درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
با خوردن اين خوراكيها سردرد مي‌گيرید
خوردن بعضي از مواد خوراكي موجب بروز ناراحتي‌هايي در بدن مي‌شود كه در صورت آگاهي مي‌توان از آن جلوگيري كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل دريچه خبر به نقل از هلث نيوز؛ مواد خوراكي هستند كه در بسياري از افراد ايجاد سردرد مي‌كنند. اين مواد عبارتند از:


ادامه مطلب ...


در كانون خانواده آنچه كه باعث تداوم و بقای صمیمیت می گردد رفتارها و اعمال زن و مرد نسبت به هم است. در این میان نقش یك زن می تواند در ایجاد فضایی دلپذیر و جذاب بسیار مهم و قابل توجه باشد.
اگر چه ازدواج آسان نیست اما استمرار و تداوم آن بسیار مشکل تر و سخت تر است، اما در این گزارش به آنچه که زنان باید از مردان و زندگی مشترک خود بدانند می پردازیم. شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود.


ادامه مطلب ...


 
انسان در هرسال بیش از ۶ میلیون بار پلک می زند.

یک مرد معمولی حدود ۵ ماه از عمر خود را صرف اصلاح موهای صورت می کند.

مو دومین بافت در بدن است که سریع ترین رشد را دارد. مغز استخوان رتبه ی اول را دارد.

حدود ۲۰ درصد از اکسیژنی که تنفس می کنیم به مغز می رود.


ادامه مطلب ...


برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می‌کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می‌کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می‌کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند.
این راهکار‌ها به شما کمک می‌کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید. حتی در روابطی که به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند نیز موثر هستند. مطمئن باشید می‌توانید نیروی جدیدی در زندگیتان ایجاد کنید. 


ادامه مطلب ...


اگر احساس می کنید اعتماد به نفس و خود باوری تان بسیار ضعیف است،توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید .
اعتماد به نفس حسی ذاتی نیست بلکه اکتسابی می باشد ، بعضی از افراد دارای اعتماد به نفس بالایی هستند که حتی در در سخت ترین شرایط نیز اعتماد به نفس دارند اما بر عکس افراد دیگری هستند که به شدت دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و با کوچکترین حرفی دچار احساس پوچی می شوند .

اما چرا این احساس مهم است و بر آن تاکید می شود ؟ چطور کمبود این حس را می توان جبران کرد؟

چرا اعتماد به نفس مهم است :


ادامه مطلب ...


 وقتی از پای میزتان بلند می‌شوید، 10 مرتبه بیشتر گرفتار باكتری‌ها شده‌اید اما تمام باكتری‌هایی كه در كنار شما زندگی می‌كنند و هر روز قوی‌تر می‌شوند، از پشت میز و آلودگی هوا به بدنتان راه پیدا نمی‌كنند. حتی اگر در استرلیزه‌ترین شرایط زندگی كنید، باز هم یك دنیا میكروب و باكتری خوب و بد در بدن شما با هم می‌جنگند. همین موضوع بود كه باعث شد محققان برای تحقیقات جامعی بسیج شوند و مشخص كنند كه در چه نقاطی از بدن، باكتری‌ها بیشترین جمعیت را دارند.



ادامه مطلب ...


 مسمومیت‌های غذایی مشكل شایعی است كه همه ما در بخشی از زندگی‌مان با آنها مواجه می شویم، البته معمولا این مسمومیت‌ها را جدی نمی‌گیریم، اما باید بدانید كه گاهی این بیماری‌های به ظاهر ساده می‌تواند موجب مشكلات زیادی شود. اما راه جلوگیری از این بیماری‌ها چیست؟ خیلی ساده این که مواد غذایی‌تان را از آلودگی‌ها دور كنید.


 


ادامه مطلب ...


 برترین ها:  همه می‌گویند رنگ سیاه آدم را لاغرتر نشان می‌دهد اما برخی رنگ‌ها هستند كه واقعا انسان را لاغر می‌كنند نه اینكه چاقی را استتار كنند. خیلی راحت رنگ‌های قرمز، سبز و زرد را امتحان كنید تا لاغر شوید.

آخرین تحقیقات نشان داده، یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌هاست(البته میوه و سبزی‌های رنگی!) مشكل اینجاست كه در بسیاری از كشورهای دنیا از هر 01 نفر، 8 نفر به اندازه كافی میوه و سبزی‌های رنگی مصرف نمی‌كنند.

این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی كردن رژیم غذایی‌تان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما كمك می‌كند تا لاغر شوید.

قـــــــرمـــــــز: دوپینگ مثبت برای لاغری


 



ادامه مطلب ...




10 توصیه برای جوش های صورت


به نقل سایت dr90،صورت
جوش جوشی مشكل بسیاری از جوانان است. آكنه كه مردم آن را با عنوان جوش
غرور جوانی می‌شناسند یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است. این بیماری،
شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان پوست است
.



ادامه مطلب ...



 
 به پسرم درس بدهید . او باید بداند که همه مردم عادل و همه آنها صادق نیستند، اما به پسرم بیاموزید که به ازای هر شیاد، انسان صدیقی هم وجود دارد. به او بگویید، به ازای هر سیاستمدار خودخواه، رهبر جوانمردی هم یافت می شود.
به او بیاموزید که در ازای هر دشمن، دوستی هم هست.


ادامه مطلب ...


در روزگاران بسیار دور مرد آهنگری بود که  پس از گذراندن دوران جوانی پر شر و شور تصمیم گرفت روحش را وقف خدا کند سالها با علاقه کار کرد به دیگران نیکی کرد اما با تمام پرهیزگاری در زندگیش چیزی درست به نظر نمی آمد حتی مشکلاتش به شدت بیشتر می شدند.
 
یک روز عصر دوستی که به دیدنش آمده بود و از وضعیت دشوارش مطلع شد گفت واقعا عجیب است



ادامه مطلب ...


                           در میان گونه گونه مرگ ها

                           تلخ تر مرگی ست، مرگ برگ ها

                            زان که در هنگامه ی اوج و هبوط

                            تلخی مرگ ست با شرم سقوط

                            وز دگر سو٬ خوش ترین مرگ جهان٬

                            -زانچه بینی٬ آشکارا و نهان-

                            رو به بالا و ز پستی ها رها

                            خوش ترین مرگی ست، مرگ شعله ها ...

 

 



با تو حکایتی دگر، این دلِ ما به سر کند


شبِ سیاهِ قصه را، هوای تو سحر کند


باورِ ما نمی شود، در سرِ ما نمی رود


از گذرِ سینه ی ما یارِ دگر گذر کند


شِکوه بسی شنیده ام، از دلِ درد کشیده ام


کور شوم جز تو اگر زمزمه ای دگر کند


چاره ی کارِ ما تویی، یاور و یارِ ما تویی


توبه نمی کند اثر، مرگ مگر اثر کند


مجرمِ آزاده منم، تن به جزا داده منم


قاضیِ درگاه تویی، حکمِ سحرگاه تویی


با تو حکایتی دگر، این دلِ ما به سر کند


شبِ سیاهِ قصه را، هوای تو سحر کند


باورِ ما نمی شود، در سرِ ما نمی رود


از گذر سینه ی ما یارِ دگر گذر کند


شِکوه بسی شنیده ام، از دلِ درد کشیده ام


کور شوم جز تو اگر زمزمه ای دگر کند


مقصد و مقصودم تویی، عشقم و معبودم تویی


از تو حذر نمی کنم، سایه مگر سفر کند


چاره ی کارِ ما تویی ، یاور و یارِ ما تویی


توبه نمی کند اثر، مرگ مگر اثر کند



یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:آرش کمانگیر, :: 17:8 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

سيزدهم تير ماه هم زمان است با يكي از جشن هاي كهن اين مرز و بوم به نام جشن تيرگان. تيرگان كه يكي از جشن هاي همنام شدن نام روز و ماه است، به دليل ستايش از آب و نيز سالگرد تير انداختن آرش و بزرگداشت پيروزي او از اهميت ويژه اي در ميان جشن هاي ایرانیان برخوردار است...

 

 



ادامه مطلب ...


خطوط و چین و چروك نسبتا عمیق به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود و شاید تنها به كمك جراحی پلاستیك ترمیمی این خطوط و چین و چروك‌ها را بتوان از بین برد که مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت اما می‌توان تا حد زیادی با روش‌های متفاوتی ظهور این چروک‌ها را به تعویق انداخت، از تغذیه صحیح گرفته تا کرم‌های ضد چروک و حتی ماساژ که هیچ خرجی هم برایتان ندارد. ماساژ مانع به وجود آمدن خطوط بیشتر در صورت می‌شود (اگرچه با این كار نمی‌توان خطوط عمیقی كه از قبل پدید آمده‌اند را از بین برد). بهترین کار این است که هنگام استفاده از کرم‌های خانگی خودتان آنها را با این روش‌ها روی صورت ماساژ دهید. شهربانو قدوسی، فارغ‌التحصیل کالج زیبایی فیلادلفیاست که  دوره‌های موسسه زیبایی تورنتو را گذرانده است و چندین کتاب هم در زمینه زیبایی دارد. او در این مطلب برای پیشگیری از چروک، ماساژ‌هایی را برای صورت پیشنهاد می‌کند.



ادامه مطلب ...


برترین ها: به‌طور معمول تولیدكنندگان محصولات آرایشی ـ بهداشتی مردان را نادیده می‌گیرند و انگار مصرانه فقط در تعقیب خانم‌ها هستند. در دهه گذشته، روش‌های زیبایی، لوازم و فنون آرایشی و... تنها مخصوص خانم‌ها تعریف شده بودند‌ اما در جهان امروز باید این خط‌كشی برداشته شود. حالا اتفاق‌های زیادی افتاده و شیوه‌هایی مثل درمان‌های زیبایی برای صورت، ماساژها، مانیكور، پدیكور، رفع موهای زائد و رنگ كردن موها كه تنها برای خانم‌ها مجذوب‌كننده بودند، اكنون در فهرست كارهای زیبایی آقایان نیز به آن‌ها اشاره می‌شوند.



ادامه مطلب ...


اگر احساس ميكنيد مدتي است مغزتان خوب كار نميكند و حافظه كوتاه مدتتان ضعيف شده است، ميتوانيد با استفاده از برخي مواد غذايي اين كاستي را جبران كنيد و جاني تازه به قواي ذهنيتان بدهيد.

در اين مطلب با چهار ماده غذايي كه تاثير زيادي در افزايش و بهبود هوش شما دارند آشنا ميشويد.

  كربوهيدرات هاي قهوه اي

غلات تيره رنگ، سوخت مورد نياز براي بدن شما را فراهم ميكنند. اگرچه مغز شما تنها سه درصد از کل وزن بدنتان را تشكيل ميدهد اما 20 درصد از انرژی موجود در بدن را به خود اختصاص ميدهد. نان گندم سبوسدار، برنج قهوهای و كورن فلكس، منابعي غنی از كربوهيدرات هاي قهوهاي هستند.

 



ادامه مطلب ...




 در روزگاران پیشین، شهر نشینی توانگر و ثروتمند با یک روستایی طمعکار آشنا شده بود . هرگاه روستایی به شهر می آمد یکسر سراغ خانه او را می گرفت و هفته ها و ماه ها مهمان او می شد .

بالاخره روزی روستایی به شهری گفت: ای سرور من ، آقای من، چرا برای گردش و تفریح به روستای ما تشریف نمی آوری؟ تو را به خدا برای یکبار هم که شده دست اهل و عیالت را بگیر و سری به روستای ما بزن که یقینا به شما خوش خواهد گذشت. آن شهری نیز برای رد درخواست او عذرها می اورد و بهانه ها می تراشید و از مشغله فراوان خود گله آغاز می کرد .
چندین سال بر این منوال گذشت.


ادامه مطلب ...




درویشی در کوهساری به دور از خلق می زیست. در آن کوهسار ، درختانِ سیب ، گلابی و انار فراوان یافت می شد و او از آن تغذیه می کرد و در هم آنجا نیز به مراقبه و ذکر و فکر مشغول بود .

روزی آن درویش با خدای خود عهد کرد که هرگز میوه ای از درخت نچیند و تنها به میوه هایی بسنده کند که باد از شاخساران بر زمین می ریزد. مدتی بر این منوال گذشت و درویش بر عهد و پیمان خویش باقی ماند و فقط از میوه های روی زمین استفاده می کرد . پس از مدتی که گذشت ، قضای الهی ، امتحانی برای او رقم زد .

 



ادامه مطلب ...



روزی در یک دهکده کوچک ، معلم مدرسه
از دانش آموزان سال اول خود خواست تا تصویری از چیزی که نسبت به آن قدردان هستند ، نقاشی کنند. او با خود فکر کرد که این بچه های فقیر به طور حتم تصاویر بوقلمون و میزهای پر از غذا را نقاشی خواهند کرد.ولی وقتی داگلاس نقاشی ساده ی کودکانه خود را تحویل داد ، معلم شوکه شد.
او تصویر یک دست را کشیده بود ،ولی این دست چه کسی بود؟
بچه های کلاس هم مانند معلم
از این نقاشی مبهم تعجب کردند.یکی از بچه ها گفت : من فکر می کنم این دست خداست که به ما غذا می رساند. یکی دیگر گفت : شاید این دست کشاورزی است که گندم می کارد و بوقلمون ها را پرورش می دهد . هر کس نظری می داد تا این که معلم بالای سر داگلاس رفت و از او پرسید : این دست چه کسی است ، داگلاس؟
داگلاس در حالی که خجالت می کشید ، آهسته پاسخ داد : خانم معلم این دست شماست!!!!!!!
معلم
به یاد آورد از وقتی که داگلاس پدر و مادرش را از دست داده بود به بهانه های مختلف نزد او می آمد تا خانم معلم دست نوازشی بر سر او بکشد.

شما چطور؟آیا تا
به حال بر سر کودکی یتیم دست نوازش کشیده اید؟بر سر فرزندان خود چطور؟

ای پروردگاری که حیات بخشیده ای مرا ، قلبی
به من ببخش مالامال از قدرشناسی و عشق.

ویلیام شکسپیر



زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود. در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبوردرمانی از زنبور و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم  برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند. این شیوه بی‌شک یکی از راه‌های درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوه‌های درمانی طب رایج بی‌نیاز می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی با دکتر «بهنام کاویانی‌وحید» محقق و پژوهشگر زنبوردرمانی به گفت‌وگو نشستیم تا جزئیات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.

 

...



ادامه مطلب ...


بیشتر خانم‌ها در برخی از مراحل زندگی خود دچار عفونت واژن می‌شوند. خیلی از خانم‌ها هم به‌طور مداوم با این عفونت‌ها دست و پنجه نرم می‌كنند. با این حال بسیاری از این عفونت‌ها به‌سادگی قابل درمان هستند،البته به شرط این‌که قبل از هر اقدام درمانی خودسرانه به پزشك مراجعه كنید.

 



ادامه مطلب ...




این یک داستان واقعی است که در کشور ژاپن اتفاق افتاده است: شخصی,دیوار خانه اش را برای تغییر دکوراسیون خراب می کرد(در خانه های ژاپنی,فضایی خالی بین دیوارهای چوبی قرار دارد.)این شخص در حین خراب کردن دیوار,در فضای بین آن,مارمولکی را دید که میخی از بیرون به پایش کوفته شده است.



ادامه مطلب ...




دختری به میز پدرش نزدیک میشود و کنار آن می ایستد. پدر به سختی گرم کار و زیر و رو کردن انبوهی کاغذ و نوشتن چیزهایی در سررسید و اصلا متوجه دخترش نمیشود تا اینکه دختر میگوید: " پدر چه میکنی؟"

و پدر پاسخ میدهد: "چیزی نیست. مشغول ترتیب دادن برنامه هایم هستم. اینها نام افراد مهمی است که باید با آنها ملاقات کنم."

دختر پس از کمی تأمل میپرسد: "پدر، آیا نام من هم در دفتر هست؟"

بهترین دقیقه ای که سپری می کنید،دقیقه ای است که صرف خانواده خود می کنید...




خوراکی هایی که به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند



ادامه مطلب ...



قلبتان را با این مواد تغذیه کنید

برای کاهش خطر بیماری های قلبی بهتر است از یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید. شما می توانید با اضافه کردن مواد زیر به رژیم غذایی خود قلب سالم تری داشته باشید:

۱- ماهی

ماهی منبع سرشاری از اسیدهای چرب امگا۳ می باشد که با کاهش خطر ایجاد لخته های خونی و تورم، از قلب شما محافظت می کند.این چربی ها در ضمن میزان کلسترول شما را درحد مناسبی نگه می دارد.

حداقل هفته ای دوبار ماهی آزاد یا سایر ماهی های اقیانوسی مثل تن، ساردین و شاه ماهی مصرف کنید.



ادامه مطلب ...



ادویه هایی که از سرطان پیشگیری می کنند

متخصصان هندی تاکید دارند که ترکیبات شفابخش موجود در ادویه‌ها و چاشنی‌ها از بدن در برابر سموم، باکتری‌ها و ویروس‌ها، حفاظت می‌کنند.

دکتر بی‌. نیرانجان نائیک، مشاور ارشد انکوژی و جراح و متخصص ارشد تغذیه بالینی در مقاله ای جدید فهرست ادویه‌هایی را که بیشترین خاصیت ضدسرطانی دارند ارائه کرده و معتقد است افزودن این چاشنی‌ها به رژیم غذایی روزانه ضروری است.

این ادویه‌ها عبارتند از:



ادامه مطلب ...



زرده ی تخم مرغ یکی از عوامل اصلی تصلب شرائین است

تخم مرغوقتی صحبت از بیماری تصلب شرائین و سفتی عروق به میان کشیده می‌شود، زرده تخم‌مرغ می‌تواند به اندازه سیگار مضر و خطرناک باشد.

دکتر دیوید اسپنس از متخصصان برجسته نورولوژی در امریکا که سرپرستی این مطالعه جدید را عهده دار بوده خاطرنشان ساخت خوردن زرده تخم‌مرغ به همان روش سیگار کشیدن باعث سفت شدن عروق یا به اصطلاح عارضه تصلب شرائین می‌شود.

دکتر اسپنس استاد نورولوژی در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی اسکولیش وسترن و نیز رئیس مرکز مطالعات تصلب شرائین و پیشگیری از سکته در انستیتو «روبارتز» با مطالعه روی بیش از ۱۲۰۰ بیمار دریافت که مصرف زیاد و مداوم زرده تخم‌مرغ باعث افزایش تشکیل پلاک‌های کاروتید در عروق می‌شود و خطر سکته مغزی و قلبی را تشدید می‌کند. دکتر اسپنس تاکید کرد: افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی هستند باید از مصرف مداوم زرده تخم‌مرغ جدا پرهیز کنند.




چه ورزش هایی برای فعالیت مغز مفیدند؟

در طی تحقیقات صورت گرفته، پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو و قایقرانی باعث افزایش رشد مغز می‌شوند. ورزش‌هایی مانند دویدن و شنا کردن ورزش‌های هوازی بسیار عالی هستند. این ورزش‌ها می‌توانند سبب تقویت بدن، سوختن کالری و بالا بردن روحیه افراد شوند.

بر اساس یافته‌های کلینیک مایو، هر ورزشی که باعث پمپاژ قلب شود، می‌تواند خطر ابتلا به جنون را کاهش دهد، اما همه افراد نمی‌توانند شنا کنند، بنابراین کلینیک مایو ورزش‌های پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو و قایقرانی را برای افزایش رشد مغز پیشنهاد می‌کند.

یافته‌های محققان کلینیک مایو نشان می‌دهد: این ورزش‌ها نیاز به تمرکز و هماهنگی دقیق دست و چشم دارند که باعث تمرین هوازی بدن می‌شوند.

دکتر «رودولفو ساویاک»، متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو در روچستر با اشاره به تحقیق انجام شده در این زمینه می‌گوید: ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی از هر نوع در روز و پنج بار در هفته با کاهش خطر ابتلا به عملکرد ادراکی همراه است. بنابراین مهم است که فعالیت های بدنی در برنامه روزانه داشته باشیم.




چگونه پس از زایمان ورزش کنیم؟

اما اگر در طول حاملگی سعی کرده‌اید با خوردن میوه و سبزیجات و غذاهای سالم وزن‌تان را در حالت مطلوب نگه دارید و حالا پس از زایمان می‌خواهید به وزن ایده‌آل‌تان برگردید، در نظر گرفتن چه مدتی برای این کار واقع‌بینانه است؟ در چه زمانی پس از زایمان می‌توانید به تمرینات ورزشی بپردازید و اصولا چقدر کم کردن وزن سالم و صحیح است؟ جواب این است: این مدت برای هر شخص با دیگری متفاوت است.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب