درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

9 مورد متد و روش بدنسازي و فيتنس


 

به هر کجا که نگاه کنيد، با منابع مختلف اطلاعاتي درمورد متدها و روش هاي بدنسازي و فيتنس روبه رو مي شويد.
طبقه بندي اين متدها به عنوان قانون هايي براي فيتنس، کاري بس چالش انگيز است، اما براي رسيدن به هدفتان، بايد اين روش ها را امتحان کنيد.
در اينجا، 9 مورد از اين روش ها و باورها را بررسي مي کنيم که تا به حال برايتان ناشناخته بوده اند.
هرچه زودتر حقايق را درمورد ورزش بفهميد، زودتر به نتيجه ي دلخواهتان خواهيد رسيد.
باور 1: هرچه زمان بيشتري در باشگاه بگذرانيد، نتيجه ي بهتري خواهيد گرفت واقعيت: اگر فکر مي کنيد با تبديل باشگاه به خانه ي دومتان نتيجه ي بهتري خواهيد گرفت، کاملاً در اشتباهيد.
تمرينات بيش از حد رشد ماهيچه ها را متوقف مي کند و به جاي اينکه بدن شروع به دوباره سازي بافت هاي ماهيچه اي کند، آن ها را از بين ميبرد.
به ياد داشته باشيد که بايد تلاش کنيد تا زيرکانه تر ورزش کنيد، نه سخت تر.
زماني را که در باشگاه مي گذرانيد، خوب تلاش کنيد.
اما بعد به ماهيچه هايتان فرصت استراحت کردن دهيد تا بزرگتر و قوي تر شوند.
اگر تمريناتتان بيش از يک ساعت طول مي کشد، شايد بين سِت ها زمانتان را بيهوده تلف مي کنيد و يا اينکه خيلي پرتلاش ورزش نمي کنيد.
باور 2: اگر مي خواهيد قوي باشيد، بايد جثه تان بزرگ باشد واقعيت: قدرت و جثه، هيچ ارتباطي با هم ندارند.
تمرين هاي قدرتي شامل تمريناتي مي شود که هيچ کدام باعث بزرگ کردن جثه نمي شود.
حتي اگر به بسياري از متخصصين و مردان قدرتمند جهان مثل بروس لي و جکي چان هم نگاه کنيد، خواهيد ديد که با داشتن جثه اي بسيار کوچک، اما مردان بسيار قدرتمندي بودند.
هيکل کوچک اين افراد سرعت عملشان را بالا مي برد.
به همين دليل چنين متدهاي تمريني بسيار بهتر مي باشد.
اما بعضي افراد هدفشان اين است که تا مي توانند جثه شان را بزرگ کنند، اما هميشه به ياد داشته باشيد که جثه بزرگ برايتان قدرت نمي آورد.
باور 3: براي گرفتن بهترين نتيجه، بايد حتماً از جديدترين تجهيزات استفاده کنيد واقعيت: انواع مختلفي تجهيزات ورزشي در فروشگاه ها يافت مي شود، و اين مسئله معمولاً انتخاب را دشوار مي کند.
صادقانه بگويم، بهترين انتخاب هميشه انتخاب يک جفت دمبل ساده است.
زماني که با دمبل تمرين مي کنيد، حتي تا عمق ماهيچه هايتان نيز کار ميکند.
همچنين تمرينات متفاوت و متنوعي را مي توانيد با استفاده از دمبل انجام دهيد.
اين وسيله قيمت ارزاني هم دارد و مرقوم به صرفه است.
از اينرو اگر در باشگاهي عضو نيستيد، با اينوسيله مي توانيد بهترين و نتيجه بخش ترين تمرينات را در خانه خودتان انجام دهيد.
باور 4: با انجام تمرينات قلبي عروقي، ماهيچه سازي نخواهيد کرد واقعيت: درست است که اين نوع ورزش ها ماهيچه سازي را کمي دشوارتر ميسازد، اما آن را غير ممکن نمي کند.
به خاطر داشته باشيد: از آنجا که براي سوزاندن چربي هاي بيشتر ورزشهاي کارديو را انجام مي دهيد، بايد فکر جبران اين کالري هاي از دست رفته را هم بکنيد.
اين به اين معني است که مصرف کالري هاي لازم براي ماهيچه سازي را فراموش نکنيد.
بهتر است ورزش هاي کارديو را کوتاه تر اما سرعتي تر انجام دهيد، تا طولاني و استقامتي.
اين کار به قدرتي تر شدن تمريناتتان کمک ميکند.
باور 5: فقط با انجام ورزشهاي مخصوص شکم عضلات شکمتان را مي سازيد واقعيت: تا به حال با فردي روبه رو شده ايد که براي شش تکه کردن شکم خود گوشه اي ايستاده و هزاران مرتبه حرکت بشين-پاشو انجام دهد؟ با اينکه ممکن است به ظاهر خوب عضله سازي کند، اما نخواهد توانست لايه اي را که دور عضلاتش را گرفته است از بين ببرد.
براي مشاهده ي اين گروه از عضلات، بايد درصد کلي چربي بدنتن را کاهش دهيد که با انجام حرکات و تمرينات قلبي عروقي و تغذيه مناسب انجام ميگيرد.
باور 6: تا آخرين حد توان بايد روي يک ماهيچه کار کرد واقعيت: اگر سعي بر اين داريد که در طي هر تمرين، تا آخرين حد از بدنتان کار بکشيد، بدانيد که راه درستي نيست چون ممکن است باعث تمرين بيش از حد شود.
بايد سعي کنيد تا مي توانيد تمرينات خود را در حد متوسط اما صحيح انجام دهيد.
ميتوانيد در بعضي از روزها را پرکارتر و بعضي روزها را ملايم تر ورزش کنيد تا بدنتان بتواند نيرويي تازه بيابد.
البته نبايد روزهايي که تمرينات ساده و ملايم داريد را بيهوده بگذرانيد.
ميتوانيد در اين روزها روي جنبه هاي ديگر تمريناتتان تمرکز کنيد، باور 7: ماهيچه به چربي تبديل مي شود واقعيت: همانطور که امکان ندارد چربي به عضله تبديل شود، ماهيچه هم هيچوقت به چربي تبديل نمي شود.
ساختن عضله و آب شدن چربي ها در بدن، دو عمل کاملاً متفاوت هستند، و ه ردو اين مراحل مي توانند در يک زمان انجام گيرند، هرچند که خيلي نادر است.
در بيشتر مواقع بهتر است که فقط روي يک هدف تمرکز کنيد.
دليل اين کار اين است که وقتي مي خواهيد عضله سازي کنيد، بايد بيش از مقداري که مي سوزانيد، کالري مصرف کنيد.
اما براي سوزاندن چربي بايد بيش از ميزان مصرفتان، کالري بسوزانيد.
باور 8: اگر کسي هيکل خوبي دارد، حتماً حرفهايش نيز کاملاً صحيح است واقعيت: گرچه گاهي اوقات قبول حرفهاي يکي از هم باشگاهي هايتان فقط چون هيکل خودش عالي استبه نظرتان کار درستي مي آيد، اما عجله نکنيد.
قبل از هر چيز در مورد حرفهاي او تحقيق کنيد چون بعضي افراد ذاتاً به خاطر ژن خوبي که دارند خوش هيکل هستند، و هيکلشان هيچ ربطي به نوع و چگونگي تمرينات آنها ندارد.
علاوه بر آن، هر انسان با ديگري متفاوت است.
تمريناتي که براي يک نفر جواب ميدهد ممکن است براي ديگري نتيجه بخش نباشد.
نيمي از کار شما اين است که ابتدا تشخيص دهيد که براي بدنتان چه تمريناتي مفيد است.
پس به حرف همه اطمينان نکنيد، و روي حرف ها اوئل تحقيق کرده و بعد قبولشان کنيد.
باور 9: اگر پدر و مادرتان اضافه وزن دارند، شما هم همينطور خواهيد بود واقعيت: درست است که چاقي تاحد زيادي ژنتيکي است، اما راه هاي زيادي وجود دارد تا بتوانيد اين احتمال را در خود کاهش دهيد.
يکي از عوامل مهم براي اضافه کردن وزن، عوامل محيطي مثل پرخوري، جانشين شدن تکنولوژي به جاي کارهاي دستي و ورزش نکردن است.
به جاي اينکه بعد از اتمام کار روي کاناپه دراز بکشيد و چيپس بخوريد، به باشگاه برويد.
اين کار انرژي زيادي به شما خواهد داد و همچنين به شما کمک خواهد کرد که اين عوامل ژنتيکي بد را از خود دور کرده و چاق نشويد.
خوش هيکل بمانيد اينها فقط چند مورد از عقايد و باورهايي بود که حول و حوش بدنسازي و فيتنس وجود دارد.
افراد بسياري گول اين باورها را مي خورند و بر طبق اين باورها کار مي کنند.
به جاي اينکه شما هم قرباني اين باورها شويد، سعي کنيد که با دقت و نقادانه درمورد آنها فکر کنيد و قبل از اقدام به انجام کاري، همه چيز را خوب سبک و سنگين کنيد تا واقعين را دريابيد.
ممکن است به ظاهر کار دشواري بيايد، اما ارزشش را دارد



ادویه جات عمر را طولانی می کند


 

پـس بـه راهتان ادامه بدهید، مقدار بیشتری فلفل به تخم‌مرغتان اضافه کنید و مقداری گالینا‌بلانکا روی استیک بریزید. با اینکار زندگیتان را طولانی‌تر خواهید کرد.

تاریخچه انواع فلفل‌ها

فرهنگ‌های بسیاری در سرتاسر جهان در طول سال‌ها از ادویه‌ها و سس‌های تند، نه فقط برای مزه، استفاده کرده‌اند. فلفل و ادویه‌های تند و سایر ادویه‌جات در ابتدا در تمدن‌های باستانی برای تزئینات و مصارف داروئی استفاده می‌شد. امروزه، ترکیبات بسیاری از غذاهای سنتی هنوز در امریکای لاتین، آسیا، خاورمیانه و آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متداول ترین نوع فلفل که در سر‌تا‌سر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیلی پِپِر یا همان فلفل قرمز است که بعد از نمک محبوب‌ترین ادویه به حساب می‌آید. این نوع فلفل ابتدا در پرو، مکزیک و توسط سرخپوستان امریکایی ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در قرن ۱۵ و ۱۶ استفاده می‌شد. فلفل قرمز و سایر انواع فلفل‌های ادویه‌دار توسط کاشفین به سایر جهانیان در اروپا، آسیا و افریقا معرفی شدند.

اخیراً چین، ترکیه، نیجریه، اسپانیا و مکزیک بزرگ‌ترین تولید کننده‌های فلفل قرمز در جهان هستند و محصولاتشان را به همه‌ی نقاط صادر می‌کنند. امروزه، یافتن این نوع فلفل‌ها و سایر ادویه‌جات تند کار بسیار ساده‌ای است. در هر سوپرمارکتی یافت می‌شود.

چرا ادویه جات تند سلامتی‌بخش هستند؟

تمام فایده‌ها و اثرات مثبت فلفل قرمز و سایر فلفل‌های تند در کپسای‌سین، شیره این فلفل هاست که تندی این فلفل ها نیز به خاطر وجود این ماده است. کپسای‌سین ماده‌ای بی‌بو و بی‌مزه است و از نظر علمی ثابت شده است که در بسیاری از موارد از قبیل فشار‌خون، کلسترول، درد مفاصل، افسردگی و مشکلات گوارشی برای سلامتی مفید است.

کپسای‌سین ابتدا درد را کمی تحریک می‌کند اما بعد شدت آن را کاهش می‌دهد. به این دلیل معمولاً از کپسای‌سین به عنوان درمانی مناسب برای رهایی از درد به خصوص برای درد‌های بعد از عمل جراحی، درد مفاصل، درد گلو و ناراحتی‌های پوستی خاص استفاده می‌شود. اما فلفل‌ها تنها مواد تند مزه‌ای نیستند که سلامتی شما را بالا می‌برند.

زردچوبه که ماده اصلی بسیاری از سس‌های تند و کاری‌ها است و اولین بار در غذاهای خاور‌میانه، هند و آسیای جنوب شرقی یافت شده است، نیز بسیاری فایده‌ها از خود نشان داده است.

ماده اصلی زردچوبه، کارکامین است که پیشرفت بعضی امراض ویروسی را در بدن کند میکند. اخیراً هم نتایجی در مورد بروز بیماری آلزایمر نشان داده است و می‌تواند به عنوان دارویی جلوگیری کننده در این رابطه استفاده شود.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که در فرهنگ‌هایی که در برنامه ی غذایی‌شان از فلفل و ادویه‌جات استفاده می‌کنند، بیماری‌های سرطانی و حملات قلبی و انسداد جریان خون کمتر اتفاق می‌افتد.

ادویه

غذاهای تند بخورید، بیشتر زندگی کنید

گفته می‌شود که مصرف فلفل قرمز و سایر ادویه جات تند باعث تنگی نفس، زخم معده و دل درد می‌شود. باید بگوییم که به جز تنگی‌نفس، از بیشتر ادویه‌جات و سس‌های تند در حقیقت برای علاج یا جلوگیری از این ناخوشی‌ها استفاده می‌شود.

رژیم‌های غذایی که در آن‌ها بسیار از فلفل قرمز و سایر فلفل‌های حاوی کپسای‌سین و بسیاری ادویه‌های تند دیگر مثل زردچوبه استفاده می‌شود، سلامتی عمومی بدن را بالا می‌برد و ممکن است از خیلی بیماری‌های جدی و خطرناک جلوگیری کند.



ادویه ای مفید برای کاهش دردهای قاعدگی 



بر اساس تحقیقات فلفل سیاه در تسکین دردهای قاعدگی و کاهش انقباضات رحمی مفید است.

میوه فلفل سیاه یکی از مواد تشکیل دهنده مهم و عمده ادویه خوراکی است و پپرین فراوان ترین ماده موثره آن است. در
طب سنتی
، دم کرده فلفل سیاه را جهت تسکین دردهای قاعدگی توصیه کرده اند اما مطالعات جامعی در مورد آن انجام نشده بود.

مطالعه اخیر که در ایران و در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد تاثیرات مثبت فلفل را در کاهش انقباضات رحمی و تسکین دردهای قاعدگی تأیید می کند.



در اين مقاله قصد داريم نکاتي عنوان کنيم که به شما براي داشتن رژيم غذايي سالم کمک مي کند.


دو نکته اساسي بـراي داشتن رژيم غذايي سالم، اول خوردن ميزان مناسب از غـذا با تـوجه به ميزان فعاليتتان است، و ديگري استفاده از مواد غذايي است که رژيم غذاييتان را متعادل کند.
يک برنامه غذايي متعادل و سالم انواع مختلفي از مواد غذايي را شامل مي شود که عبارتند از: ميزان زيادي ميوه و سبزيجات، مواد غذايي نشاسته دار مثل نان و سيريال درست شده از غلات، مواد غذايي پروتئين دار مثل گوشت قرمز، ماهي، تخم مرغ، و بعضي از مواد لبني.
1.
غذاي خود را بر پايه مواد غذايي نشاسته دار قرار دهيد مواد غذايي نشاسته دار مانند سيريال، نان، برنج، پاستا، و سيب زميني بخش مهمي از يک رژيم غذايي سالم را تشکيل مي دهد.
تا آنجا که مي توانيد انواع مختلف اين موادغذايي را جزء برنامه غذايي روزانه خود قرار دهيد.
مواد غذايي نشاسته دار بايد حدود يک سوم مواد غذايي مصرفي ما را تشکيل دهد.
اين مواد منبع بسيار خوب از انرژي و مهمترين منبع موادمغذي در برنامه غذايي ما هستند.
علاوه بر نشاسته، اين مواد همچنين حاوي فيبر، آهن، کلسيم و ويتامين هاي B هستند.
همه ي ما بايد سعي کنيم ميزان بيشتري از اين مواد را به طور روزانه مصرف کنيم—حداقل يکي از انواع اين مواد نشاسته دار را در هر وعده غذايي خود بگنجانيد.
به اين ترتيب مي توانيد صبحانه را با سيريال شروع کنيد، براي ناهار ساندويچ و سيب زميني ميل کنيد و پاستا يا برنج نيز براي وعده شامتان باشد.
بعضي از مردم تصور مي کنند که غذاهاي نشاسته دار چاق کننده هستند، اما جالب است بدانيد که گرم به گرم، حتي کمتر از نيمي از کالري هاي آن را چربي تشکيل ميدهد.
شما فقط بايد مراقب ميزان روغن مصرفي خود به هنگام طبخ يا سرو اين نوع غذاها باشيد، چون همين روغن است که کالري اين غذاها را بالا مي برد.
چرا بايد از مواد غذايي ساخته شده از غلات و حبوبات استفاده کنيم؟ اين نوع مواد غذايي نسبت به ساير مواد غذايي نشاسته دار، حاوي ميزان زيادي فيبر و ساير موادمغذي هستند.
همچنين اين نوع غذاها بسيار کندتر هضم مي شوند، به همين دليل براي مدت زيادي شما را سير نگاه مي دارد.



ادامه مطلب ...


ادویه ای مفید برای بیماران دیابت


پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که دارچین نه تنها یک ادویه خوش عطر و مطبوع برای انواع خوردنی‌ها است، بلکه مصرف آن به بهبود سطح سلامت مبتلایان به دیابت نوع دوم نیز کمک می‌کند.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه علوم بهداشتی غربی در کالیفرنیا در این مطالعه دریافتند که میزان قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم که از مکمل‌های گیاهی دارچین طبق راهنمایی پزشک متخصص استفاده می‌کنند، نسبت به سایر بیماران دیابتی پایین‌تر است.

همچنین در این بررسی مشخص شد دارچین حاوی چندین فاکتور مهم برای سلامت قلب است که به کاهش کلسترول بد خون و چربی مضر تری گلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون کمک می‌کنند.

در بازبینی اطلاعات جمع‌آوری شده از 543 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم، پزشکان در یک بازه زمانی 4 تا 18 هفته‌ای به مقایسه بیمارانی که دارچین را به شکل قرص مصرف کردند با گروهی دیگری از بیماران که دارچین استفاده نکردند، پرداختند.

پزشکان در بررسی‌های پیشین خود در سال 2008 میلادی در مورد مکمل‌های دارچین اظهار داشتند که این ماده خوراکی هیچ تاثیری بر سطح کلسترول یا قندخون ندارد اما آنان در آخرین بررسی‌های خود اطلاعات جمع‌آوری شده از بیماران دیابتی را نیز مورد مطالعه قرار دادند.

مطالعات اولیه حاکی از آن است که ترکیب «سینامال‌دهید» موجود در دارچین، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

اگرچه هنوز مشخص نیست سایر ترکیبات موجود در دارچین چگونه می‌توانند به بهبود فرآیند تنظیم قندخون کمک کنند اما پزشکان معتقدند که این ادویه ظاهرا می‌تواند موجب ترشح و اثرگذاری بهتر انسولین در بدن شود.



ادویه ای که از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند


کارکامین یکی از اجزای اصلی زردچوبه و ادویه کاری است که در مهار واکنش های التهابی نقش دارد. این ماده یک ترکیب پلی فنلی است که موجب ایجاد رنگ زرد در زردچوبه و ادویه کاری می شود. پودر زردچوبه از سال ها قبل برای درمان بیماری های التهابی مختلف مانند آرتروز کاربرد داشته است.

در مطالعات سالیان اخیر کاربردهای درمانی بسیاری برای کارکامین مشخص شده است. به عنوان مثال در ماه مارس سال 2012 مطالعات محققان ایالت میشیگان نشان داد که کارکامین برای بیماران مبتلا به پارکینسون مفید است. مطالعات دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کارکامین گسترش (متاستاز) سرطان پروستات را متوقف می کند.

سرطان پروستات یکی از شایع ترین موارد بدخیمی است که اغلب دیر تشخیص داده می شود و زمانی درمان آغاز می گردد که سرطان به بافت های دیگر بدن سرایت کرده است (متاستاز) و خطر مرگ بیمار را تهدید می کند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که کارکامین متاستاز تومور در سرطان ریه، سینه و سرطان های سر و گردن را نیز متوقف می کند. کارکامین موجب کاهش سنتز ترکیباتی موسوم به سیتوکین توسط سلول های تومور می شود. سیتوکین ها موجب پیشرفت سرطان و متاستاز می شوند.

پژوهشگران معتقدند که می توان از کارکامین به عنوان عامل پیشگیری کننده در بیماران مبتلا به BHP (تکثیر خوش خیم سلول های پروستات) و یا زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه استفاده نمود.

 



ادویه ای که سرطان سینه را مغلوب می کند 


محققان دانشگاه لوییزویل در کنتاکی آمریکا، موفق به ساخت ایمپلنتی شدند که می تواند رشد تومورهای سرطانی سینه را با استفاده از زردچوبه یا ادویه «کاری» متوقف کند.

مطالعات مختلف محققان نشان می دهد ماده کارکامین که موجب رنگ زرد روشن در ادویه کاری است، می تواند به کوچک شدن سلول های سرطان سینه کمک کند. اما داشتن یک
رژیم غذایی
سرشار از کاری تاثیری در درمان سرطان ندارد. زیرا این ماده در معده شکسته شده و خاصیت خود را از دست می دهد.
حالا دانشمندان ایمپلنتی طراحی کرده اند که می تواند کاری را به بدن وارد کند. آنها معتقدند ادویه «کاری» می تواند اثر هورمون های تغذیه کننده سلول های سرطان سینه را از بین ببرد. دانشمندان در این ایمپلنت، 200 میلی گرم پودر کاری را در داخل کپسول های کوچکی بسته بندی کرده اند که تنها دو میلی متر طول دارد. برای اجرای این تحقیق، محققان این ایمپلنت را که هر کدام حاوی دو کپسول بود وارد بدن موش های سرطانی کردند. گروه دیگری از موش های سرطانی با
رژیم غذایی
روزانه حاوی ادویه کاری تغذیه شدند.

آنها به مدت چهار ماه رشد تومور را در بدن موش ها بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که ماده کارکامین کاری، در موش ها سبب کاهش تومورهای سرطانی تا حدود یک سوم شده و میزان تولید سلول های تهاجمی سرطانی را کاهش می دهد. محققان، ساخت این ایمپلنت را انقلابی جدید در مقابله با سرطان سینه می دانند.

پیش از این نیز اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و مزایای بالقوه ادویه کاری در پیشگیری از بیماری
آلزایمر
برای دانشمندان شناخته شده بود. «کاری»، ادویه ای است که به طور معمول در
آشپزی
هندی کاربرد دارد و از ترکیب چند پودر یا ادویه دیگر است. با پیشرفت ارتباطات و آگاهی مردم از فرهنگ و تمدن دیگر کشورها در اکثر کشورها از این ادویه در تهیه
غذاها
ی مختلف و در پخت
غذاها
یی که نیاز به ادویه خاص ندارند، استفاده می کنند.

پودر «کاری» اگرچه به صورت یک ادویه مجزا فروخته می شود، ولی ترکیبات آن در کشورها و ملل مختلف، متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت: مخلوطی از زردچوبه، دارچین، سیر، هل، زیره، فلفل و گشنیز است اما عنصر اصلی پودر کاری در تمام کشورها، زردچوبه است که موجب رنگ زرد زیبا و خاصیت فوق العاده آن می شود.



ادویه ای با کاربرد دارویی 


بررسی های جدید نشان می ‌دهند که زردچوبه به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های مفصلی مثل آرتریت روماتوئید (نوعی بیماری التهابی مفصل) و پوکی استخوان کمک می کند.

از سال ها پیش در
طب سنتی
به ویژه در آسیا ریشه زردچوبه به عنوان یک روش درمانی برای بهبود التهاب مفاصل کاربرد داشته است. ماده موثره زردچوبه ترکیبی به نام کارکامین است.امروزه مکمل‌های غذایی حاوی کارکامین تولید شده است زیرا بر اساس مطالعات، این ترکیب دارای خواص ضد التهابی می باشد.

برای انجام این تحقیق در مرکز پژوهش طب گیاهی آریزونا، عصاره های مختلفی از زردچوبه تهیه گردید. نتایج نشان داد که که این ماده علایم التهاب مفصل را کاهش می ‌دهد.

این محققان معتقدند که احتمالا روزانه 1.5 گرم کارکامین برای کاهش التهاب مفاصل مورد نیاز است، که این مقدار در حدود 10 برابر میزان مصرف روزانه زردچوبه یک فرد عادی است. بنابراین بهترین راه برای تأمین این مقدارکارکامین استفاده از مکمل‌های غذایی است.

به گفته متخصصان احتمالاً سایر مواد آنتی اکسیدانی موجود در زردچویه به جز کارکامین هم دارای خواص ضد التهابی هستند و این مواد همراه هم با کارکامین واکنش های التهابی را مهار می‌ کنند.



ادویه ای که محافظ قلب است 



مطالعات انجام شده در هند نشان می دهند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه به شمار می روند، مفید و موثر است.

این محققان هندی معتقدند که در آینده فلفل تند به عنوان یک داروی قلبی، جایگزین آسپرین خواهد شد و یا همراه با آسپرین و به صورت ترکیبی به کار می رود. این محققان فعالیت بیولوژیکی دو ماده فعال در فلفل به نام‌های "کپسایسین" و "دی هیدروکپسایسین" را مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد که این ترکیبات فعال علاوه بر قابلیت کاهشقند خون و سطح انسولین، کاهش رسوب چربی‌ ها در دیواره‌ های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته‌ های خونی را نیز دارند.

دیابت نوع دو و بیماری های قلبی عروقی از شایع ترین بیماری های عصر حاضر بوده و تا حد زیادی به شیوه زندگی از جمله تغذیه و فعالیت بدنی وابسته هستند.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب