درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
 
 
 
همه ما می دانیم که رژیم عذایی درست و ورزش بهترین راه ها برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند، ولی راه های دیگری هم وجود دارد که روند کاهش وزن را تسهیل و تسریع می کنند. اگر از رژیم های تکراری خسته هستید و دوست دارید راه های جدیدی را امتحان کنید حتما این مطلب را بخوانید.


برترین ها: همه ما می دانیم که رژیم عذایی درست و ورزش بهترین راه ها برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند، ولی راه های دیگری هم وجود دارد که روند کاهش وزن را تسهیل و تسریع می کنند. اگر از رژیم های تکراری خسته هستید و دوست دارید راه های جدیدی را امتحان کنید حتما این مطلب را بخوانید.

7 راه عجیب برای کاهش وزن

1.در مقابل آینه غذا بخورید.


ادامه مطلب ...


 
 
 
تنها با چند ماده آرایشی و چند تکنیک خاص صورت‌تان را جوان کنید و 10 سال جوان‌تر به نظر برسید، البته اشتباه نکنید منظور آرایش زیاد نیست؛ منظور گریمی است که فقط ایرادها و نشانه‌های پیری را از روی صورت پاک می‌کند و اصلا جلب توجه هم نخواهد کرد.
 
 
  برترین ها:  30 سالگی برای خانم‌ها از آن سن‌های مرزی است. تعداد زیادی از خانم‌ها در اوایل دهه سوم زندگی‌شان دچار بحران می‌شوند و احساس می‌کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم‌ها سراغ جراحی‌های زیبایی و درما‌ن‌های جوان‌کننده می‌روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان‌تر از سن‌شان به نظر برسند.

با این تکنیک های آرایشی 10 سال جوان شوید
 


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:دیسک کمر و علائم آن, :: 10:1 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

دیسک کمر و علائم آن

کمردرد

بیماری دیسک کمر یکی از بیماری‌های ناتوان کننده‌ای است که متاسفانه امروزه شیوع بالایی پیدا کرده است و بسیاری افراد از ابتلا به آن رنج می‌برند. از طرفی با وجود گسترش وسیع علم پزشکی، روش‌های تشخیص و درمانی جدید و موثری برای آن پیدا نشده است و بی‌توجهی به آن و پیشرفت بیماری می‌تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته است.

پای صحبت دکتر فرزین هاشمیان، متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات می‌نشینیم تا با این بیماری به طور کامل آشنا شویم.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:درمان دیسک کمر, :: 9:57 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

درمان دیسک کمر

کمردرد

 

راه‌های درمان بیرون زدگی و پارگی دیسک کمر کدام است؟

اگر بیمار به موقع مراجعه کند و هنوز بیماری خیلی پیشرفت نکرده باشد، در اکثر این بیماران با دادن داروهای شل‌کننده و ضدالتهاب، مراحل حاد برطرف می‌شود.

مرحله بعدی درمان،



ادامه مطلب ...


راه های غیر دارویی برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون

 

 


 

 

فشار خون بالا به عنوان یک عامل خطر بیماری های قلبی – عروقی مهم است و هر چه فشار خون بالاتر باشد، خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب بیشتر خواهد بود. وراثت، وزن بالا، عدم تحرک و عادت های غذایی نادرست از جمله دلایل عمده بروز فشار خون هستند.

 


 

 

اگر شما به تازگی دچار پُرفشاری خون شده اید، شاید پزشک تان از شما بخواهد قبل از دارودرمانی، شیوه زندگی تان را تغییر دهید، مثلا از برنامه ی غذایی خاصی پیروی کنید.

در این قسمت ما می خواهیم 16 راه غیر دارویی را برای کاهش پُرفشاری خون به شما ارائه کنیم.



ادامه مطلب ...


رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا


چاقی و اضافه وزن مسلماً با فشارخون بالا ارتباط دارد. شیوع فشار خون بالا در افراد جوان و چاق دو برابر و در افراد مسن و چاق 50 درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است. در مردان به ازای هر 10 درصد افزایش وزن، فشار خون 6/6 میلیمترجیوه بالاتر می‌رود.

اكثر افراد مبتلا به پُرفشاری علایمی ‌ندارند، اما این مشكل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود. در مغز این مشكل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند، در نتیجه سكته مغزی  بروز می‌كند. در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی  و در كلیه‌ها نیز سبب نارسایی كلیه  می‌شود. ممكن است علایمی‌‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز كند. 



ادامه مطلب ...


 میـوه هایی برای تضمیـن سلامتـی شـما

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


‌اگر قصد میوه خوردن دارید، بهتر است از بین میوه ها، پرفایده‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید تا جسم و فکر بهتری داشته و پرانرژی‌تر شوید. میوه‌ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و مغذی هستند، با پایین آوردن احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان، به شما کمک می‌کنند احساس بهتر و عمر طولانی‌تری داشته باشید. در این ایمیل قصد داریم بهترین میوه‌ها از نظر محتوی آنتی‌اکسیدان را به شما دوستان پرشین استار معرفی کنیم.


سالم‌ترین میوه‌ها با بالاترین محتوی آنتی‌اکسیدان



ادامه مطلب ...


 
 
 
تبلیغات وسیعی درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه‌ها و اینترنت وجود دارد و شاید با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید.
 
 
  حتما تا امروز با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه‌ها و اینترنت وجود دارد، روبه‌رو شده‌اید و شاید با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید. اگر شما نیز با اتکا به تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد و با هدف لاغری سریع و آسان سراغ چای سبز رفته‌اید، باید بدانید سخت در اشتباهید، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با جزئیات بیشتر خواص چای سبز به منظور درمان چاقی، اضافه وزن و پیشگیری از ابتلا به این عارضه آشنا شوید.



ادامه مطلب ...


 
 
 
تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر دارچین را تجربه کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از طعم و عطر دلنشین آن از خواص درمانی کم‌نظیرش نیز بهره ببرید.

شاید باورش برایتان سخت باشد که با یک دمنوش گیاهی بتوانید هم از سفیدشدن موهایتان پیشگیری کنید و هم اختلالات ناشی از بی‌خوابی را درمان کنید. تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر دارچین را تجربه کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از طعم و عطر دلنشین آن از خواص درمانی کم‌نظیرش نیز بهره ببرید.



مواد لازم:



ادامه مطلب ...


مصرف زرشک براي کبد مفيد است 

 

گياه زرشک براي برطرف کردن بيماري هاي کبدي مفيد است.- تقويت کننده قلب و کبد مي باشد.- زرشک قابض است و مصرف آن براي درمان بواسير خوني مفيد و صفرابر مي باشد.- براي برطرف کردن ناراحتي هاي دهان دم کرده زرشک راغرغره کنيد.از ريشه و پوست ساقه زرشک نيز استفاده هاي زيادي مي شود از جمله خواص آن مي توان به موارد زير اشاره کرد:۱ - صفرابر و مسهل است.



ادامه مطلب ...


دانه «خار مريم» در پيشگيري از افسردگي پيشگيري موثر است
 

 

 
نتايج تحقيقات نشان داد: عصاره آبي «خارمريم» در مدل حيواني در پيشگيري از افسردگي موثر است.

 

 
به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، افسردگي يکي از بيماري هاي شايع رواني است که درمان هاي گوناگون براي آن وجود دارد.

 

خارمريم گياهي است که داراي اثرات فارماکولوژيک مختلف مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان است.



ادامه مطلب ...


با خوردن اين خوراكيها سردرد مي‌گيرید
خوردن بعضي از مواد خوراكي موجب بروز ناراحتي‌هايي در بدن مي‌شود كه در صورت آگاهي مي‌توان از آن جلوگيري كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل دريچه خبر به نقل از هلث نيوز؛ مواد خوراكي هستند كه در بسياري از افراد ايجاد سردرد مي‌كنند. اين مواد عبارتند از:


ادامه مطلب ...


برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می‌کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می‌کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می‌کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند.
این راهکار‌ها به شما کمک می‌کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید. حتی در روابطی که به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند نیز موثر هستند. مطمئن باشید می‌توانید نیروی جدیدی در زندگیتان ایجاد کنید. 


ادامه مطلب ...


اگر احساس می کنید اعتماد به نفس و خود باوری تان بسیار ضعیف است،توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید .
اعتماد به نفس حسی ذاتی نیست بلکه اکتسابی می باشد ، بعضی از افراد دارای اعتماد به نفس بالایی هستند که حتی در در سخت ترین شرایط نیز اعتماد به نفس دارند اما بر عکس افراد دیگری هستند که به شدت دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و با کوچکترین حرفی دچار احساس پوچی می شوند .

اما چرا این احساس مهم است و بر آن تاکید می شود ؟ چطور کمبود این حس را می توان جبران کرد؟

چرا اعتماد به نفس مهم است :


ادامه مطلب ...


 وقتی از پای میزتان بلند می‌شوید، 10 مرتبه بیشتر گرفتار باكتری‌ها شده‌اید اما تمام باكتری‌هایی كه در كنار شما زندگی می‌كنند و هر روز قوی‌تر می‌شوند، از پشت میز و آلودگی هوا به بدنتان راه پیدا نمی‌كنند. حتی اگر در استرلیزه‌ترین شرایط زندگی كنید، باز هم یك دنیا میكروب و باكتری خوب و بد در بدن شما با هم می‌جنگند. همین موضوع بود كه باعث شد محققان برای تحقیقات جامعی بسیج شوند و مشخص كنند كه در چه نقاطی از بدن، باكتری‌ها بیشترین جمعیت را دارند.



ادامه مطلب ...


 مسمومیت‌های غذایی مشكل شایعی است كه همه ما در بخشی از زندگی‌مان با آنها مواجه می شویم، البته معمولا این مسمومیت‌ها را جدی نمی‌گیریم، اما باید بدانید كه گاهی این بیماری‌های به ظاهر ساده می‌تواند موجب مشكلات زیادی شود. اما راه جلوگیری از این بیماری‌ها چیست؟ خیلی ساده این که مواد غذایی‌تان را از آلودگی‌ها دور كنید.


 


ادامه مطلب ...


 برترین ها:  همه می‌گویند رنگ سیاه آدم را لاغرتر نشان می‌دهد اما برخی رنگ‌ها هستند كه واقعا انسان را لاغر می‌كنند نه اینكه چاقی را استتار كنند. خیلی راحت رنگ‌های قرمز، سبز و زرد را امتحان كنید تا لاغر شوید.

آخرین تحقیقات نشان داده، یكی از بهترین راه‌ها برای كاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌هاست(البته میوه و سبزی‌های رنگی!) مشكل اینجاست كه در بسیاری از كشورهای دنیا از هر 01 نفر، 8 نفر به اندازه كافی میوه و سبزی‌های رنگی مصرف نمی‌كنند.

این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی كردن رژیم غذایی‌تان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما كمك می‌كند تا لاغر شوید.

قـــــــرمـــــــز: دوپینگ مثبت برای لاغری


 



ادامه مطلب ...




10 توصیه برای جوش های صورت


به نقل سایت dr90،صورت
جوش جوشی مشكل بسیاری از جوانان است. آكنه كه مردم آن را با عنوان جوش
غرور جوانی می‌شناسند یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است. این بیماری،
شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان پوست است
.



ادامه مطلب ...


خطوط و چین و چروك نسبتا عمیق به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود و شاید تنها به كمك جراحی پلاستیك ترمیمی این خطوط و چین و چروك‌ها را بتوان از بین برد که مسلما هزینه زیادی هم در برخواهد داشت اما می‌توان تا حد زیادی با روش‌های متفاوتی ظهور این چروک‌ها را به تعویق انداخت، از تغذیه صحیح گرفته تا کرم‌های ضد چروک و حتی ماساژ که هیچ خرجی هم برایتان ندارد. ماساژ مانع به وجود آمدن خطوط بیشتر در صورت می‌شود (اگرچه با این كار نمی‌توان خطوط عمیقی كه از قبل پدید آمده‌اند را از بین برد). بهترین کار این است که هنگام استفاده از کرم‌های خانگی خودتان آنها را با این روش‌ها روی صورت ماساژ دهید. شهربانو قدوسی، فارغ‌التحصیل کالج زیبایی فیلادلفیاست که  دوره‌های موسسه زیبایی تورنتو را گذرانده است و چندین کتاب هم در زمینه زیبایی دارد. او در این مطلب برای پیشگیری از چروک، ماساژ‌هایی را برای صورت پیشنهاد می‌کند.



ادامه مطلب ...


اگر احساس ميكنيد مدتي است مغزتان خوب كار نميكند و حافظه كوتاه مدتتان ضعيف شده است، ميتوانيد با استفاده از برخي مواد غذايي اين كاستي را جبران كنيد و جاني تازه به قواي ذهنيتان بدهيد.

در اين مطلب با چهار ماده غذايي كه تاثير زيادي در افزايش و بهبود هوش شما دارند آشنا ميشويد.

  كربوهيدرات هاي قهوه اي

غلات تيره رنگ، سوخت مورد نياز براي بدن شما را فراهم ميكنند. اگرچه مغز شما تنها سه درصد از کل وزن بدنتان را تشكيل ميدهد اما 20 درصد از انرژی موجود در بدن را به خود اختصاص ميدهد. نان گندم سبوسدار، برنج قهوهای و كورن فلكس، منابعي غنی از كربوهيدرات هاي قهوهاي هستند.

 



ادامه مطلب ...


زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود. در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبوردرمانی از زنبور و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم  برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند. این شیوه بی‌شک یکی از راه‌های درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوه‌های درمانی طب رایج بی‌نیاز می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی با دکتر «بهنام کاویانی‌وحید» محقق و پژوهشگر زنبوردرمانی به گفت‌وگو نشستیم تا جزئیات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.

 

...



ادامه مطلب ...


بیشتر خانم‌ها در برخی از مراحل زندگی خود دچار عفونت واژن می‌شوند. خیلی از خانم‌ها هم به‌طور مداوم با این عفونت‌ها دست و پنجه نرم می‌كنند. با این حال بسیاری از این عفونت‌ها به‌سادگی قابل درمان هستند،البته به شرط این‌که قبل از هر اقدام درمانی خودسرانه به پزشك مراجعه كنید.

 



ادامه مطلب ...



خوراکی هایی که به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند



ادامه مطلب ...



قلبتان را با این مواد تغذیه کنید

برای کاهش خطر بیماری های قلبی بهتر است از یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید. شما می توانید با اضافه کردن مواد زیر به رژیم غذایی خود قلب سالم تری داشته باشید:

۱- ماهی

ماهی منبع سرشاری از اسیدهای چرب امگا۳ می باشد که با کاهش خطر ایجاد لخته های خونی و تورم، از قلب شما محافظت می کند.این چربی ها در ضمن میزان کلسترول شما را درحد مناسبی نگه می دارد.

حداقل هفته ای دوبار ماهی آزاد یا سایر ماهی های اقیانوسی مثل تن، ساردین و شاه ماهی مصرف کنید.



ادامه مطلب ...



ادویه هایی که از سرطان پیشگیری می کنند

متخصصان هندی تاکید دارند که ترکیبات شفابخش موجود در ادویه‌ها و چاشنی‌ها از بدن در برابر سموم، باکتری‌ها و ویروس‌ها، حفاظت می‌کنند.

دکتر بی‌. نیرانجان نائیک، مشاور ارشد انکوژی و جراح و متخصص ارشد تغذیه بالینی در مقاله ای جدید فهرست ادویه‌هایی را که بیشترین خاصیت ضدسرطانی دارند ارائه کرده و معتقد است افزودن این چاشنی‌ها به رژیم غذایی روزانه ضروری است.

این ادویه‌ها عبارتند از:



ادامه مطلب ...



زرده ی تخم مرغ یکی از عوامل اصلی تصلب شرائین است

تخم مرغوقتی صحبت از بیماری تصلب شرائین و سفتی عروق به میان کشیده می‌شود، زرده تخم‌مرغ می‌تواند به اندازه سیگار مضر و خطرناک باشد.

دکتر دیوید اسپنس از متخصصان برجسته نورولوژی در امریکا که سرپرستی این مطالعه جدید را عهده دار بوده خاطرنشان ساخت خوردن زرده تخم‌مرغ به همان روش سیگار کشیدن باعث سفت شدن عروق یا به اصطلاح عارضه تصلب شرائین می‌شود.

دکتر اسپنس استاد نورولوژی در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی اسکولیش وسترن و نیز رئیس مرکز مطالعات تصلب شرائین و پیشگیری از سکته در انستیتو «روبارتز» با مطالعه روی بیش از ۱۲۰۰ بیمار دریافت که مصرف زیاد و مداوم زرده تخم‌مرغ باعث افزایش تشکیل پلاک‌های کاروتید در عروق می‌شود و خطر سکته مغزی و قلبی را تشدید می‌کند. دکتر اسپنس تاکید کرد: افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی هستند باید از مصرف مداوم زرده تخم‌مرغ جدا پرهیز کنند.




چه ورزش هایی برای فعالیت مغز مفیدند؟

در طی تحقیقات صورت گرفته، پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو و قایقرانی باعث افزایش رشد مغز می‌شوند. ورزش‌هایی مانند دویدن و شنا کردن ورزش‌های هوازی بسیار عالی هستند. این ورزش‌ها می‌توانند سبب تقویت بدن، سوختن کالری و بالا بردن روحیه افراد شوند.

بر اساس یافته‌های کلینیک مایو، هر ورزشی که باعث پمپاژ قلب شود، می‌تواند خطر ابتلا به جنون را کاهش دهد، اما همه افراد نمی‌توانند شنا کنند، بنابراین کلینیک مایو ورزش‌های پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو و قایقرانی را برای افزایش رشد مغز پیشنهاد می‌کند.

یافته‌های محققان کلینیک مایو نشان می‌دهد: این ورزش‌ها نیاز به تمرکز و هماهنگی دقیق دست و چشم دارند که باعث تمرین هوازی بدن می‌شوند.

دکتر «رودولفو ساویاک»، متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو در روچستر با اشاره به تحقیق انجام شده در این زمینه می‌گوید: ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی از هر نوع در روز و پنج بار در هفته با کاهش خطر ابتلا به عملکرد ادراکی همراه است. بنابراین مهم است که فعالیت های بدنی در برنامه روزانه داشته باشیم.




چگونه پس از زایمان ورزش کنیم؟

اما اگر در طول حاملگی سعی کرده‌اید با خوردن میوه و سبزیجات و غذاهای سالم وزن‌تان را در حالت مطلوب نگه دارید و حالا پس از زایمان می‌خواهید به وزن ایده‌آل‌تان برگردید، در نظر گرفتن چه مدتی برای این کار واقع‌بینانه است؟ در چه زمانی پس از زایمان می‌توانید به تمرینات ورزشی بپردازید و اصولا چقدر کم کردن وزن سالم و صحیح است؟ جواب این است: این مدت برای هر شخص با دیگری متفاوت است.



ادامه مطلب ...


مثبـت اندیـش بـاشیـد !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شما با کلام خود می توانید روند حوادث را تغییر دهید. آیا هیچوقت به این موضوع فکر کرده اید که ارادهٔ شما، تولید کننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره؟ افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آنها تحمیل کنید. هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد. به جای تصاویر درهم و منفی، تصاویری زیبا از ذهنتان بسازید آنگاه خواهید دید که ذهن شما چه پیشگوی قابلی است.

● آینده را تصاویر ذهنی انسان می سازد



ادامه مطلب ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همواره رسانه های مختلف در خصوص مضرات سیگار مطالبی را به ما گوشزد می کنند. اما اگر شما هم سیگار می کشید، به راستی چرا باید آن را ترک کنید؟ آیا به این خاطر که سرطان زاست؟ یا به این خاطر که بیماری های قلب و عروق، اغلب در افراد سیگاری دیده می شود؟ البته اینها خودشان دلایلی منطقی به حساب می آیند. اما چرا سیگاری ها را به خوبی ترغیب به ترک سیگار نمی کنند؟ در این مطلب سعی داریم به جای پرداختن به عوارض مصرف سیگار، به برخی فواید سیگار نکشیدن بپردازیم.



ادامه مطلب ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی از بخشهای مهمی که به عنوان نشانگر سلامت بدن عمل می کنند، ناخن ها هستند. در واقع در بسیاری از موارد، بروز تغییر در شکل، رنگ، قوام و سایر خصوصیات ناخن ها، می تواند نشانه بروز بیماری های جدی در سایر ارگان های حیاتی بدن فرد باشد. البته این تغییرات در ناخن همیشه نتیجه درگیری اندامهای دیگر نیستند و ممکن است به دلیل عوارض خود ناخن ایجاد شده باشند. اما این تغییرات چه هستند و چطور باید آنها را از هم تشخیص داد.



ادامه مطلب ...


اختلالات خواب در زنان
عوامل متعددی در خواب زنان تاثیر می گذارند. تغییر میزان ترشح هورمون های زنانه، استرس، بیماری، روش زندگی و محیط خواب از جمله این عوامل هستند.
- نوسانات هورمونی: نوسانات هورمونی مرتبط با قاعدگی معمولا بر الگوهای خواب، حالات و نحوه واکنش نسبت به استرس اثر می گذارند. بسیاری از زنان پیش از قاعدگی دچار اختلالات خواب می شوند. سخت به خواب رفتن و از خواب برخاستن، راه رفتن در خواب و خواب آلودگی در طی روز، همگی با تغییرات هورمونی پیش از قاعدگی ارتباط دارند. بی خوابی یکی از شایع ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS ) زنان است.
- حاملگی: حاملگی نیز ممکن است خواب را مختل کند. در سه ماه اول بارداری زنان به خواب بیشتری نیاز دارند و معمولا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنند. در سه ماهه دوم، وضعیت خواب بهتر می شود. اما در سه ماهه سوم زنان کمتر می خوابند و بیشتر بیدارند. شایع ترین دلایل بروز اختلال خواب در این دوران عبارت اند از: دفع مکرر ادرار، سوزش سر دل، احساس ناخوشی عمومی، حرکات جنین، کمردرد، گرفتگی عضلات پا و کابوس های شبانه. تورم حفره های بینی نیز ممکن است باعث خروپف و وقفه تنفسی شبانه در دوران حاملگی شود



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:8 هشدار تغذیه ای, :: 19:51 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

8 هشدار تغذيه‌اي براي دختران و زنان جوان روزه‌دار

در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و این سۆال در پیش رو که در این ماه چگونه تغذیه کنیم که پس از پایان رمضان و سپری شدن دوران روزه داری، بتوانیم سلامت خود را هر چه بیشتر حفظ نماییم. این مسئله به خصوص در مورد دختران نوجوان اهمیت بیشتری دارد.

گاه شاهد هستیم که افراد و به ویژه دختران نوجوان پس از پایان ماه رمضان دچار اختلالاتی در سلامت می شوند که این امر به علت تغذیه نامناسب و شیوه غلط زندگی، به خصوص در این ماه است. بهتر است در این مقاله به چند عادت نامناسب تغذیه ای افراد و به ویژه دختران نوجوان، در این دوران بپردازیم که این عادات موجب بروز عوارض مختلف در آنان می شود.

1- کمبود مصرف میوه، سبزی و سالاد



ادامه مطلب ...


 
نوزادی به ۲۸ روز اول زندگی اطلاق می شود که به دلایل زیر حائز اهمیت می باشد: مراقبت نوزادی
 دوران نوزادی به
۲۸ روز اول تولد اطلاق می شود که به دلائل زیر حائز اهمیت میباشد :

۱-بخش مهمی از مرگهای کودکان در سال اول زندگی مخصوصاّ در دوران نوزادی رخ می دهد .
۲-مقاومت بدن نوزاد در برابر سرماو گرما و میکروبهای بیماریزا کمتر از افراد بزرگسال است .
۳-نوزاد قادر به مراقبت از خود نیست و باید اورا از خطر بیماری حفظ کرد .
۴-چون پس از تولد ، محل زندگی نوزاد از داخل رحم مادر به دنیای بیرون تغییر پیدا می کند ، مدتی طول می کشد تا نوزاد به زندگی جدید خود عادت کند.


ادامه مطلب ...


از مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان اجتناب کنيد زيرا اين نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئي که بر کبد مي‌گذارند ناراحتي‌هاي معده و مري ايجاد مي‌کنند.
به گزارش حامیان ولایت،   به نقل از وب دا، يک کارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: در حالت عادي درجه حرارت بدن بين 36 تا 38 درجه است، گرمازدگي به حالتي گفته مي‌شود که دماي بدن به مدت طولاني و به دلايل محيطي و استعداد فردي به بيش از 40 درجه افزايش يابد.



ادامه مطلب ...


با فرارسیدن فصل گرما و بالا رفتن درجه حرارت در روزهای تابستان ، افزایش ساعات تابش نور خورشید و شدت اشعه ماورای بنفش ؛ سلامت بدن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و دراین دوران باید مراقب بود که به گرمازدگی ، التهاب و ورم روده و بیماری های دیگر مبتلا نشد .

در چنین روزهایی بیماری های کبدی نیز انسان را تهدید می کند . برای نمونه زردی یرقان ؛ اگر کارکرد کبد خوب نباشد ، خطر ابتلا به این بیماری نیز افزایش خواهد یافت .



ادامه مطلب ...


غذاهای تاثیرگذار بر روی شیر مادر

شیر مادر

همان طور که می دانیم مواد غذایی مختلفی که مادر شیرده در طول شبانه روز مصرف می کند بر روی شیر او نیز بی تاثیر نیست.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، دكتر سید‌ضیاءالدین مظهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: دل درد، نا آرامی و كولیت كه برخی از شیرخواران دچار آن می ‌شوند، می ‌تواند بر اثر غذایی كه مادر خورده است، به وجود آمده باشد.

 

همچنین بو و طعم مواد غذایی وارد شده در شیر مادر ممكن است، شیرخوار را نسبت به خوردن شیر بی‌ میل كند.



ادامه مطلب ...


عوامل کاهش دهنده شیر مادر

 

استرس  در شرایط بسیار متفاوتی از لحاظ جسمی یا روحی ایجاد می شود. این پدیده ممکن است در اثر اتفاقاتی ناخوشایند، خوشایند و یا تغییر در شرایط زندگی مثل بچه دار شدن به وجود آید. تأثیر استرس  بر تولید شیر الزاماً مستقیم نیست، بلکه ممکن است در اثر آن، تداخل بسیار کمی بین رفتار و توجهات مادر و نیازهای کودک ایجاد شود. برای مثال ممکن است مادر به دلیل محدودیت های زمانی یا عدم آگاهی از نیازهای کودکش به میزان کافی به کودک شیر ندهد که باعث گرسنه ماندن و بی قراری کودک و نیز کاهش میزان تولید شیر مادر می شود.

مهم ترین نکته برای ادامه ی 



ادامه مطلب ...


 


 
این حکم کلی نیست!
 


برترین ها: حرف و حدیث‌های زیادی در مورد 2 روش زایمان در جامعه وجود دارد. خانم‌ها معمولا در جمع‌های خانوادگی و دوستانه از تجربیات خود می‌گویند و یکی از این روش‌ها را تایید و دیگری را رد می‌كنند. در حالی‌که انجام عمل زایمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است! نمی‌توان در مورد خوب و بد بودن و منافع و مضرات هیچ کدام از این روش‌ها حکم کلی صادر کرد. انتخاب هر کدام از این روش‌ها توسط پزشک، پس از سنجیدن عوامل زیادی صورت می‌گیرد. اگر شرایط را کاملا عادی و طبیعی فرض کنیم، پیشنهاد پزشک زایمان طبیعی است. این طبیعی بودن فاکتورهای زیادی دارد مثلا سایز جنین با اندازه لگن مادر تناسب داشته باشد و پیش‌بینی عبور او از لگن مادر برای پزشک امکان‌پذیر باشد. سلامت جنین هم در این میان مهم است چراکه زایمان طبیعی عملی زمان‌بر است و ‌گاه تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد و جنین هم باید توان همراهی این دوران را داشته باشد. مسائلی مثل شکل قرار گرفتن جنین در شکم مادر و ضربان قلب او از عواملی است که شکل زایمان را تعیین می‌کند.
 



ادامه مطلب ...


برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی ها در کنار سایر میوه ها استفاده می کنیم و شاید تا به امروز خیلی به خواص و توانایی این گیاه سبز رنگ دقت نکرده بودیم. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که می تواند در نقش چربی سوز به کار رود. در این مطلب شما را با روشهایی برای چربی سوزی با خیار آشنا می کنیم.

_ یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعنا را به همراه ۳۵۰ گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. فراموش نکنید که کلسیم موجود در ماست نیز یک چربی سوز ایده آل است.

_ یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب ۱۰۰ گرم پنیر فتا، یک خیار خرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و ۱۰۰ گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب۲ است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می شود.

_ آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم های خیارها را خارج کنید و سپس آنها را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را ۵۰۰ میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید. این سوپ شدیدا متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.

_ اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعنا ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس گونه می توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیبهایی است که چربی سوز هستند.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب