درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
جمعه 6 خرداد 1398برچسب:, :: 12:0 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 



 

بنویسید به دیوار سکوت،عشق سرمایه هر انسان است

بنشانید به لب حرف قشنگ،حرف بد وسوسه شیطان است

و بدانید که فردا دیر است،

و  اگر غصه بیاید امروز،تا همیشه دلتان درگیر است،

پس بسازید رهی را که کنون،تا ابد سوی صداقت برود،

و بکارید به هر خانه ُگلی،که فقط بوی محبت بدهد...


  این وبلاگ هیچ مسولیتی در قبال مطالب پزشکی ندارد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند داروهای گیاهی کاملاً بی خطر و بدون عوارض جانبی هستند. اما توجه داشته باشید که این داروها نیز می‌توانند به اندازه‌ی داروهای شیمیایی باعث مسمومیت و عوارض خطرناکی شوند. برای پیشگیری از هر نوع آسیبی بهتر است در مقدار مصرف داورهای گیاهی دقت کنید. کودکان زیر سه سال، زنان باردار و شیرده، افرادی که دچار آلرژی یا بیماری صرع هستند نباید از روغن‌ها و عصاره های گیاهی (که افشره‌های خوراکی نیز گفته می‌شوند) استفاده کنند. اگر از این روغن‌ها برای ماساژ استفاده می‌کنید حتماً بعد از استفاده دستانتان را با دقت شستشو دهید. شیشه‌ی این روغن‌ها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. در صورتی در مورد خواص و نوع استفاده از این داروهای گیاهی شک دارید حتماً قبل از استفاده با پزشک، دارو ساز مشورت کنید.


 

بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن

 

 



بهترین صبحانه برای کاهش وزن


 

با توجه به مطالعه‌ای که اخیرا در مورد چاقی صورت گرفته است، شاید بهترین صبحانه برای کاهش وزن، در واقع حجیم‌ترین صبحانه باشد! در این مطالعه، زنان دارای اضافه وزنی که صبحانه‌ی پرکالری‌تری مصرف کردند، نسبت به آنهایی که شام سنگین‌تری خوردند، وزن بیشتری از دست دادند.



ادامه مطلب ...


چطور به روشی سالم وزن اضافه کنیم؟


 

در دوران دانشگاه من یک مشکل داشتم (مشکلی که دیگر ندارم). من بیش از حد لاغر بودم. بنظر می‌رسید که مردم، بخصوص دوست دخترهایم از من متنفر هستند، و بخاطر اینکه از این مشکل شاکی بودم، حتی بیشتر از من متنفر می‌شدند!

اما مساله این بود که من همیشه خسته، مضطرب، و زودرنج بودم، و آنقدر قوی نبودم که کیسه‌های خریدم را ۱۲ بلوک حمل کنم و به خانه ببرم! صرفنظر از اینکه شلوارهای جین چسبان من، چقدر خوب فیت تنم بودند، من می‌دانستم که برای بهبود کیفیت زندگیم باید وزنم را بالا ببرم. من برای چندین سال، وزن سالمی داشتم اما مطمئنا اولین شخصی نیستم که سعی دارد وزنش را بالا ببرد.

خواه یک فرد به این علت بخواهد وزنش را بالا ببرد که بخاطر خستگی دائمی به ستوه آمده، یا فقط به این خاطر که می‌خواهد وزن بدن سالمتری داشته باشد، این مقاله، اطلاعات و مشاوره‌های لازم در مورد نحوه‌ی انجام این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.


 توضیحی در مورد افراد لاغر



ادامه مطلب ...


در سنین بالای ۵۰ سال چطور وزن کم کنید


 

  بخش عمده‌ای از افزایش وزنی که در سنین بالای ۵۰ رخ می‌دهد، به دلیل کاهش عادات غذا خوردن سالم و ورزش است. خوشبختانه این عادات می‌توانند معکوس شوند و شما می‌توانید بدون توجه به سنتان وزن کم کنید. هیچ یک از این تغییرات، آنقدر سخت نیستند که وسوسه شوید آن‌ها را رها کنید. این تغییرات اساسی کوچک اما مهم در شیوه‌ی زندگی شما می‌توانند به کاهش وزنتان کمک کنند.


قدم اول



ادامه مطلب ...


تکرار کم در مقابل تکرار زیاد، کدام را انتخاب کنیم؟

خیلی ساده است: اگر می‌خواهید زورتان زیاد شود و عضله بسازید، با وزن زیاد و تکرار کم تمرین کنید، و اگر می‌خواهید چربی بسوزانید و کات کنید، با وزن کم و تکرار زیاد تمرین کنید. اما صبر کنید، آیا واقعا به همین سادگی است؟

نه دقیقا!

ما معمولا شاهد این هستیم که برخی از بدنسازان، طرفدار این الگوی فکری هستند که برای چربی سوزی، باید با وزن کم و تکرار زیاد تمرین کنند. اما آنطور که ما یافته‌ایم، همیشه این صحیح نیست. قبل از اینکه به سراغ اصل موضوع برویم، اجازه دهید که بحثی را برایتان روشن کنم.


 عضله، عضله است



ادامه مطلب ...



کاردیو چیست و چرا باید آنرا انجام دهید؟

کاردیو چیست؟ به عبارت ساده، چیز مهمی‌ است تا شما را سالم و همانند تمرین با وزنه بدنتان را خوش اندام نگاه دارد. کاردیو چیزی فراتر از آنست که فقط به کاهش وزن شما کمک کند. در این نوشته تعریف کاردیو به علاوه‌ی ۱۰ دلیل برای اینکه چرا باید به کاردیو اهمیت بدهید برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.


 کاردیو چیست؟

عبارت «cardio» مخفف کلمه‌ی



ادامه مطلب ...


مزیت دوش گرفتن با آب سرد


 


جنگجویان سامورایی باستان، هر روز صبح یک سطل آب سرد بر روی خود می‌ریختند، چرا که اعتقاد داشتند روحشان پالایش و بدنشان پاک می‌شود. چه این اتفاقات برایشان می‌افتاد چه نه، اما قطعاً باعث می‌شد که پس از استراحت شبانه هشیار شوند و سرحال بیایند. این حداقل چیزی‌ست که اساسا در صبح به آن احتیاج دارید، اما در کنار آن، دوش آب سرد فواید زیاد دیگری هم دارد.

زمانی که می‌گوییم دوش آب سرد، منظورمان این نیست که مانند سامورایی‌ها ناگهان غوطه‌ور در آب سرد شوید، بلکه می‌توانید دوش خود را با آب ولرم شروع کنید و سپس آب سرد را جایگزین کنید. حتی فقط می‌توانید چند دقیقه‌ی آخر را با آب سرد دوش بگیرید تا مزایای آن به شما برسد. در ادامه‌ی این مقاله می‌توانید چند مزیت دوش گرفتن با آب سرد را بخوانید.


 ۱. گردش خون را بهبود می‌بخشد



ادامه مطلب ...


 
 قرص‌های خطرناک کاهش وزن

دستیابی به کاهش وزنی سالم، گاهی اوقات تقریبا غیر ممکن بنظر می‌رسد. رژیم گیرندگان در بسیاری از مواقع به سراغ قرص‌های کاهش وزن خطرناکی می‌روند تا به آنها کمک کند که به وزن ایده آل خود برسند. با‌اینحال آنها بندرت خطر مرتبط با این قرص‌ها را در نظر می‌گیرند. پاراگراف‌های بعدی در مورد خطرات مربوط به قرص‌های کاهش وزن و همچنین خطرناکترین مواد تشکیل دهنده‌ای که برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود صحبت می‌کند.

بعلت آنکه قرص‌های خطرناک کاهش وزن



ادامه مطلب ...


غذای بسیار خوب چربی سوز


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاهش وزن آسان نیست. اما بعضی از غذاها هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند. این ابر غذاها، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و همچنین باعث می‌شوند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

در نتیجه با پر خوری نکردن، وزنتان کاهش می‌یابد. همچنین بیشتر از میزان نرمال چربی می‌سوزانید. دفعه‌ی بعد که به دنبال مواد غذایی چربی‌سوز هستید، فراموش نکنید که این مواد غذایی را هم به لیست خریدتان اضافه کنید:


 شکلات تیره

 



ادامه مطلب ...


با این اسموتی‌های میوه‌ی خوشمزه، چربی شکمتان را آب کنید، و میلتان به خوردن شیرینی را کاهش دهید.

این اسموتی‌های سریع و آسان، پر از میوه‌های تازه و ‌اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که چربی‌های شکمی را هدف قرار می‌دهند. این ۱۰ اسموتی سیر کننده و غلیظ، برای صبحانه، ناهار یا میان وعده مناسبند.

اسموتی انبه

مناسب برای یک وعده



ادامه مطلب ...


۱۳ نوع از بهترین مواد غذایی عضله ساز


 

13 نوع از بهترین مواد غذایی عضله ساز

گوشت گاو



ادامه مطلب ...


مصرف آمینو اسید برای خانم ها


 مصرف آمینو اسید برای خانم ها

 

 

 

 

 خانم ها هم می توانند مثل مردها از همه مکمل های آمینو اسیدی بهره ببرند. آمینواسیدها از منابع غذایی پروتئین از جمله گوشتها، لبنیات، ماهی، لوبیا و آجیل تامین می شوند. مصرف مکمل های آمینواسیدی می تواند باعث افزایش عضله سازی و چربی سوزی شود. مصرف آمینواسیدها در کنار رعایت رژیم غذایی صحیح و تمرینات منظم، واقعاً در نتیجه گیری خانم ها از تمرین تاثیر دارد و کمک می کند تا فیزیکی کم چرب و شکیل ساخته شود.


 1 - آرژنین



ادامه مطلب ...



ادامه مطلب ...


9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید


 9 باور غلط درباره تمرینات هوازی که باید فراموش کنید

در دنیای تناسب اندام خرافات و باورهای غلطی وجود دارد، تمرینات هوازی نیز از این قاعده مستثناء نیست. در واقع میزان اطلاعات غلطی که درباره تمرینات هوازی وجود دارد با میزان محبوبیت این تمرین ها برابری می کند. اطلاعات غلط زیادی در جامعه امروزی وجود دارد، برای همین ما از دو متخصص تناسب اندام، تراویس هاکینگز و مایکل ملینیوتیس خواستیم تا به چند مورد از شایع ترین خرافه هایی که در طول حرفه شان شنیده اند، اشاره کنند تا موضوع برای همه روشن شود.

 اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، فقط مقدار زیادی تمرین هوازی داشته باشید

واقعیت


ادامه مطلب ...


شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین


 به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین

در ۳ تحقیق مشابه، محققان تأثیرات نوشیدن شیر شکلات کم چرب بعد از تمرین را با نوشیدن با آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی، نتایج نشان دادند که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به:


 عملکرد بهتر



ادامه مطلب ...


به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟


 برای تأمین اعمال حیاتی مانند تنفس،گردش خون، حرکات عضلانی و انجام فعالیت های روزانه به انرژی نیاز داریم. نیاز بدن به انرژی عبارت است از مقدار کالری مورد نیاز برای انجام هر نوع کاری به اضافه کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز پایه یا متابولیسم. انرژی نتیجه سوخت و ساز (متابولیسم) مواد مغذی در بدن است که واحد اندازه گیری آن کیلو کالری (۱۰۰۰کالری) می باشد.

به چه مقدار کالری نیاز داریم؟ چه میزان کربوهیدرات و پروتئین باشد؟

به چه مقدا کالری نیاز داریم؟



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 43 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب