‏خواهد ترا قاضى القضات کشور نمایم تا همانطور که معارف را نظم دادى، دادگسترى را هم سر و سامانى بدهی، بلکه حق مردم رعایت شود.
شیخ بهایى گفت: قربان من یک هفته مهلت می ‏خواهم تا پس از گذشت آن و اتفاقاتى که پیش خواهد آمد،چنانچه باز هم اراده ی ملوکانه بر این نظر باقى بود دست به کار شوم و الا به همان کار فرهنگ بپردازم.
شاه عباس قبول کرد و فردا شیخ سوار بر الاغش شده و به مصلای ( محل نماز خواندن) خارج از شهر رفت و افسار الاغش را به تنه درختى بست و وضو گرفت و عصای خود را کنارى گذاشت و براى نماز ایستاد، در این حال رهگذرى که از آنجا می ‏گذشت، شیخ را شناخت، پیش آمد و سلام کرد. شیخ قبل از نماز خواندن جواب سلام را داد و گفت: اى بنده ی خدا من می ‏دانم که ساعت مرگ من فرار رسیده و در حال نماز زمین مرا مى بلعد! تو اینجا بنشین و پس از مرگ من الاغ و عصاى مرا بردار و برو به شهر به منزل من خبر بده و بگو شیخ به زمین فرو رفت. و لیکن چون قدرت و جرات دیدن عزرائیل را ندارى چشمانت را بر هم بگذار و پس از خواندن هفتاد مرتبه قل هو الله احد مجددا چشم هایت را باز کن و آن وقت الاغ و عصاى مرا بردار و برو.
مرد با شنیدن این حرف از شیخ بهایى با ترس و لرز به روى زمین نشست و چشمان خود را بر هم نهاد و شیخ هم عمامه خود را در محل نماز به جاى گذاشته ، فوراً به پشت دیوارى رفت و از آنجا به کوچه ‏اى گریخت و مخفیانه خود را به خانه خویش رسانیده و به افراد خانواده خود گفت: امروز هر کس سراغ مرا گرفت بگوئید به مصلا رفته و برنگشته، فردا صبح زود هم من مخفیانه می روم پیش شاه و قصدى دارم که بعداً معلوم می شود.
شیخ بهایى فردا صبح قبل از طلوع آفتاب به دربار رفت و چون از نزدیکان شاه بود، هنگام بیدار شدن شاه اجازه حضور خواست و چون به خدمت پادشاه رسید عرض کرد: اعلیحضرت، می خواهم کوتاهى عقل بعضى از مردم و شهادت آنها را فقط به سبب دیدن یک موضوع، به شاه نشان دهم و ببینید مردم چگونه عقل خود را از دست می دهند و مطلب را به خودشان اشتباه می فهمانند.
شاه عباس با تعجب پرسید: ماجرا چیست؟ شیخ بهایى گفت: من دیروز به رهگذرى گفتم که چشمت را هم بگذار که زمین مرا خواهد بلعید و چون چشم بر هم نهاد من خود را مخفى ساخته و به خانه رفتم و از آن ساعت تا به حال غیر از افراد خانواده ام، کسى مرا ندیده و فقط عمامه خود را با عصا و الاغ در محل مصلى گذاشتم، ولى از دیروز بعدازظهر تا به حال در شهر شایع شده که من به زمین فرو رفتم و این قدر این حرف تکرار شده که هر کس می گوید من خودم دیدم که شیخ بهایى به زمین فرو رفت! حالا اجازه فرمایید شهود حاضر شوند!
به دستور شاه مردم در میدان شاه و مسجد شاه و عمارت‏هاى عالى قاپو و تالارها و عمارت مطبخ و عمارت گنبد و غیره جمع شدند، جمعیت به قدرى بود که راه عبور بسته شد، لذا از طرف رئیس تشریفات امر شد که از هر محلى یک نفر شخص متدین و فاضل و مسن و عادل براى شهادت تعیین کنند تا به نمایندگى مردم آن محل به حضور شاه بیاید و درباره فقدان شیخ بهایى شهادت بدهند. بدین ترتیب 17 نفر شخص معتمد و واجد شرایط از 17 محله ی آن زمان اصفهان تعیین شدند و چون به حضور شاه رسیدند ، هر کدام به ترتیب گفتند:
به چشم خود دیدم که چگونه زمین شیخ را بلعید! دیگرى گفت: خیلى وحشتناک بود ناگهان زمین دهان باز کرد و شیخ را مثل یک لقمه غذا در خود فرو برد. سومى گفت: به تاج شاه قسم که دیدم چگونه شیخ التماس می کرد و به درگاه خدا گریه و زاری می نمود. چهارمى ‏گفت: خدا را شاهد می گیرم که دیدم شیخ تا کمر در خاک فرو رفته بود و چشمانش از شدت فشارى که بر سینه ‏اش وارد می آمد از کاسه سر بیرون زده بود.به همین ترتیب هر یک از آن هفده نفر شهادت دادند. شاه با حیرت و تعجب به سخنان آنها گوش می کرد. عاقبت شاه آنها را مرخص کرد و خطاب به آنها گفت:
بروید و مجلس عزا و ترحیم هم لازم نیست زیرا معلوم می شود شیخ بهایى گناهکار بوده است! وقتى مردم و شاهدان عینى رفتند، شیخ مجدداً به حضور شاه رسید و گفت: قبله ی عالم. عقل و شعور مردم را دیدید؟ شاه گفت: آرى، ولى مقصودت از این بازى چه بود؟ شیخ عرض کرد: قربان به من فرمودید، قاضى القضات شوم.
شاه گفت: بله ولى این موضوع چه ارتباطی به آن دارد؟ شیخ گفت: من چگونه می توانم قاضى القضات شوم با اینکه می دانم مردم هر شهادتى بدهند معلوم نیست که درست باشد، آن وقت حق گناهکاران یا بى گناهان را به گردن بگیرم. اما اگر امر می فرمایید ناچار به اطاعتم! شاه عباس گفت: چون مقام علمى تو را به دیده ی احترام نگاه کرده و می کنم لازم نیست به قضاوت بپردازى، همان بهتر که به کار فرهنگ مشغول باشى.


قهوه از بروز دیابت نوع دو جلوگیری می کند


پزشکان چینی در طی آزمایشی جدید دریافته‌اند که قهوه از فعالیت‌ ماده‌ای که با بروز دیابت نوع دوم مرتبط است، جلوگیری می‌کند و به همین دلیل مصرف چند فنجان قهوه در روز تاثیر مهمی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد.

لینگ شنگ و کیون هوآنگ دو متخصص چینی و دستیاران آنها در این ‌باره می گویند: مطالعات قبلی نشان داد افرادی که روزانه چهار فنجان قهوه می‌نوشند ۵۰ درصد کمتر با خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مواجه می‌شوند. همچنین در ازای نوشیدن هر فنجان اضافی قهوه این خطر تا هفت درصد دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

این متخصصان کتذکر شدند که افزایش مقدار ماده‌ای موسوم به «پلی‌پپتید آمیلوئید ایزلت انسانی» به طور فزاینده یک فرآیند بیماری‌زایی موثر در بروز دیابت نوع دوم را موجب می‌شود.

در این مطالعه که در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شده دو گروه از ترکیبات موجود در قهوه شناسایی شده است که از فعالیت پلی‌پپتید آمیلوئید ایزلت انسانی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب افرادی که مرتب قهوه می‌نوشند از مزایای این ترکیبات مفید موجود در قهوه در پیشگیری از دیابت نوع دوم بهره‌مند می‌شوند.



با خوردن قارچ از سرطان سینه در امان بمانید

در دنیا بیش از ۱۴ هزار نوع قارچ وجود دارد که ۳ هزار نوع آن قابل مصرف است. ۷۰۰ نوع آن خاصیت دارویی دارد و حدود هزار و ۴۰۰ نوع آن سمی است. به گزارش سایت «ehow»، اسامی ۴ نوع قارچ معروفی که مصرف بالایی دارد، عبارت است از: سفید دکمه ای، قارچ صدفی، کریمینی و پرتبلا.

خواص قارچ های سفید دکمه ای:

*برای سیستم ایمنی بدن مفید است. 

*مس موجود در آن به گلبول سازی بدن کمک می کند. 

*پتاسیم آن به بدن کمک می کند تا ریتم طبیعی قلب را حفظ کند. در بهبود عملکرد عصب و عضله نیز موثر است. 

*قارچ کم کالری بوده و از ۹۰درصد آب تشکیل شده است. 

*پتاسیم موجود در آن باعث کاهش فشارخون می شود. 

*منبع عالی سلنیم (نوعی آنتی اکسیدان) است.

*خطر بروز سرطان سینه و پروستات را کاهش می دهد. 
 

*از آنجا که غنی از فیبر، پروتئین و ویتامین B است، به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

*عصاره آن سردردهای میگرنی را متوقف می کند.



با خوردن روزی یک عدد گردو از پزشک بی نیاز شوید

در حالی که متخصصان تغذیه و سلامت تاکید می کنند که مصرف یک مشت از مغز خشکبار در روز خطر بروز بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مغز گردو علاوه بر این ها، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد و مصرف روزانه یک عدد مغز گردو شما را از پزشک بی نیاز می کند.

مغز گردو منبع غنی از چربی های مفید یا همان اسیدهای چرب امگا ۳ است که در ماهی و تخمه کتان یافت می شوند. این چربی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. علاوه بر این، چربی های امگا ۳ در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند، خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارند و از بدن در برابر آرتریت، آسم، پسوریازیس، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و انواع خاصی از سرطان ها محافظت می کنند.

این اسیدهای چرب درعین حال خاصیت ضد افسردگی دارند و برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی، مانیا افسردگی، اختلال دو قطبی و بی ثباتی های خلقی مفید هستند.

مغز گردو رژیم غذایی غنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر امراض قلبی و عروقی است. بعلاوه مغز گردو با کاهش میزان کلسترول بد خاصیت ضد التهابی دارد و عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد. نقصان در عملکرد اندوتلیال با افزایش خطر بیماریهایی چون فشار خون بالا، دیابت، سطح غیرعادی کلسترول و بیماری قلبی مرتبط است.

علاوه بر این ها، مغز گردو حاوی ترکیبات محافظ اعصاب مانند ویتامین ای، فولیت، ملاتونین، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات در بهبود کارکرد مغز و به تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر هستند.



برای کاهش وزن غذاهای حاوی فسفر و آهن بخورید

مصرف مواد غذایی که از لحاظ پروتئین، فیبر و آهن غنی هستند برای کاهش وزن ضروری است.

محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:‌ افرادی که به تازگی لاغر شده اند باید سه وعده غذایی را مرتب و به همراه میان وعده هایی مصرف کنند تا دوباره چاق نشوند.

وی در ادامه افزود: تاکید بر اصلاح عادت های غلط غذایی، استمرار عادات خوب غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، شیرینی جات و فست فودها در این افراد توصیه می شود.

انوشه با بیان اینکه افرادی که برنامه غذایی منظمی دارند کالری بیشتری می سوزانند خاطر نشان کرد: مصرف سبزیجات، میوه های حاوی فیبر و روغن های گیاهی، روغن زیتون، روغن کانولا از جمله موادی است که برای جلوگیری از چاقی ضروری است.

براساس تحقیقات انجام شده مصرف بادام، سیب، خرما و یا انبه خشک، تخم مرغ، توت، انگور یا موز، لوبیا، گوشت بدون چربی و ماهی جلوی چاقی را می گیرد.

بادام حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، چربی و فیبر است و سیب، توت فرنگی، هلو، پرتقال و گریپ فروت حاوی پکتین (نوعی فیبر) است که تا ساعت ها احساس سیری ایجاد می کند و همچنین خرما و انبه خشک حاوی ویتامین سی و آهن هستند.

در این تحقیقات آمده است: تخم مرغ همانند بمب پروتئینی عمل می کند و همچنین تخم مرغ منبع آهن و لیستین است که برای سلامت مغز مفید است و همچنین اسید آمینه لوسین که در گوشت، گوشت ماهی و مرغ و لبنیات وجود دارد برای پرورش ماهیچه عضلانی و تنظیم هورمن ها برای کنترل اشتها و سوزاندن چربی ضروری می باشد.



یک شنبه 18 دی 1390برچسب:, :: 18:17 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 از چوب های زیر بغل تا قهرمان جهان

چند سال پیش در الکارت در کانزاس، دو برادر نوجوان در مدرسه وظیفه ی مهمی داشتند. وظیفه ی آنان این بود که هر روز اجاق بزرگ کلاس را روشن کنند. صبح روزی سرد، برادرها اجاق را تمیز و پر از چوب کردند. یکی از آنان قوطی نفت سفید را برداشت و روی چوب ها ریخت و آتش را روشن کرد.

انفجار ساختمان را لرزاند. آتش برادر بزرگ تر را کشت و پاهای برادر کوچک تر نیز سوخت. بعدها معلوم شد که قوطی نفت سفید اشتباها پر از بنزین بوده است.

پزشک گفت که باید پاهای پسر جوان را قطع کنند. مادر و پدرش درمانده شده بودند. یکی از پسرهای شان را از دست داده بودند و اکنون پسر دیگرشان پایش را از دست می داد. اما آنان ایمان شان را از دست ندادند. از دکتر خواستند قطع عضو را به تعویق بیندازد. دکتر نیز پذیرفت.

آنان هر روز از دکتر می خواستند که قطع عضو را عقب بیندازد، با این امید که پاهای پسرشان بهبود یابد. دو ماه والدین و پزشک تردید داشتند که پاهای پسر را قطع کنند یا نه. آنان از این فرصت استفاده کردند و به پسر تلقین کردند که سرانجام می تواند روزی دوباره راه برود.

آنان هرگز پاهای پسر را قطع نکردند. اما وقتی سرانجام پانسمان ها را باز کردند، معلوم شد که پای راست او تقریبا هفت سانتیمتر از پای چپش کوتاهتر است. انگشتان پای چپش کاملا سوخته بود. با این حال پسرک قوی و با اراده بود.

با آنکه درد شدیدی داشت، خود را وادار می کرد که هر روز تمرین کند و سرانجام توانست چند قدم راه برود. پسرک در حالی که به آرامی بهبود می یافت، سرانجام چوب های زیر بغلش را برداشت و توانست به طور عادی راه برود. بعد از مدتی شروع به دویدن کرد.

پسر جوان با اراده ی قوی خود توانست بدود و آنقدر دوید که روزی پاهایی که نزدیک بود قطع شوند،او را تا آستانه ی دستیابی به رکورد جهانی دو رساندند. نام او چیست؟ او گلن کانینگهام بود به «سریعترین انسان دنیا» معروف شد و در مدیسون اسکوئر گاردن قهرمان جهان شد.

کتاب مرجع حکایات

برگرفته از کتاب سوپ جوجه



یک شنبه 18 دی 1390برچسب:بادام زمینی, :: 17:16 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
بادام زمینی چربی خون را کاهش می دهد

مصرف بادام زمینی میزان کلسترول بد خون و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

 

چند تن از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاثیر مصرف روزانه ۵۰ گرم بادام زمینی را در یک مدت زمان ۴ هفته ای بر ۳۷ بیمار دچار افزایش کلسترول خون بررسی کردند.

 

بر پایه یافته های این تحقیق، مصرف بادام زمینی به میزان ۱۵ درصد کل انرژی مورد نیاز روزانه، میزان کلسترول تام، کلسترول بد یا ال.دی.ال و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

پیش از این نیز بررسی ها تاثیر مفید آجیل از جمله بادام زمینی را در کاهش چربی های بد خون و پیشگیری از بیماری های قلبی نشان داده بود.



یک شنبه 18 دی 1390برچسب:نارنگی, :: 17:10 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
نارنگی، اکسپکتورانت طبیعی


نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به‌ عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

 

درمان نفخ شکم با نارنگی

 

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی به تنهایی می‌توانند به درمان نفخ شکم خود بپردازند. این گروه می‌توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب نارنگی یا میوه خشک شده نارنگی مصرف کنند. این مواد همگی خاصیت ضد‌نفخ دارند. حتی افرادی که تمایل دارند می‌توانند میوه خشک شده نارنگی را به‌صورت پودر در آورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

 

نارنگی اکسپکتورانت طبیعی

 

میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضد‌سرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است. مصرف این میوه زمستانی به افرادی که مبتلا به سرفه‌های خلط‌دار هستند، بسیار توصیه می‌شود. این میوه همانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط‌آور دارد و موجب تخلیه اخلاط موذی از گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود.

 

۷ خواص کاربردی و درمانی نارنگی

 

شاید تا امروز نارنگی را تنها به‌عنوان یک میوه خوش آب و رنگ و خوشمزه می‌شناختید اما با مطالعه این نکات خواهید دید که این میوه در برخی شرایط بحرانی می‌تواند مانند دارویی شفابخش به کمک شما بیاید.

 

*افرادی که دچار مسمومیت با الکل می‌شوند می‌توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم‌زدایی نارنگی به بیمار کمک می‌کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

 

*اگر به فشار خون مبتلا هستید، نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا به بیمار کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کند.

 

*افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می‌توانند از طریق میوه نارنگی، پودر نارنگی یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را جبران کنند.

 

*پوست خشک شده نارنگی یکی از مفیدترین بخش‌های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه‌های روزهای سرد زمستانی است.

 

در مصرف نارنگی زیاده‌روی نکنید…

 

زیاده‌روی در مصرف تمامی موادغذایی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد؛ نارنگی نیز از این امر مستثنا نیست و مصرف بیش از ۵ عدد نارنگی در روز ممکن است دردسر آفرین باشد. افراط در مصرف نارنگی موجب افزایش گاز روده شده و ناراحتی‌های گوارشی برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد.

 

نارنگی از آن جهت که راحت‌ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود بیشتر توسط بچه‌ها خورده می‌شود. بنابراین باید مراقب بچه‌ها بود زیرا مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی آن‌ها را به اسهال و کندی عملکرد روده‌ها مبتلا می‌کند. یکی دیگر از عوارض مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی بروز آفت و التهاب در دهان و زبان مصرف‌کننده است.

 

مراقب باشید هرگز نارنگی را به‌صورت مخلوط با شیرگاو میل نکنید. ترکیب این ۲ موجب بروز دردهای شکمی می‌شود.

 

نارنگی و تداخل دارویی

افرادی که در نسخه دارویی آن‌ها داروهایی وجود دارد که به افزایش میزان پتاسیم خون‌شان کمک می‌کند، باید مراقب باشند که مصرف همزمان این دارو با نارنگی موجب افزایش بیش‌ازحد پتاسیم در بدن آن‌ها می‌شود و این مسئله خود عوارض جانبی متعددی به‌دنبال دارد. بنابراین افرادی که از داروهای حاوی پتاسیم مصرف می‌کنند باید در مصرف نارنگی دقت کنند و حتما با مشاوره متخصص خود این میوه را مصرف کنند.



خانم ها باید بتوانند تشخیص دهند، که چه زمانی ماده آرایشی شان برای استفاده مناسب است و چه زمانی بهتر است دیگر آن را دور بیندازند.

 

این حالت باعث می شود، یک لایه کمرنگ سفید خاکستری روی رژگونه پودری یا لایه ای گچی روی کرم ها به وجود بیاد. برای این که از به وجود آمدن این حالت جلوگیری کنید بعد از استفاده از مرطوب کننده یا کرم پودر چند دقیقه صبر کنید و بعد رژگونه بزنید.همچنین می توانید قبل از استفاده از رژگونه چربی های صورت را پاک کنید و بعد از استفاده نیز برس رژگونه را با یک حوله خشک تمیز کنید.
در مورد کرم ها و پودرها ترکیب ظاهری آن ها نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر ترکیب رژگونه تان بسیار سفت و سخت شده بود و به راحتی از هم جدا نمی شد و تکان نمی خورد، باید یک رژگونه نو بخرید.

اگر رژگونه تان مرطوب یا نم دار شود، احتمال رشد باکتری ها در آن تسریع می شود این رطوبت می تواند ازتماس برس با کرم پودر یا کرم صورت به رژگونه سرایت کند.» دابروف می گوید:«وقتی شما رژگونه خود را روی کرم صورت یا کرم پودر می مالید، چربی ها لابه لای موهای برس گیر می کنند و به رژگونه انتقال می یابند.»

دیر فاسد می شود

دقت بیشتر در مورد سایه های کرمی و مایع

خرابی اش را از ظاهرش بفهمید

پنکیک از آن دسته لوازم آرایش هایی که احتمال فاسد شدن آن بسیار کم است و می توانید تا مدت ها استفاده کنید، هر پنکیکی را حداقل می توان یک تا ۲ سال استفاده کرد. نیکیتا ویلسون می گوید:«بعضی از پنکیک هایی که منشا گیاهی دارند مقدار بسیار کمی آب دارند بنابراین اگر آن را در اطراف محیط های مرطوبی چون حمام قرار دهید احتمال رشد باکتری ها در آن وجود دارد. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی (botanical) وجود داشت یا روی آن نوشته بود که موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا… . دارد باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آن ها مقداری آب وجود دارد.

به جز مواردی که فرمول و حالت پودری دارند، تقریبا تمام کرم پودرها بر پایه آب هستند که این، به معنای این است که باکتری ها عاشق آن ها هستند. جیم همر می گوید: «وقتی هنوز بسته بندی کرم پودر باز نشده است می توان تا ۲ سال از آن نگهداری کرد ولی وقتی یک بار بسته بندی آن باز شود بهتر است تنها ۶ ماه تا یک سال بعد از آن استفاده کرد.» 

باکتری ها عاشقش هستند

ریمل از آن دسته لوازم آرایشی است که باید نسبت به آن بیشترین حساسیت را داشته باشید، «جیم همر»، متخصص ترکیبات شیمیایی مواد آرایشی می گوید:«هربار که برس ریمل را بیرون می آورید، از آن استفاده می کنید و دوباره آن را سر جایش برمی گردانید، در این مسیر برس میزانی باکتری جذب می کند و آن را به درون ریمل می برد.» وقتی باکتری ها درون ریمل تجمع کنند، می توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهب و گل مژه در ناحیه چشم ها بشود. اگر می خواهید از سلامت ریمل خود مطمئن باشید هر ۲ تا ۳ ماه ریمل را عوض کنید. «پتی دابروف »، آرایشگر می گوید:«وقتی ریمل شما خراب می شود بویی نزدیک به بوی گازوئیل از آن به مشام می رسد.» هرگاه در چشم های تان احساس ناراحتی کردید و نشانه هایی از بعضی بیماری ها را در آن ها دیدید، باید نخستین کاری که می کنید دور انداختن تمام لوازم آرایش های مربوط به چشم تان باشد چون ممکن بیماری به آن ها سرایت کرده باشد. اگر بعد از یک یا ۲ روز خوب نشد حتما به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

 

دقیقا همان قانونی که درباره پنکیک ها وجود داشت در مورد رژگونه های پودری هم صدق می کند یعنی اگر در مواد تشکیل دهنده آن آب وجود نداشته باشد، می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید ولی اگر رژگونه شما کرمی باشد باید هرسال آن را عوض کنید.ویلسون می گوید:«اگر می خواهید عمر رژگونه را زیاد کنید به طور مرتب برس آن را بشویید و رژگونه را در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید.





 

انواع کمر درد و درمان آن ها

احمدرضا جمشیدی، رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی ایران در نخستین سمینار چند رشته‌ای کمردرد، اظهار داشت: بیشترین کمردردها مربوط به کمردردهای دیسکی بوده و همه افراد در عمر خود به کمردرد مبتلا می‌شوند.

وی افزود: می‌توان با مداخلات ساده ۹۵ درصد کمردردهای مکانیکی را اصلاح کرد و باید کمتر از مباحث درمانی آزمایشگاهی و MRI استفاده کرد.

۶۰ نوع کمردرد داریم

عبدالرحمان رستمیان، فوق تخصص روماتولوژی نیز اظهار داشت: ما ۶۰ نوع کمردرد داریم که برای ۹۰ درصد این کمردردها با شرح حال می‌توان علت را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کرد.

وی با اشاره به موضوع خشکی صبحگاهی در زمینه کمردرد در افراد تصریح کرد: مسلماً تشخیص کمردردها به دلیل عوامل بسیاری که دارند زمان بر خواهد بود البته در خانم‌ها مسئله تشخیص دیرتر صورت می‌پذیرد و مردان نیز در زمینه کمردرد به علت ژنتیک ۳ برابر بیشتر از زنان دچار کمردرد می‌شوند.

صرف زمان برای گرفتن شرح حال بیمار بهتر از MRI است

شفیعه موثقی متخصص درمان کمردرد اظهار داشت: ۶۰ تا ۹۰ درصد افراد در طول عمر خود به کمردردی با درد یک روزه یا بیشتر مبتلا می‌شوند و در ایران نیز دومین علت مراجعه به پزشکان کمردرد است.

وی با اشاره به اینکه سرمنشاء ناتوانی‌ها می‌تواند کمردرد باشد افزود: این در حالی است که ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از ۳۳ میلیارد دلار در زمینه کمردرد هزینه می‌کند البته می‌توان با صرف زمان برای گرفتن شرح حال بیمار بهتر کمردرد را تشخیص و درمان کرد تا از MRI استفاده شود.

موثقی با بیان اینکه برای تشخیص دردهای مکانیکی بهتر است از MRI کمتر استفاده شود، افزود: ۹۰ درصد کمردردها به طور طبیعی بهبود می‌یابد و بهترین روش برای تشخیص و درمان در این زمینه ارتباط و آموزش به بیماران است.

ورزش معادل دارو برای درمان کمردرد اثر دارد

نجفی‌زاده، عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) با اشاره به درمان کمردردهای التهابی که به صورت تدریجی صورت می‌پذیرد اظهار داشت: در این راستا فعالیت بهتر از استراحت زیاد است و باید برای درمان بهتر کمردرد و ارتقای کیفیت زندگی افراد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خستگی مفرط صبحگاهی و درد خشکی کمر در یک ساعت بعد از بلند شدن از خواب باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اکثر بیماران در فاز نخست درمانی خود بیماری خود را انکار می‌کنند اما پزشکان باید روش آموزشی مناسبی برای آنان ارائه کنند زیرا این افراد باید سالها دارو مصرف کنند و با این نوع درمان خود را وفق دهند.

نجفی‌زاده به کنترل دردهای کمر با ورزش و ترک سیگار نیز اشاره و تصریح کرد: مسلماً سیگار درد کمر را بیشتر می‌کند و ورزش نیز می‌تواند معادل نتایج دارویی در اصلاح و قدرت‌بخشی به عضلات افراد نقش ایفا کند.

عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) در ادامه به مباحث دارویی در حوزه درمان کمردرد نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس مطالعات بالینی که صورت پذیرفته به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که داروی کورتن برای درمان کمردرد به مدت طولانی استفاده شود.



پنج شنبه 15 دی 1390برچسب: کشتی تایتانیک , :: 18:33 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
 تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا کند


بسیاری از عشاق سوگند می خورند که درزندگی و مرگ با هم بمانند، اما فکر نمی کنم کسی بتواند در این خصوص از خانم ایزیدور اشتراوس پیشی بگیرد.

سال ۱۹۱۲ خانم اشتراوس و همسرش مسافر کشتی تایتانیک در آن سفر نحس بودند. بسیاری از زنان نجات یافتند، اما خانم اشتراوس یکی از معدود زنانی بود که زنده نماند، آن هم به دلیلی بسیار واضح.او تحمل جدایی از همسرش را نداشت.

پیشخدمت خانم اشتراوس به نام میبل که از این فاجعه جان سالم به در برد، داستان را این گونه تعریف کرد:

«هنگامی که تایتانیک در شرف غرق شدن بود، زنان و کودکان وحشت زده اولین کسانی بودند که سوار قایق های نجات شدند. خانم و آقای اشتراوس آرام بودند و سایر مسافران را دلداری می دادند. آن ها به بسیاری از مسافران کمک کردند تا سوار قایق نجات بشوند.»

میبل می افزاید: «اگر آن ها نبودند. من هم غرق می شدم. من در چهارمین یا پنجمین قایق بودم. خانم اشتراوس وادارم کرد تا سوار قایق بشوم و چند شال ضخیم به دور من پیچید.»

سپس آقای اشتراوس به همسرش التماس کرد تا او هم با من و دیگران سوار قایق بشود.خانم اشتراوس را افتاد. پایش را روی لبه ی عرشه ی کشتی گذاشت تا سوار قایق بشود. اما ناگهان تصمیم خود را عوض کرد. او برگشت و قدم به کشتی در حال غرق شدن گذاشت.

شوهرش التماس کنان گفت: «خواهش می کنم، عزیزم. سوار قایق شو!»

خانم اشتراوس به عمق چشمان مردی که زندگی خود را با او گذرانده بود، نگاه کرد. آن مردی که بهترین دوستش بود، همراه واقعی و آرامش روحش بود. خانم اشتراوس بازوی همسرش را گرفت و بدن لرزان او را به خود نزدیک کرد.

خانم اشتراوس قاطعانه جواب داد: «نه. من سوار قایق نمی شوم. سال های زیادی را با هم زندگی کرده ایم. اکنون هم پیر شده ایم تو را ترک نمی کنم.هر جا بروی با تو می آیم.

همان جا برای آخرین بار، دست در دست هم روی عرشه ی کشتی ایستادند و شاهد غرق شدن کشتی بودند. این زن وفادار بدون ترس در کنار همسرش ایستاد. شوهرش هم با محبت فراوان برای حمایت او را در بر گرفته بود. با هم برای همیشه  …..

 



چهار شنبه 14 دی 1390برچسب:, :: 12:8 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 شوره سر یک اختلال شایع بوده که سبب خارش سر هم می شود. اگر چه شوره سر، یک اختلال تهدید کننده زندگی شخص نمی باشد، ولی ممکن است به صورت دائمی وجود داشته باشد و فرد را آزار دهد.

در صورت بروز این مشکل شما دو راه پیش روی خود دارید:

یکی این که با درمان های گران قیمت نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

دوم این که می توانید با راه های طبیعی و کم هزینه، آن را درمان کنید.

راه های طبیعی درمان شوره سر:

۱- هر روز موهای خود را شانه بزنید. با شانه زدن، گردش خون را در ریشه های موی خود تسریع می بخشید. سر خود را خم کنید و از پشت گردن تا بالای موهای خود را شانه کنید. بلافاصله بعد از شانه زدن با انگشتان، پوست سر خود را ماساژ دهید تا به تسریع گردش خون کمک کنید.

۲- سر خود را همیشه تمیز نگه دارید. سرکه رقیق شده با مقداری آب را روی سر خود بریزید و با پارچه سر خود را ببندید. اگر ترجیح می دهید که سوزش را احساس نکنید می توانید از روغن نارگیل به جای آن استفاده کنید. پس از قراردادن روغن نارگیل بر روی سر، با انگشتان خود، سر را ماساژ دهید و یا شانه بزنید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، سر خود را با آب داغ (در حدی که نسوزید) بشویید.

۳- عادات غذایی خود را اصلاح کنید. اگر شما از درون سالم باشید، باید بدن شما از بیرون هم نشانگر سلامت درون شما باشد. با مصرف میوه و سبزیجات به میزان لازم، شوره سر تحت کنترل درمی آید.

۴- بعد از زدن شامپو، در مرحله آخر آبکشی، موهای سر خود را با مخلوط آب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو بشویید. این کار نه تنها از بروز شوره جلوگیری می کند، بلکه درخشندگی خاصی به موهای شما خواهد داد.

۵- اگر از شوره سر خود شدیداً رنج می برید و مقدار آن بسیار زیاد است، می توانید از این درمان ها در طول شب بهره ببرید.

قبل از خوابیدن، سر خود را به روغن بچه آغشته کنید. سر خود را با روسری ببندید تا بالش کثیف نشود. صبح روز بعد سر خود را با شامپو بشویید. این کار را تا از بین بردن کامل شوره سر ادامه دهید.

روش دیگر این است که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و آن را قبل از خوابیدن، روی سر خود بمالید. با پارچه سر خود را پوشانده و بخوابید. فردا صبح، سر خود را با شامپو بشویید.

۶- اضطراب و استرس از جمله عوامل مهم در بروز شوره سر هستند. لذا با حفظ آرامش، به رفع شوره سر خود کمک کنید

منبع:http://www.apam.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%b1-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a8%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f



چهار شنبه 14 دی 1390برچسب: خرما, :: 12:4 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 خرما یک خوردنی مغذی است که گرسنگی را زود از بین می‌برد و برای آن دسته از کسانی که به شیرینی‌ها علاقه‌مند هستند، انتخاب خوبی است.

واقعیت این است که خرما کالری بیشتری نسبت به اغلب میوه‌ها دارد، اما خوشبختانه با وجود شیرینی در این میوه و کالری بالای آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزایش وزن نمی‌شود.

در حقیقت اکثر انواع خرماها سدیم و کلسترول و چربی ندارند و به همین دلیل مصرف آن عارضه چندانی به وجود نمی‌آورد.

انواع گونه‌های خرما

خرمای ایرانی گونه‌های متعددی دارد که مصارف هر کدام از آن‌ها متفاوت است. گونه‌هایی مانند مهتری، سلانی، شهمران، کلوته و… که در میان این گونه‌ها شاید نام مضافتی برای شما از همه آشناتر باشد، گونه‌ای از خرما که به شکل رطب در بازارهای داخلی و خارجی با طعمی بسیار دلچسب به فروش می‌رسد.

ارزش غذایی

خرما سرشار از فیبرهاست. هر ۱۰ عدد خرما حدود ۲۳۴ کالری دارد و وجود کلسیم و ویتامین B6 و سدیم، آهن، پتاسیم و پروتئین، آن را به یک منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای انسان تبدیل کرده است.

به یاد داشته باشید که خرما به علت داشتن قند زیاد که از نوع قند ساده است، در صورت مصرف زیاد و با افزایش انرژی مصرفی می تواند باعث چاقی شود.

ترکیبات خرما

ترکیبات شیمیایی خرما شامل ساکاروز ۲۵ درصد، گلوکز ۵۰ درصد، مواد آلبومینوئیدی، آب و پکتین است. خرما ویتامین‌هایی مانند A، B، C، E و مقادیری املاح معدنی دارد.

ترکیب آن در صد گرم میوه تازه، شامل ۱۶۳ کالری انرژی، ۹/۰ گرم پروتئین، ۳/۰ گرم چربی، ۳۸ گرم گلوسید، ۳۰ میلی‌گرم فسفر، ۳/۱ میلی‌گرم آهن، ۵۱ میلی‌گرم کلسیم و ۱۰ میلی‌گرم ویتامین C است.

به علاوه میوه خشک، ۳۰۰ کالری انرژی، ۲ گرم پروتئین، ۶/۰ گرم چربی، ۶۰ میلی‌گرم گوگرد، ۵۰ میلی‌گرم فسفر، ۶۵۰ میلی‌گرم پتاسیم، ۶۵ میلی‌گرم منیزیم، ۷۰ میلی‌گرم کلسیم، ۲ میلی‌گرم آهن، ۲/۲ میلی‌گرم نیاسین و مقدار کمی سدیم دارد.

جایگاه خرما در هرم غذایی

خرما را باید در هرم مواد غذایی، میوه به حساب آورد. با توجه به اندازه، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است که شما آنچه که بر اساس نیاز روزانه دو تا سه واحد میوه می‌خورید، می‌توانید این تعداد را به جای یکی از این واحدهای میوه استفاده کنید.

افراد دیابتی یا کسانی که سابقه دیابت در خانواده آن‌ها وجود دارد، باید تعادل را در مصرف خرما حفظ کنند.

خرمای رسیده

بخش کمی از گونه‌های خرما پیش از رسیدن کامل و در مرحله کال برداشت می‌شوند. این خرماها با توجه به گونه، زرد یا قرمز هستند. اما به دلیل مقدار زیاد تانن، مصرف‌کنندگان طعم گس آن را احساس خواهند کرد.

بیشتر خرماها زمانی که کاملاً رسیده شده‌اند در مرحله رطب یا تمر، برداشت می‌شوند. در این زمان مقدار قند خرما به حداکثر میزان خود رسیده و رطوبت و محتوای تانن آن کمتر شده و از نظر بافت، نرم‌تر از خرمای نرسیده است.

کیفیت خرما

اندازه میوه، رنگ، بافت، نظافت و بدون نقص بودن میوه از ضایعاتی مانند سوختگی، کرم خوردگی، شکرک زدن در سطح میوه و ترش شدن و میکروارگانیسم‌ های فاسد کننده از شاخص‌های ظاهری خوب بودن خرما هستند. میکروارگانیسم‌های فاسد کننده از شاخص‌های ظاهری خوب بودن خرما هستند.

شاخص دیگر، میزان شیرینی است. ساکاروز قند اصلی بعضی از گونه‌هاست. در حالی که قند کمتر در بعضی دیگر از گونه‌ها دیده می‌شود. کل قند موجود در خرمای خوب باید ۵۰ درصد در خرمای تازه و ۷۵ درصد در خرمای خشک باشد.

ترش شدن

تخمیر میکروبی سبب ترش شدن خرمایی می‌شود که بیشتر از ۲۵ درصد رطوبت دارند. در صورت نگهداری خرما در دمای صفر درجه سانتی‌گراد، می‌توان آن را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه نگهداری کرد و در صورت نگهداری در کابینت منزل یک ماه بیشتر قابل استفاده نیستند.

شکرک زدن

کریستال شدن قند خرما زیر پوست و در گوشت آن در گونه‌های نرم آن دیده می‌شود. با این که شکرک زدن بر طعم خرما تأثیری ندارد اما بافت و ظاهر آن را تغییر می‌دهد. برای جلوگیری از شکرک زدن، باید خرما را در درجه حرارت مناسب نگهداری کرد.

فساد میکروبی

فساد میکروبی در نتیجه آلوده شدن به مخمرها، کپک‌ها یا باکتری‌ها اتفاق می‌افتد. این میکروارگانیسم‌ها با تبدیل قند خرما به اسید استیک، موجب به وجود آمدن بوی سرکه در آن می‌شوند. برای جلوگیری از این فساد، خرما باید تا رطوبت ۲۰ درصدی خشک شود، در دمای پیشنهاد شده انبار شود و بهداشت در مراحل گوناگون کاشت و داشت و برداشت تا بسته‌بندی رعایت شود.

کرم خوردگی

ممکن است در مراحل مختلف برداشت و یا هنگام نگهداری خرما به لارو بعضی از حشرات آلوده شود. برای پیشگیری از این آلودگی می‌توان آن را با مواد ضدعفونی کننده‌ای مانند متیل برومید یا کربن دی‌اکسید ضدعفونی و در بسته‌های ضد حشره نگهداری و انبار کرد.
خرما

شرایط نگهداری خرما

در صورت نگهداری خرما در دمای صفر درجه سانتی‌گراد، می‌توان آن را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه نگهداری کرد و در صورت نگهداری در کابینت منزل یک ماه بیشتر قابل استفاده نیستند. چنانچه بخواهیم به مدت طولانی‌تر آن را فریز کرد.

خرماهای خشک معمولاً تا یک سال در یخچال نگهداری می‌شوند. اگر خرما خشک شد با ریختن کمی آب گرم و یا حتی آب میوه شکل بهتری به خود می‌گیرد.

عوامل آنزیمی و غیر آنزیمی می‌توانند موجب تیره شدن خرما شوند. این مسئله با زیاد شدن دما و رطوبت، افزایش پیدا می‌کند. برای غیر فعال کردن عوامل آنزیمی باید غلظت اکسیژن را در محیط کم کرد.

خرید خرما

اکثر سوپرمارکت‌ها خرماهای تازه و یا خشک شده را در لیست فروش خود قرار می‌دهند. در هر دو حال شما سعی کنید خرمایی را انتخاب کنید که پوست آن نازک باشد و بوی بدی نگرفته باشد و همچنین روی سطح آن اثری از دانه‌های شکر دیده نشود.



 بیشترافراد روی بالش‌هایی می‌خوابند که بسیار کثیف و قدیمی هستند اماپزشکان و متخصصان خواب توصیه می‌کنند که هر ۱۲تا ۱۸ ماه یک‌بار باید یک بالش جدید بخرید. اگر عمر بالش شما بیش از ۲ سال است، مطمئنا زمان تعویض آن فرا رسیده است. این را بدانید که یک بالش کهنه وسیله‌ای مناسب برای برطرف کردن نیاز شما به خواب مناسب نیست و ارزش ابتدایی خود را نیز از دست داده است و می‌تواند کوله‌باری از مواد حساسیت‌زا و آلرژن مانند قارچ، کپک و گردوغبارهایی بسیار ریز باشد.

یک بالش مناسب یعنی…

خوابیدن روی یک بالش نامناسب می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد و شما را به بیماری‌هایی مانند تشدید سردردها، بی‌حس‌شدن شانه و بازو و خرخر کردن دچار کند. این را هم بدانید که برای جلوگیری از درد کمر و گردن، تنها کافی است یک بالش بلند زیر سرتان قرار دهید. دکتر جفری گلدشتاین، رئیس بخش ستون فقرات بیمارستان فوق‌تخصصی استخوان و مفاصل دانشگاه نیویورک سیتی می‌گوید:«یک بالش مناسب باید به اندازه کافی سفت باشد تا سروگردن را با ستون فقرات به‌طور موازی قرار دهد، درست همانند وقتی که در حالت ایستاده هستیم.»

بالش نرم یا سفت،مسئله این است؟

به شیوه خوابیدن خود توجه کنید؛ کسانی که به پشت یا طاق‌باز می‌خوابند، باید یک بالش متوسط و سفت را بدون این‌که سرشان به جلو متمایل شود، زیر سر خود بگذارند همچنین آن‌ها باید بالشی را پیدا کنند که برای قرار گرفتن گردن، قوس بیشتری داشته باشد.

کسانی که به پهلو می‌خوابند، یک بالش نازک و سفت بهترین تکیه‌گاه برای‌شان است تا فضای خالی بین گوش و شانه آن‌ها را پر کند.

و اما کسانی که روی شکم یا دمر می‌خوابند، به یک بالش نرم‌تر و سبک‌تر نیاز دارند تا به آن‌ها برای جلوگیری از فشار وارده به گردن، کمک کند.

اما مهم‌ترین توصیه: شما باید خود را به پهلو یا به پشت خوابیدن عادت دهید چون به حالت دمر خوابیدن می‌تواند مشکلاتی جدی برای کمر و ستون فقرات شما به‌وجود آورد.

اسفنج بهتر است یا پر؟

بالش‌های پر شده از پر که از پرز لایه زیرین پرهای غاز یا اردک پر شده‌اند، نرم‌ترین و گران‌ترین نوع بالش هستند. برای تعادل بیشتر، شما می‌توانید بالش خود را از مخلوط پر و کرک یا پر خالص که کمی سفت‌تر است انتخاب کنید. بالش‌های پر شده از الیاف پلی‌استری نازک و نرم هستند و قیمت مناسبی دارند؛ اما ممکن است در اثر شست‌وشو در آن برآمدگی ایجاد شود و قلنبه قلنبه شوند که این می‌تواند برای گردن شما مشکل ایجاد کند. بالش‌های اسفنجی نیز بسیار نرم هستند و اشکال گوناگون منحنی مانندی دارند که از گردن و سر محافظت می‌کنند و خودبه‌خود حالت سر را به‌خود می‌گیرند اما اکثر متخصصان می‌گویند بالش‌های اسفنجی‌ که قیمت‌های بالاتری نسبت به بقیه بالش‌ها دارند نسبت به آن‌ها که ارزان‌ترند، از نظر راحتی هیچ‌گونه برتری‌ ندارند.

بالش‌هایی خاص برای افراد خاص

بالش‌هایی وجود دارد که برای افراد خاصی طراحی شده اند، مانند بالش‌های ضد‌آلرژی که از مواد ترکیبی درست شده‌اند و مخصوص افرادی هستند که به پر حساسیت دارند. پژوهش‌های متعدد نشان داده است این بالش‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به بالش‌های از جنس پر، محافظ بهتری در برابر گردوغبارهای بسیار ریز و ذراتی که در پر وجود دارند، هستند.برخی از افراد نسبت به دمای بالش‌ها حساس هستند، این افراد باید از بالشی استفاده کنند که باعث گرم کردن سر و تعرق آن نشود. این نوع بالش‌ها، بالش‌های خنکی هستند که از دانه‌های ریزی پر شده‌اند که گرما را جذب می‌کنند و طوری از سطح آن خارج می‌کنند که صورت را خنک نگه می‌دارند. با این بالش‌ها شما مجبور نیستید برای خنک شدن مرتب بالش خود را برگردانید. بالش‌هایی هم وجود دارد که مخصوص کسانی است که از گردن‌درد رنج می‌برند. این بالش‌ها که در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگونی در دسترس هستند، برای محافظت بیشتر از گردن طراحی شده‌اند، با این‌که مطالعات زیادی مبنی‌بر کارآمد بودن این بالش‌ها صورت نگرفته است اما پس از مدتی استفاده از آن، متوجه کارایی خوب آن خواهید شد.

بالش‌هایی درمان گر

بالش‌های شیبدار مثلثی‌شکلی در بازار موجود است که برای افرادی که دچار سوزش معده هستند بسیار مناسب است. زمان خوابیدن روی این بالش‌ها، هنگامی که طاق‌باز می‌خوابید، مری از شکم بالاتر قرار می‌گیرد که این مانع از برگشت اسید معده که سبب به‌وجود آمدن سوزش معده است، می‌شود. با این حال برخی از این افراد به دلیل این‌که روی این بالش‌ها سر می‌خورند، نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وقتی خانم‌های باردار به ۳ ماهه دوم بارداری خود می‌رسند، برای خوابیدن راحت دچار مشکل می‌شوند که برای حل آن بالش‌هایی مخصوص مادران باردار طراحی شده است. این نوع بالش‌ها چند نوع طرح مختلف دارند که از منحنی کوچک به شکل U تشکیل شده که برای تکیه دادن شکم و بدن به آن طراحی شده است و هنگام خوابیدن به پهلو از سر، ران‌ها، کمر و پاها محافظت می‌کند.

اما نوع دیگری از بالش‌ها بسیار جالب هستند؛ آن‌ها بالش‌های صوتی هستند که برای افرادی تهیه شده که هنگام خواب دوست دارند به موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش دهند. این بالش با یک گوشی استاندارد به یک منبع صوتی وصل می‌شود و لایه‌ای دارد که رویه اسپیکرها را از آن درست می‌کنند تا موسیقی را با صدایی آرام پخش کند که فقط کسی که روی آن خوابیده بتواند صدا را بشنود. برخی از این بالش‌های صوتی می‌توانند مانند یک ساعت زنگدار عمل کرده و صبح‌ها فرد را از خواب بیدار کنند



چه بخوریم تا افسرده نشویم؟

 

یک متخصص اعصاب و روان می گوید: با خوردن لبنیات و برخی مواد غذایی دیگر سطح اسید آمینه تریپتوفان را در بدن افزایش دهید. دکتر معصومه صیفوری اظهار داشت: سروتونین یک نوروترنسمیتر است که در تنظیم احساسات نقش مهمی را ایفا می‌کند و پیش زمینه ساخت آن در بدن وجود آمینوی تریپتوفان است.

دکتر صیفوری در ادامه تصریح کرد: لذا با خوردن مواد غذایی حاوی تریپتوفان می‌توان سطح تولید سروتنین را افزایش داد و از بروز اختلال افسردگی تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

 

وی گفت: لبنیات یکی از مهمترین منابع تامین تریپتوفان هستند و در کنار آن می‌توان از تخمه آفتابگردان، دل و جگر، ماهی نیز نام برد.

 

دکتر صیفوری تاکید کرد: مصرف بعضی مواد غذایی با کاهش استرس همراه است زیرا فعالیت سروتونین را در پی دارد که فرد را آرام کرده و احساسات را تنظیم می‌کند. در واقع تولید سروتونین احساس سرخوشی در انسان ایجاد کرده و مانع از بروز افسردگی می‌شود.

 

گفتنی است، از مهمترین منابع تامین تریپتوفان می‌توان به گل کلم، بروکلی، تخم مرغ، جوجه، اسفناج و میگو اشاره کرد.



آمارها نشان داده است که طی دهه گذشته نرخ ابتلا به رفلکس معده ۵۰ درصد افزایش یافته و طبق بررسی‌های جدید چاقی می‌تواند عامل مهمی در بروز افزایش موارد ابتلا به رفلکس معده باشد.

رفلکس اسیدی وضعیتی است که در آن اسید معده به داخل حلق و مری باز می‌گردد و باعث احساس سوزش شدید در این ناحیه از دستگاه گوارش می‌شود. این بیماری با عواملی چون چاقی، رژیم غذایی حاوی چربی زیاد، الکل و سیگار مرتبط است.

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که در نروژ انجام گرفته است تعداد افراد مبتلا به رفلکس معده از ۶/۱۱ درصد در سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ میلادی به ۱/۱۷ درصد در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ افزایش یافته است. این مطالعه آماری روی ۳۰ هزار نفر در نروژ انجام گرفته است.

این آمار هم چنین حاکیست زنان بیش از مردان مستعد رفلکس معده هستند و هم چنین علائم این بیماری اغلب در افراد میانسال شدیدتر است.

علایم رفکلس اسیدی عبارتند از:

- سوزش سر دل که یک احساس سوزش از معده یا پایین قفسه سینه به سمت گردن است.

- درد قفسه سینه

- اشکال در بلع

- خس خس کردن، فرسایش دندانی و آسم از علائم دیگر آن است زیرا شیره‌های معده می‌توانند راهشان را به سمت گلو، دهان و راه‌های هوایی شش‌ها باز کنند.

به گزارش ایسنا، برای بیشتر افراد مبتلا به رفلکس اسیدی، ناراحتی همراه با علایم می‌تواند کیفیت زندگی و فعالیت‌های روزانه شامل کار کردن را تحت تاثیر قرار دهد. رفلکس اسیدی همچنین علت سوزش سردل است و در موارد شدید می تواند بسیار دردسر ساز باشد. هنگامی که التهاب مری وجود دارد، جدار مری تخریب می‌شود و ممکن است زخمی شده و منجر به باریک شدن مری شود و بلع غذا و گاهی اوقات مایع را دردناک و مشکل سازد.



پیش از این تاثیر مثبت شکلات خالص بر کاهش فشار خون و بیماری های قلبی ثابت شده بود. ولی بر اساس یک پژوهش جدید در کشور سوئد، شکلات خالص یا سیاه می تواند باعث کاهش بروز سکته مغزی شود.

خواص شکلات

پژوهشگران این تاثیر را به فلائونوئید موجود در کاکائوی خالص نسبت می دهند.

شکلات ترشح هورمون آندروفین در بدن را تحریک می کند که همین امر باعث احساس شادی و سرحالی می شود.

مقدار مناسب مصرف شکلات برای تاثیرات مثبت در بدن، هفته ای ۴۵ گرم می باشد.



یک شنبه 4 دی 1390برچسب:خبری, :: 12:32 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

مرد ۳۰ ساله ابهری روز گذشته پس از ۹ سال فلج مغزی، روز گذشته در میان ناباوری از کما خارج شد و پزشکان را به حیرت فرو برد.

واحد مرکزی خبر زنجان: زمستان سال ۸۲ جوان ۲۱ ساله ای به نام محمدرضا پیکانی که دچار یک بیماری ویروسی شده بود، پس از چند بار مراجعه به پزشک، هوشیاری اش را از دست داد و به کما رفت.

پس از مدتی در حالی که پزشکان امید چندانی به نجات این جوان نداشتند، وی به درخواست همسرش از بیمارستان به خانه انتقال یافت و زن جوان با تلاش شبانه روزی و مراقبت از او، امید داشت شوهرش سلامت خود را بازخواهد یافت.

پس از ۹ سال، روز گذشته این زن یکباره با مشاهده لبخند شوهرش، متوجه شد تلاش هایش به بار نشسته و شوهر بیمارش که از ۹ سال پیش دچار فلج مغزی شده بود، بار دیگر به زندگی بازگشته است.

با انتقال مرد بیمار به بیمارستان، پزشکان اعلام کردند، بهبود این بیمار در حالی که امید چندانی برای بازگشت دوباره او به زندگی وجود نداشت، شبیه معجزه است.

خانم عباس آبادی، همسر مرد بیمار در این باره گفت: همراه ۲ فرزندم و با تکیه بر قدرت بی پایان الهی و امید به بهبود همسرم، مشکلات را تحمل کردم و اکنون خداوند پاداش تلاش هایمان را داده است.

پزشکان اعلام کردند: سال ۸۲ محمدرضا پیکانی که جوان ۲۱ ساله ای بود، بر اثر ابتلا به یک بیماری ویروسی که از طریق پا به نخاع و مغزش رسوخ کرده بود، فلج مغزی شد. او اکنون پس از ۹ سال به محرکات بیرونی از جمله گریه و خنده پاسخ می دهد و با دیدن همسر و فرزندانش، می توان نشانه های قدردانی او را در چشمانش شاهد بود.

براساس آخرین خبرها، مرد ابهری در آینده ای نه چندان دور می تواند با کمک پزشکان به زندگی عادی اش باز گردد.



شنبه 3 دی 1390برچسب:خواص زنجبیل , :: 12:29 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

زنجبیل در روم باستان بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است به طوریکه هر پانصد گرم آن  قیمت یک گوسفند زنده بوده است. گویا در چین باستان نیز برای به دست آوردن زنجبیل، جنگ هایی رخ داده است.
طی قرن ها، تجارت این گونه ادویه اصل اقتصاد جهان را تشکیل می داد. به نوشته «هلث مد» زنجبیل از زخم روده پیش گیری می کند. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد این گیاه با انواع مختلف سلول های سرطانی از جمله سرطان ریه، تخمدان، روده بزرگ، سینه، پوست، پروستات و پانکراس مقابله می کند.

دیگر خواص زنجبیل عبارتند از:

* قندخون، چربی و کلسترول را کاهش می دهد. از بیماری دیابت پیش گیری می کند.

* با داشتن خاصیت ضدقارچی با عفونت های قارچی مقاوم به دارو مقابله می کند.

* با علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله می کند.

* گلودرد مربوط به سرماخوردگی را تسکین می دهد. با ایجاد تعریق سموم بدن را دفع می کند.



شنبه 3 دی 1390برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

یک متخصص پوست توصیه کرده است که مبتلایان به تبخال باید از قاشق و لیوان شخصی استفاده کنند.   

 وی اضافه کرد: زمانی که شدت تبخال زیاد نیست می‌توان از داروهای موضعی مانند بتَادین و کرم‌های مخصوصَ تبخال استفاده کرد.

 

دکتر پورسینا توصیه کرد: شخصی که تبخال دارد باید از بوسیدن کودکان خودداری کند، همچنین از دست کاری تبخال خودداری کند چرا که باعث پخش شدن در بقیه نواحی صورت و بدن می‌شود.

 

وی افزود: تبخال به شکل دانه‌های پرآب گروهی نزدیک به هم است به عنوان مثال فرد بعد از سرماخوردگی یا همزمان با سرماخوردگی بعد از احساس سوزش، دانه‌های پر آب نزدیک به هم که آنها را با نام وزیگول می‌شناسیم پدیدار می‌شوند.

 

دکتر پورسینا گفت: ویروس نوع یک در دوران کودکی بصورت یک عفونت اولیه حاد با تب زیاد، حال عمومی بد، آبریزش شدید از دهان و سوزش در ناحیه حلق همراه است.



چرا نباید گوشت را بیشتر از ۱۰ روز فریز کرد؟

کارشناسان بهداشت توصیه می‌کنند که نباید گوشت را بیش از ۱۰ روز در فریزر نگهداری کرد. فریز کردن گوشت بیش از ۱۰ روز باعث از بین رفتن پروتئین موجود در آن می‌شود و بر سالم بودن آن تاثیر می‌گذارد که باعث مسمومیت غذا می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان؛ با مصرف گوشت‌های تازه و سالم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های گوارشی جلوگیری کرد چرا که مصرف این گونه مواد گوشتی باعث می‌شود که کبد، کلیه و مغز به خوبی وظایف خود را انجام ندهند.

علت اصلی بیماری‌های گوارشی، مصرف گوشت ناسالم و عدم پخت صحیح آن می باشد که باعث رشد باکتری در آن می‌شود.

به گزارش ایندین‌تایمز، مصرف گوشت حیوانات مریض باعث بروز بیماری‌ در انسان از جمله اسهال در کودکان می‌شود.

 



شنبه 3 دی 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 زندگی من گوش به فرمان زندگی توست.

موریل روکیسر

یک شب خود را در کنفرانسی در واشنگتن دی سی یافتم. خوشبختانه، در همان شب باکی فولر هم در همان هتل سخنرانی داشت. به موقع به سالن کنفرانس رفتم تا تمام سخنرانی او را گوش بدهم. این مرد هشتاد ساله مرا به حیرت وا داشت. با آن ذهن هوشیار، عقل و خردی ژرف و انرژی بی پایان. وقتی سخنرانی به پایان رسید با هم به طرف پارکینگ زیر زمینی راه افتادیم تا به ماشین لیموزین فرودگاه که برایش فرستاده بودند برسیم.

باکی با اضطرابی که کم تر در او دیده می شد نگاهی به من انداخت و گفت: «امشب باید برای یک سخنرانی دیگر به نیویورک بروم.می دانی، حال آنی اصلا خوب نیست.خیلی نگران او هستم.»

باکی فولر زمانی به طور پنهانی به من گفته بود که به همسرش آنی قول داده تا قبل از او بمیرد تا زمانی که نوبت مرگ آنی برسد، بتواند در جهان دیگر به او خوشامد بگوید.برداشت من از این سخنان فقط یک امید بود نه یک تعهد الزام آور.این نشان می داد که تا چه حد باک مینستر فولر را دست کم گرفته بودم.

اندکی پس از سخنرانی باکی در نیویورک، به او خبر دادند که آنی در بیمارستان لس آنجلس به کما رفته است. پزشکان هم احتمال داده بودند که او هرگز به هوش نخواهد آمد.باکی با اولین پرواز به لس آنجلس رفت.خود را فورا به بیمارستان رساند و در کنار تخت آنی نشست و چشمانش را بست.

او به آرامی از دنیا رفت.

باکی نمونه بارز یک فرد توانا در انتخاب نوع زندگی است.او حتی زمان مرگ خود را هم انتخاب کرد.با آرامش کامل و با آغوش باز به جهان باقی شتافت.این کار یک اقدام بسیار شجاعانه و گامی به سمت جلو بود.

چند ساعت بعد،آنی هم با آرامش کامل به او ملحق شد. او به قول خود وفا کرده بود و در جهان دیگر منتظر آنی بود.

 توماس اف. کرام

برگرفته از کتاب سوپ جوجه برای روح زن و شوهرها



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب