درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

از مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان اجتناب کنيد زيرا اين نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئي که بر کبد مي‌گذارند ناراحتي‌هاي معده و مري ايجاد مي‌کنند.
به گزارش حامیان ولایت،   به نقل از وب دا، يک کارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: در حالت عادي درجه حرارت بدن بين 36 تا 38 درجه است، گرمازدگي به حالتي گفته مي‌شود که دماي بدن به مدت طولاني و به دلايل محيطي و استعداد فردي به بيش از 40 درجه افزايش يابد.



ادامه مطلب ...


با فرارسیدن فصل گرما و بالا رفتن درجه حرارت در روزهای تابستان ، افزایش ساعات تابش نور خورشید و شدت اشعه ماورای بنفش ؛ سلامت بدن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و دراین دوران باید مراقب بود که به گرمازدگی ، التهاب و ورم روده و بیماری های دیگر مبتلا نشد .

در چنین روزهایی بیماری های کبدی نیز انسان را تهدید می کند . برای نمونه زردی یرقان ؛ اگر کارکرد کبد خوب نباشد ، خطر ابتلا به این بیماری نیز افزایش خواهد یافت .



ادامه مطلب ...


آب سيب يك ليوان 90
آب نارنج يك قاشق 4
آبغوره 100گرم 20
آجيل يك ليوان 750
آجيل درهم 100گرم 650
آرد ذرت 100 گرم 370
آرد گندم 100 گرم 360
آلبالو ( كمپوت) 100 گرم 90
آلبالو با هسته 100گرم 60
آلبالو با هسته يك ليوان 60
آلوي زرد 100گرم 75
آلوي قرمز 100گرم 45



ادامه مطلب ...


 

پیرمردی بر روی الاغش بنشسته بود و از بیابانی می گذشت . سالکی را دید که پیاده بود .

 پیرمرد پرسید: ای مرد به کجا رهسپاری ؟

سالک گفت : به دهی که گويند مردمش خدا نشناسند و كينه و عداوت مي ورزند و زنان خود را از ارث محروم مي كنند .

 پير مرد گفت : به خوب جايي مي روي .

سالك گفت : چرا ؟



ادامه مطلب ...


غذاهای تاثیرگذار بر روی شیر مادر

شیر مادر

همان طور که می دانیم مواد غذایی مختلفی که مادر شیرده در طول شبانه روز مصرف می کند بر روی شیر او نیز بی تاثیر نیست.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، دكتر سید‌ضیاءالدین مظهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: دل درد، نا آرامی و كولیت كه برخی از شیرخواران دچار آن می ‌شوند، می ‌تواند بر اثر غذایی كه مادر خورده است، به وجود آمده باشد.

 

همچنین بو و طعم مواد غذایی وارد شده در شیر مادر ممكن است، شیرخوار را نسبت به خوردن شیر بی‌ میل كند.



ادامه مطلب ...


عوامل کاهش دهنده شیر مادر

 

استرس  در شرایط بسیار متفاوتی از لحاظ جسمی یا روحی ایجاد می شود. این پدیده ممکن است در اثر اتفاقاتی ناخوشایند، خوشایند و یا تغییر در شرایط زندگی مثل بچه دار شدن به وجود آید. تأثیر استرس  بر تولید شیر الزاماً مستقیم نیست، بلکه ممکن است در اثر آن، تداخل بسیار کمی بین رفتار و توجهات مادر و نیازهای کودک ایجاد شود. برای مثال ممکن است مادر به دلیل محدودیت های زمانی یا عدم آگاهی از نیازهای کودکش به میزان کافی به کودک شیر ندهد که باعث گرسنه ماندن و بی قراری کودک و نیز کاهش میزان تولید شیر مادر می شود.

مهم ترین نکته برای ادامه ی 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 19 تير 1391برچسب:آیت الکرسی, :: 18:35 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

امام محمد باقر از امیر المومنین (ع) روایت فرموده:

هنگامی که آیت الکرسی نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آیه الکرسی آیه ای است که از گنج عرش نازل شده و زمانی که این آیه نازل گشت هر بتی که در جهان بود با صورت به زمین خورد.


در این زمان ابلیس ترسید و به قومش گفت : "امشب حادثه ای بزرگ اتفاق افتاده است باشید تا من عالم را بگردم و خبر بیاورم.

ابلیس عالم را گشت تا به شهر مدینه رسید مردی را دید و از او سوال کرد: "دیشب چه حادثه ای اتفاق افتاد"

مرد گفت "رسول خدا فرمود:" آیه ای از گنج های عرش نازل شد که بت های جهان به خاطر آن آیه همگی با صورت به زمین خوردند. ابلیس بعد از شنیدن حادثه به نزد قومش رفت و حادثه را به آن ها خبر داد.



ادامه مطلب ...


در داستان جالبى از امیر المومنین حضرت على(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است كه روزى رو به سوى مردم كرد و فرمود: به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن كدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه:

"ان الله لا یغفر ان یشرك به و یغفر ما دون ذلك لمن یشاء"

(خداوند هرگز شرك را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر كس كه بخواهد مى بخشد)
سوره نساء آیه 48


امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه :



ادامه مطلب ...


.

بر منتظران مژده بده منتظر آمد / از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

*******************

ای منتظران گنج نهان می آید / آرامش جان عاشقان می آید

****************

بر بام سحر طلایه داران ظهور / گفتند که مهدي صاحب الزمان می آید

************

فرخنده میلاد امام زمان بر منتظران مبارک...

بر چهره دلرباي مهدي صلوات



خبر آمد خبری در راه است

سرخوش آن دل که از آن آگاه است

شاید این جمعه بیاید … شاید

پرده از چهره گشاید … شاید

دست افشان … پای کوبان می روم

بر در سلطان خوبان می روم



ادامه مطلب ...


 


 
این حکم کلی نیست!
 


برترین ها: حرف و حدیث‌های زیادی در مورد 2 روش زایمان در جامعه وجود دارد. خانم‌ها معمولا در جمع‌های خانوادگی و دوستانه از تجربیات خود می‌گویند و یکی از این روش‌ها را تایید و دیگری را رد می‌كنند. در حالی‌که انجام عمل زایمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است! نمی‌توان در مورد خوب و بد بودن و منافع و مضرات هیچ کدام از این روش‌ها حکم کلی صادر کرد. انتخاب هر کدام از این روش‌ها توسط پزشک، پس از سنجیدن عوامل زیادی صورت می‌گیرد. اگر شرایط را کاملا عادی و طبیعی فرض کنیم، پیشنهاد پزشک زایمان طبیعی است. این طبیعی بودن فاکتورهای زیادی دارد مثلا سایز جنین با اندازه لگن مادر تناسب داشته باشد و پیش‌بینی عبور او از لگن مادر برای پزشک امکان‌پذیر باشد. سلامت جنین هم در این میان مهم است چراکه زایمان طبیعی عملی زمان‌بر است و ‌گاه تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد و جنین هم باید توان همراهی این دوران را داشته باشد. مسائلی مثل شکل قرار گرفتن جنین در شکم مادر و ضربان قلب او از عواملی است که شکل زایمان را تعیین می‌کند.
 



ادامه مطلب ...


برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی ها در کنار سایر میوه ها استفاده می کنیم و شاید تا به امروز خیلی به خواص و توانایی این گیاه سبز رنگ دقت نکرده بودیم. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که می تواند در نقش چربی سوز به کار رود. در این مطلب شما را با روشهایی برای چربی سوزی با خیار آشنا می کنیم.

_ یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعنا را به همراه ۳۵۰ گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. فراموش نکنید که کلسیم موجود در ماست نیز یک چربی سوز ایده آل است.

_ یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب ۱۰۰ گرم پنیر فتا، یک خیار خرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و ۱۰۰ گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب۲ است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می شود.

_ آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم های خیارها را خارج کنید و سپس آنها را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را ۵۰۰ میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید. این سوپ شدیدا متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.

_ اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعنا ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس گونه می توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیبهایی است که چربی سوز هستند.



پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:39 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

تفـاوت عشـق و ازدواج

یک روز پدر بزرگم برام یه کتاب دست نویس آورد، کتابی بسیار گرون قیمت و با ارزش. وقتی به من داد، تاکید کرد که این کتاب مال توئه مال خود خودته، و من از تعجب شاخ در آورده بودم که چرا باید چنین هدیه با ارزشی رو بی هیچ مناسبتی به من بده. من اون کتاب رو گرفتم و یه جایی پنهونش کردم!
چند روز بعدش به من گفت کتابت رو خوندی ؟ گفتم نه، وقتی ازم پرسید چرا گفتم گذاشتم سر فرصت بخونمش، لبخندی زد و رفت.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:ماساژ صورت, :: 17:20 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

اموزش ماساژ صورت

 
 

حرکت نرم ماساژ را هر روز یک ربع می توان انجام داد و باید به خاطر داشته باشید که قبل از ماساژ پوست تمیز و با ژل یا کرم آغشته

 شود زیرا ماساژ روی پوست خشک باعث ایجاد خستگی و چروک می شود. خیلی خوب است که نحوه ماساژ دادن را یک بار توسط

 افراد مجرب ببینید و سپس آن را اعمال کنید. در اینجا ما به بیان ساده و با استفاده از اشکال مختلف , نحوه ماساژ دادن را آموزش

 می دهیم.

در آغاز ماساژ را با حرکات نر آغاز می کنیم و بعد از آن حرکات فشاری.

1- حرکات نرم: که به صورت آرام و نرم انگشت ها را روی صورت قرار داده و به خلاف جاذبه زمین به طرف بالا ماساژ می دهیم.

2- ابتدا از چانه شروع کرده  سپس گونه ها و چشمها, دست را روی گونه گذاشته آرام به طرفین می کشیم و بعد دستها را روی

 چشمها قرار داده و خیلی آرام به طرف گوشخ صورت حرکت می دهیم.

3- انگشها را درست مثل هنگامی که پیانو می نوازیم آرام روی صورت و چشم ها حرکت می دهیم.

4- فشارهای پرتابی درست در همان نقاط مشخص شده دو انگشت را قرار داده و پوست را آرام به طرف بالا پرتاب می کنیم مثل

 وقتی که زیر لپ کودک را می زنید.

5- در دور لب نیز فشارهای پرتابی را به طرف بالا انجام می دهیم. وهمین عمل را در نثاط زیگوماتیک کوچک و بزرگ تکرار می کنیم



ادامه مطلب ...


عشق واقعی را در بیمارستان دیدم‎

چند روزی که در یکی از اتاق های بیمارستان بستری شده بودم، زن و شوهری در تخت روبروی من مناقشه ی بی پایانی را ادامه می دادند. زن می خواست از بیمارستان مرخص شود و شوهرش می خواست او همان جا بماند.

از حرف های پرستارها متوجه شدم که زن یک تومور دارد و حالش بسیار وخیم است.در بین مناقشه این دو نفر کم کم با وضیعت زندگی آنها آشنا شدم. یک خانواده روستائی ساده بودند با دو بچه. دختری که سال گذشته وارد دانشگاه شده و یک پسر که در دبیرستان درس می خواند و تمام ثروتشان یک مزرعه کوچک، شش گوسفند و یک گاو است.



ادامه مطلب ...


 

راه درمان جوش های صورت چیست ؟

 پوست و بیماری های آن 

 


 

جوش صورت یا آکنه

 آکنه  یا جوش  یک اختلال پوستی است که در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ادامه می یابد. برای درمان ابتدا باید دید که آیا ضایعات واقعاً جوش هستند؛ چون خیلی از ضایعات پوستی شبیه جوش بروز می کنند. جوش بیشتر در نواحی سِبوره ( نواحی از بدن که دارای غدد سباسه فراوان است مثل اطراف بینی، پیشانی، چانه، قسمت های فوقانی پشت و سینه و شانه ها دیده می شود.



ادامه مطلب ...


نرم افزار Winrar امکانات بسیاری داره که من فقط به یکی از امکانات کارآمد اون یعنی:
آموزش پارت بندی کردن فایل ها به وسیله نرم افزار فوق می پردازم:

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بخواهید فایلی رو که حجم نسبتا بالایی رو داره رو آپالود کنید.

سایت هایی  که امکانات اپالود دارن معمولا فایل هایی با حجم بالا رو پوشش نمیدن در ثانی برای کاربران نیز دانلود فایل های با حجم بالا با سرعت کم اینترنت بسیار سخته.

 آخرین ورژن نرم افزار Winrar را نصب کنید...



ادامه مطلب ...


فواید خواب در زمان های متفاوت از شب

برای سالم
زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم.

به موارد زیر دقت کنید تا
اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

ساعت 9 تا 11 شب:



ادامه مطلب ...


 

به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت  دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، كه درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء  را فرمود تا كودكش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اكرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت  .

به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت:

سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر كوچك هارون‏ «شبیر» كه به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار.  چون على (ع) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنكه تو خاتم پیغمبران هستى.

و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه انتخاب شد.

به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه  كشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.

تولد امام حسین (ع) بر عاشقان مبارک...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:تختی, :: 9:41 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

یکی از بهترین و قابل توجه ترین کشتی های غلامرضا تختی با «پتکوف سیراکف» قهرمان نامدار بلغارستانی بود. هر دو به دور نهایی رسیده بودند. شگرد سیراکف، فن «بارانداز» سریع و بسیار فنی بود. کشتی که شروع شد، تختی یک بار «زیر» گرفت و سیراکف را «خاک» کرد و پای او را در «سَـگک» خود گیر انداخت. سیراکف روی سگک مقاومت کرد و کشتی «سرپا» اعلام شد... غلامرضا زیر گرفت و او را خاک کرد و باز هم پای او را در سگک خود، تحت فشار قرار داد.

دقیقه سوم کشتی بود. فشار سگک موجب ناراحتی شدید پای سیراکف شد. او با دست به پایش اشاره کرد. تختی که متوجه ناراحتی او شده بود، سیراکف را رها کرد و از جا بلند شد. فریاد اعتراض تماشاچیان بلند شد که چرا این کار را کردی؟! تختی ایستاده بود و سرش پایین، او در برابر همه ی این فریادها سکوت کرده بود. سیراکف که این عمل جوانمردانه را از حریف خود دید، منتظر داور نشد و خودش دست تختی را به عنوان برنده بلند کرد.
 
وقتی قهرمان جهان شدم، آنگاه فهمیدم که باید بیشتر خم شوم تا مدال قهرمانی را به گردنم بیاویزند

زنده باد تختی



پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:نایست! حتی اگر, :: 9:2 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

در سال ۱۹۶۸ مسابقات المپیک در شهر مکزیکوسیتی برگزار شد. در آن سال مسابقه دوی ماراتن یکی از شگفت انگیزترین مسابقات دو در جهان بود.دوی ماراتن در تمام المپیکها مورد توجه همگان است و مدال طلایش گل سرسبد مدال های المپیک. این مسابقه به طور مستقیم در هر ۵ قاره جهان پخش میشود



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب